Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De firma's list en bedrog

Discussie gestart

Nicole

Onlangs zag ik op een Amerikaans forum een topic over Irish Travellers ??? Forummers die in de states wonen opgepast!  Deze travellers komen langs de deuren om klusjes op te knappen. Als je ze opdracht geeft om bv je dak te laten repareren vragen ze een voorschot om naar de bouwmarkt te gaan..... en je raadt het al..... je ziet ze nooit meer terug.

Tjeee, dacht ik, daar trapt toch geen normaal denkend mens in  ::)

En toen bedacht ik aan wat mij 5 jaar geleden overkwam  :-[

Ik liep gezellig door de straten van New Orleans toen plotseling een man gebukt langs liep en iets aan de gloednieuwe cowboylaars van mijn toenmalige vriend smeerde. Dus je stopt verbaasd en vraagt je af wat er gebeurt. (en dit gaat heel snel). De man, een neger die leek weggestapt uit een jaren 20, speelde de rol fantastisch. Het moment dat je stopt met lopen gebruikt hij om het spul op je laars uit te smeren (bleek gewoon schoensmeer dus) en onder het vertellen van geweldige verhalen, gedichten en complimenten poetst hij keurig je laarzen. Puur entertainment, geweldig leuk, echt New Orleans denk je nog. Toen waren mijn schoenen aan de beurt (en nu niet lachen  >:() ik droeg stoffen instappertjes, maar ook daar was dat spul geweldig voor werd me verzekerd. (niet lachen!)
Nadat ook mijn katoenen schoentjes glommen  :-\ werd het tijd om af te rekenen. Oke, het was leuk voelde me lichtelijk genaaid maar het werd zo leuk gebracht dat ik er wel iets voor over had. En stomme, stomme trut die ik ben, pak mijn portemenee en doe hem open (NOOIT DOEN DUS). Na een snelle blik werd de prijs bepaald op 20 Dollar !!!! Dat had ik nou net niet over voor een ongevraagde schoenpoets beurt. Dus protesteren, onderhandelen........ en toen stond er een maatje van 2 meter in het vierkant voor ons neus (geen idee waar die zo snel vandaan kwam) We konden dus maar beter betalen want ons schoenen waren keurig gepoetst en problemen maken was geen goed plan.
20 Dollar armer en een heel naar gevoel rijker.

Conclusie: als ze het goed brengen trap ik er dus ook in en als er iemand in New Orleans iets op je schoenen smeert, stop dan vooral niet  ;)
#1 - 10-08-2005, 22:38 uur
Everything is bigger in Texas!

Jez

Jeetje! Ben ik even blij dat mijn man 2 meter in de breedte is  ;D
Denk, dat de meeste toeristen hier wel "intrappen" en daar speculeren ze natuurlijk op!
#2 - 10-08-2005, 22:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Jeetje! Ben ik even blij dat mijn man 2 meter in de breedte is  ;D
Denk, dat de meeste toeristen hier wel "intrappen" en daar speculeren ze natuurlijk op!

Jez... was jij dat niet in New Orleans met je man???  :-X :-\
#3 - 10-08-2005, 23:38 uur

Jez

Nieuw!
Ik zei BREED, niet in het vierkant............  ;D ;D ;D
#4 - 10-08-2005, 23:57 uur
« Laatst bewerkt op: 10-08-2005, 23:58 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15