Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Economy class KLM: minder bagage naar Noord-Amerika

Discussie gestart

Ebelix

 Economy class KLM: minder bagage naar Noord-Amerika

05-08-2005

AMSTELVEEN - Economy Class passagiers van KLM mogen vanaf 1 september op KLM-vluchten naar Noord-Amerika maximaal twee koffers van 23 kilo per stuk meenemen. Dit bevestigt KLM-woorvoerder Youssef Eddini vandaag (5 augustus) aan Luchtvaartnieuws / Zakenreisnieuws. Passagiers mogen nu nog twee koffers van elk maximaal 32 kilo meenemen. In de business class verandert voorlopig niets.

De hoeveelheid gewicht dat als economy class passagier mag worden meegenomen naar Noord-Amerika verschilt sterk van andere bestemmingen, waar het totale gewicht maximaal 20 kilo is voor ruimbagage en 10 kilo voor cabinebagage.

Eddini meldt dat zijn maatschappij het beleid in lijn brengt met de overige bestemmingen. Daarnaast nemen door de maatregel de brandstofkosten af en hoeft het bagagepersoneel minder zwaar te tillen.

bron: www.luchtvaartnieuws.nl
#1 - 06-08-2005, 10:48 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chi Sin X

Ik heb het eigenlijk altijd al raar gevonden dat er naar Noord Amerika meer bagage meegenomen mag worden naar andere bestemmingen (niet dat ik klaag trouwens).  Maar ik dacht dat je enkel moest bij betalen als je echt veel te veel bagage meenam, en als uw koffer dan bv 25kg weegt dat er nog niemand iets van zegt.
#2 - 06-08-2005, 20:23 uur

Bakvet

Daarom vind ik het ook vreemd dat dames, die tien, zo niet twintig of dertig kilo lichter zijn dan mannen, dezelfde prijs voor een vliegticket moeten betalen als heren.

Of zou het zijn omdat zij juist altijd die koffers van 36 kilo inchecken?  ;D
#3 - 06-08-2005, 22:23 uur

Ebelix

Ik weet dat de KLM dit een aantal jaar geleden ook de regeling mbt  de bagage hebben aangepast zoals het voor de overige vluchten geldt. Ze hebben die regeling weer snel afgeschaft omdat niemand meer met de KLM van en naar Amerika wilde vliegen. Voor de Amerikanen is het een verworven recht om zo veel bagage mee te mogen nemen.

Het kan zijn dat de Amerikaanse maatschappijen ook overstag gaan en de regeling van de bagage gaan veranderen. Doen ze dat niet dan heb je al een probleem. Bij Northwest geldt de oude regeling nog wel. KLM en Northwest delen hun vliegtuigen op de routes naar Amerika en naar India. Zit je dadelijk in een KLM kist met een KLM ticket en mag je maar 23 kg in je koffer stoppen terwijl iemand met een Northwest ticket 32 kg in een koffer mag stoppen. Deze regeling heeft geen invloed op de prijs van het ticket.

Het is een vreemde regeling en het is pure prijsdiscriminatie.

Ik heb ook laatst een verhaal gelezen dat wanneer je een MArtinair ticket in Duitsland koopt dat je dan geen brandstoftoeslag moet betalen terwijl je dit zelfde ticket in Nederland koopt dat je dan wel de toeslag moet betalen. Heel erg vreemd.

#4 - 06-08-2005, 23:48 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15