Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Die jeugd toch...

Discussie gestart

Skydriver

Ik werd door een mede Amerika liefhebber attent gemaakt op het volgende stukje leuk Anti-Amerikanisme van de hedendaagse jeugd op een forum..

http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=42268.0

Jullie mening graag..
#1 - 28-01-2006, 12:44 uur
The USA....What else?

Mrjn

Tja, ik denk dat ik 1 van de weinigen hier aanwezig ben, die het deels toch wel met die jongeren eens is. Ik vind ook nog steeds dat de oorlog in Irak op totaal verkeerde gronden is begonnen en ben er daarom ook op tegen. Daarnaast verbaas ik me er ook nog steeds over dat meneer Clinton het bokje is om een sigaar en dat inderdaad Bush op dit moment meer rare dingen op zijn kerfstok heeft en er gebeurt helemaal nix.
Dus ik vind die kinders niet zo raar, eigenlijk.
#2 - 28-01-2006, 15:03 uur

Chiefram

Zo zie je maar weer hoe een totaal verkeerd beeld deze jongeren hebben over Amerika. Althans, de meeste dan.

Je merkt dat de meeste niet eens weten waar ze het over hebben en gewoon met 'de meute' meepraten. Misschien zouden we ze verplichts eens een jaar in een gemiddeld Amerikaans gastgezin moeten plaatsen en als afsluiter een weekje bij Bush thuis, om deze man ook eens wat beter te leren kennen.

Ik vindt Bush alleen niet een geweldige president die het goed doet onder de omtstandigheden en hij is zo menselijk als het maar kan. Jammer dat Bush het te druk heeft in zijn leven, ik zou heel goed bevriend kunnen zijn met deze man. Hij heeft in iedergeval dezelfde humor als ik. Humor die je maar bar weinig bij anderen ziet.
#3 - 28-01-2006, 18:40 uur

thornberrys

De jeugd niet alleen blijkbaar  8)


http://forum.politics.be/showthread.php?t=34664
#4 - 28-01-2006, 23:43 uur

usaxtreme

pff ik snap niet waar al dat anti-amerikaanse gedrag van komt..misschien teveel door de media ofzo  ny-angry
#5 - 28-01-2006, 23:55 uur

PetraVS

Er is altijd anti-Amerikaans gedrag in Europa als er een Republikeinse president aan de macht is.  Toen ik hierheen verhuisde was Reagan president, nou, je wilt niet weten hoe mijn visie als 21 jarige negatief door de media gevormd was!  Ik had een heel negatief beeld van dit land en de werkelijkheid bleek zoveel anders.  History repeats itself.
#6 - 29-01-2006, 01:43 uur

Skydriver

Ik denk dat het huidige Anti-Amerikanisme (vooral onder de jeugd) grotendeels te maken heeft met het zogenaamde "Calimero-effect" (zij zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk, o nee!) Feitenkennis is hierbij niet relatief.
#7 - 29-01-2006, 12:33 uur
The USA....What else?

Tekkel

En vergeet vooral de Nederlandse pers niet.
Ik heb in Nederland nergens de ware toedracht van het dispuut over de naamgeving van het "Schwartzenegger" voetbal stadion gelezen.
Ik heb nergens in de kranten gelezen wat de ter dood gebrachte, suikerzieke, blinde bejaarde precies had uitgevreten.
Toen wij al 2 dagen terug waren uit California, stond er hier een foto in de krant; Een schip was gisteren aan de grond gelopen voor de kust van Socal.
Die foto stond de dag van ons vertrek al in de L.A. Times.
Hoe bedoel je objectief, men neemt hier niet echt de moeite om nieuws items verder uit te diepen.
Lekker scoren met de halve waarheid en dat gebeurt mij hier iets te vaak.


En het is niet beperkt tot de jeugd hoor, ik heb een zwager die het maar niks vind;
"Amerikanen zijn dom".
"Waarom dan?"
"Daarom."
"Ben je er wel eens geweest dan?"
"Ja."
"Wanneer dan?"
"Zo'n 20 jaar geleden, toen ik nog op de grote vaart zat."
"Yeah right, dan ben je inderdaad een echte kenner."

En ga zo maar door, vooral degenen die er nog nooit zijn geweest, hebben vaak de meest uitgesproken mening.

Bart (is wel eens boos)
#8 - 29-01-2006, 13:56 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

B-man

pff ik snap niet waar al dat anti-amerikaanse gedrag van komt..misschien teveel door de media ofzo  ny-angry

Ik denk dat het inderdaad grotendeels door de media komt. De media is natuurlijk overheersend "links" en vind het dus ook heerlijk om Amerika flink aan te pakken. Kijk voor de grap eens in wat nieuwsarchieven van het afgelopen jaar en leg de positieve berichtgeving eens tegen de negatieve berichtgeving betreffende de VS. Laat ik het zo zeggen, knappe jongen als je uberhaupt iets positiefs vind. Is dat daarom representatief voor de VS? Natuurlijk niet maar het is altijd leuker om ergens tegenaan te schoppen en er dus negatief over te schrijven en face it we zijn nu eenmaal een landje waar het bijna nooit goed is en we vinden het heerlijk om overal over te klagen en helemaal als we dat over anderen kunnen doen dus dat soort negatieve berichtgeving gaat er dus in als koek. En als je dan verder geen enkele kennis hebt dan loop je toch lekker mee?! We negeren gewoon het feit dat wij nu een vrij land zijn dankzij o.a. de VS die ons 60 jaar geleden is komen bevrijden. Dat ze Oost-Europa geen genocide meer hebben omdat de VS de oorlog tussen de Bosniers en Serviers heeft beeindigd omdat wij het hier in Europa maar weer niet eens konden worden over wat we nou moesten doen. Oh ja, die koude oorlog, wij hadden die Russen zelf wel verslagen als ze deze kant op waren gekomen hoor waar bemoeiden die Amerikanen zich mee.

