Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DHS Traveler Redress Inquiry Program (DHS TRIP)

Discussie gestart

Michael

Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Ikzelf zou graag mijn weigering voor het binnenkomen in de VS onder esta rechtvaardigen

http://www.dhs.gov/files/programs/gc_1169676919316.shtm
#1 - 26-03-2012, 23:41 uur

nancy

Hallo Michael
heb jij hier iets voor kunnen ondernemen?

Wij zijn ten einde raad.
Mijn dochter en vriend reisden vorige maandag af naar LA en haar vriend werd eruit gepikt puur omwille van zijn uiterlijk
en uiteindelijk na lang wachten en interview geweigerd
Ze zijn dus vervroegd terug gekeerd en hun droomreis van 5000 euro lag meteen aan diggelen.
Nog niet te spreken over de emotionele impact van wat haar vriend moest ondergaan (uitkleden anaal onderzoek gevangenis etc) en mijn dochter die een dag lang zonder informatie in de luchthaven zat te wachten (ondertussen hadden ze ook nog haar gsm gestolen)

help
#2 - 12-10-2015, 10:32 uur

Pieter79

Mijn dochter en vriend reisden vorige maandag af naar LA en haar vriend werd eruit gepikt puur omwille van zijn uiterlijk
en uiteindelijk na lang wachten en interview geweigerd

Wat is dat bepaalde uiterlijk waardoor hij eruit gepikt werd? Misschien behulpzaam voor andere mensen om zich anders te kleden als ze hij puur op dat uiterlijk geweigerd is.
#3 - 12-10-2015, 12:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

nancy

Hij is gewoon  klein, wat tenger, heeft geen haar en daarom draagt hij meestal een pet, kleine oogjes,een kleine tatoeage achter het oor
Niets vreemds in elk geval maar dat is de enige verklaring die wij kunnen vinden
De agent heeft immers gezegd dat zijn hoofd hem niet aan stond
#4 - 13-10-2015, 12:01 uur

Cees A

Vraagje:  Is die jongen in Europa ooit aangehouden door de politie voor zijn drugsgebruik (of een ander vergrijp) ?
#5 - 13-10-2015, 16:17 uur

nancy

Neen helemaal nooit
#6 - 13-10-2015, 16:32 uur

nancy

Het gaat hier ook niet over regelmatig gebruik
#7 - 13-10-2015, 16:35 uur

Cees A

Vreemde zaak.
Dat iemand op uiterlijk of door gedrag eruit wordt gehaald voor een nadere controle is op zich niet zo vreemd.
Als je wel eens naar het tv programma Border Security kijkt zie je dat dit regelmatig voorkomt.
Als je wordt teruggestuurd moet er bij die nadere controle toch een reden gevonden zijn voor die terugzending want dat gebeurt niet zomaar.
Het blijft voor ons echter gissen natuurlijk wat die reden was.

Probleem is dat je bij reizen via het VWP (visa waiver program) geen beroepsmogelijkheid hebt.
Bij het aanvragen van ESTA teken je ervoor dat je weet dat de beslissing voor toelating tot de VS door de betreffende immigratie-ambtenaar wordt genomen en dat er geen beroep mogelijk is op deze beslissing.

Als je er 100% van overtuigd bent dat de Amerikaanse immigratiedienst een fout heeft gemaakt kun je contact opnemen met de Amerikaanse ambassade in Brussel.
Als je de ambassade kunt overtuigen van je gelijk kunnen ze de zaak ter beoordeling doorsturen naar Amerika
CBP/Homeland Security bekijkt je zaak en kan bij een gunstigste beslissing een waiver afgeven zodat je in de toekomst met een ESTA naar Amerika kunt reizen.
Mogelijk wordt hierbij dan een zogenaamd redress nummer gegeven. Dit nummer verwijst naar jouw dossier
Op dat nummer moet je zuinig zijn. 
Bij een nieuwe ESTA aanvraag en zelfs bij inchecken voor een vliegreis naar Amerika moet dit nummer vermeld worden.
Men weet dan dat je een "speciaal geval" bent dat eerder is onderzocht.

Let wel, het afgeven van zo'n waiver is geen "schuldbekentenis" van de immigratiedienst die je recht geeft op een schadevegoeding.
De beslissing van de ambtenaar aan de grens was immers onherroepelijk en hierop is geen beroep mogelijk.
het geeft je uitsluitend voor de toekomst de mogelijkheid om opnieuw via het VWP, dus alleen met een ESTA naar de VS te reizen

Als je geen waiver aanvraagt of er wordt negatief beslist op die aanvraag is het goed om je te realiseren dat deze jongeman nooit meer zonder visum naar Amerika kan reizen.
Een van de vragen bij ESTA is namelijk of je ooit de toegang tot de VS is geweigerd en daar moet hij "ja" op antwoorden.
Vervolgens wordt de ESTA automatisch afgewezen.
#8 - 13-10-2015, 17:58 uur

nancy

Hallo cees

Dank je voor de uitleg. Nu is het mij wat duidelijker wat betreft de regress aanvraag.
Het was voor mij een beetje onduidelijk op de site omdat t allemaal in t engels is.
We zijn inderdaad van plan om deze weg te bewandelen.
De amerikaanse ambassade is ook al ingelicht. Maar we wachten nog op antwoord.
Ik heb ondertussen ook een eigen topic aangemaakt waar hun verhaal wat uitgebreider vermeld staat.
We vinden het echter zo vreselijk jammer dat dit gebeurd is omdat ze dat helemaal niet verdienen.
Mochten zij dan ook maar iets op hun kerfstok hebben dan zou ik me niet moe maken.
Maar dat is niet zo.
Wat de vergoeding van de reis betreft hoop ik toch nog op de bijstandsverzekering een beroep te kunnen doen.
Maar denk dat ze deze reden nog niet vaak zijn tegen gekomen.
Daar vind ik in elk geval ook niets over terug in de voorwaarden.
Nogmaals bedankt voor je reaktie
#9 - 13-10-2015, 18:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15