Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Diploma erkenning

Discussie gestart

Rayvano

Hallo,

Momenteel ben ik een 2e jaars HBO rechten student en ik heb plannen om over 2 jaar naar Amerika te verhuizen (Florida).
Aangezien mijn opleiding alleen over het Nederlands recht gaat en een beetje Europees recht, vraag ik me af of mijn (toekomstige) diploma wel wat waard is in Amerika. Misschien kunnen jullie mij duidelijkheid verschaffen.

Alvast bedankt.
#1 - 28-07-2004, 14:53 uur

Rayvano

Oh ja, verder zou ik ook graag willen weten of een HBO diploma in Amerika laag-gemiddeld of hoog is.
#2 - 28-07-2004, 14:59 uur

Dutchman USA

Volgens mij kan je HBO vergelijken met College hier. Wanneer je zegt dat je college hebt gedaan vragen ze hoeveel jaren en welke degree je hebt behaald. Ik heb er geen ervaring mee. Na highschool komt college and university.
Succes.
#3 - 26-08-2004, 21:28 uur

gary787

Meestal worden Nl diploma's niet zonder meer erkend. In veel gevallen moet je een jaar naar een vergelijkbare opleiding en soms ook stage lopen. Het verschilt overigens van staat tot staat. Ik zou bij de regering van de staat waar je wilt gaan wonen informeren ( dept. of education )
#4 - 08-09-2004, 00:41 uur

Ebelix

Wat veel belangrijker is om een werkgever zover te krijgen dat hij je werkvisum financiert als je in Amerika wil gaan werken. Zonder werkvisum kan je Amerika niets doen.

Tenzij je natuurlijk al in het bezit bent van een green card of amerikaans staatsburger bent.
#5 - 16-09-2004, 13:38 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15