Wij hebben het trouwens allemaal wel goed op orde hoor!!! Dreigende regeringscrisis over een Afghanistan-missie die we al lang toegezegd hadden maar ach dat moet kunnen. De bomaanslagen vliegen ons om de oren hier in Europa maar hier  in Nederland niet hoor dus laten we de gevaarlijkste  van het stelletje extremisten maar gewoon weer vrij want de jongetjes hadden zo'n lullig bommetje gemaakt dat het haast zielig was om ze daar nu voor te straffen dus wat zei de rechter, "niet meer doen he stoute jongen" en op straat staan ze weer. "Oh ja, als jullie dan straks toch die goede bom hebben gemaakt laat het ons dan wel even weten want het is natuurlijk niet eerlijk om hem af te laten gaan zonder dat wij er vanaf weten. Ja? Deal" Nee we hebben hier wel andere dingen aan ons hoofd, wij hebben hier weerloze mussen die worden neergeschoten en die mensen die de mus hebben doodgeschoten die moeten pas echt gestraft worden.
En politiek? Daar zijn wij natuurlijk al helemaal beter in dan de VS of wie dan ook. We kiezen eerst een regering en gaan daarna lekker traditioneel lopen zeiken op alles wat ze doen. We hadden natuurlijk Pim maar die is ons ontnomen door een bomenknuffelaar uit Harderwijk. Pim was zo goed he die zei tenminste wat hij dacht en waar het op stond. Het land is ook vol en we mochten best wel wat strenger zijn als het ging om asielzoekers. "Wat? wie? Verdonk? doet dat ook? ja maar dat is anders" "Goh het gaat zo slecht met onze economie! Wie? Zalm? ja die zegt wel wat hij doet en doet wel wat hij zegt maar dat is toch anders ik vind het prima dat hij het begrotingstekort wil terugdringen waar we dankzij Paars I & II allemaal aan hebben meegewerkt maar moet ik daar nu ook de dupe van zijn?!" "Dan kunnen we beter die l*l met zijn rode sjaaltje kiezen want die weet het allemaal veel beter toch?"

Lekker makkelijk he zeiken op anderen, gewoon zorgen dat je niet al te veel kennis hebt, niet naar feiten of geschiedenis kijken maar gewoon meelopen met de rest das wel zo makkelijk want iets of iemand afkraken is veel leuker en makkelijker dan iets of iemand verdedigen.

B-man
#9 - 29-01-2006, 14:15 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Ik denk dat het huidige Anti-Amerikanisme (vooral onder de jeugd) grotendeels te maken heeft met het zogenaamde "Calimero-effect" (zij zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk, o nee!) Feitenkennis is hierbij niet relatief.

Juist! Hier sla je de spijker precies op zijn kop !!!

Dit effekt zie je overigens bij heel veel situaties terug. Ook bij het 'rijk' / 'arm' verhaal elders op dit forum.
#10 - 29-01-2006, 15:59 uur

Chiefram

B-man, een schitterende stukje heb je neergezet! Precies zoals het is.

#11 - 29-01-2006, 16:03 uur

B-man

Thanks Chiefram

B-man
#12 - 29-01-2006, 16:45 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Nederlanders mogen graag lachen om Amerikanen die denken dat Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen (is me inderdaad eens heel serieus gevraagd). Maar hoeveel Nederlanders weten wat de hoofdstad is van South Dakota en hoe je dat uitspreekt (Pierre, uitspraak pier, als die van IJmuiden). Of dat de stad New York NIET de hoofdstad is van de staat New York (da's Albany).
Overigens, president Bush heeft er het nodige toe bijgedragen dat de wereld de VS ziet als een cowboy staat. De VS heeft zelden een zo ongeďinteresseerde, oppervlakkige, niet-nieuwsgierige en ronduit gevaarlijke president gehad. (ik heb, uiteraard, op Kerry gestemd).
#13 - 29-01-2006, 20:13 uur

Skydriver

Met alle respect voor je mening, maar Kerry was een zogenaamde "Flip-Flop". Dat wil zeggen dat hij met alle winden meewaait. Tja, en dáár houden Amerikanen niet van...( En ik ook niet!)
#14 - 29-01-2006, 21:06 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

Bush was bepaald ook niet afkeurig van flip-flops: hij was tegen het instellen van een commissie om 9/11 te onderzoeken. En toen was hij er voor. Hij wilde de voorstellen van die commissie uitvoeren. Maar toen toch maar niet. Hij beloofde in de verkiezingscampagne om geen landen op te bouwen. En een paar jaar later was dat de belangrijkste reden om Irak binnen te vallen. Bush is tegen het martelen van gevangenen, hij heeft dat verbod daarop tenminste ondertekend. Maar als puntje bij paaltje komt, is hij voor martelen. Afluisteren mag niet zonder toestemming van een rechter, hoewel, nu blijkt dat onontbeerlijk te zijn. Enz., enz. enz. En Kerry is een flip-flop?
#15 - 29-01-2006, 22:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15