Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een jaar exchange op een high school

Discussie gestart

Sofie naar Amerika

Hallo,
Wij zijn op zoek naar een mogelijkheid om volgend schooljaar te studeren op een Amerikaanse high school in California.
Nu hebben we een school gevonden die mee wil doen, de Santa Monica High school, maar nog geen familie om een jaar te logeren, čn we hebben een familie in Santa Barbara maar daar nog geen high school.
We hebben ons ingeschreven bij een exchange organisation in Nederland maar die heeft een wachtlijst en kan niets voor ons doen.
Wie weet hoe we deze droom nu kunnen verwezenlijken? 1 april sluit de inschrijvingsdata op de US-scholen, dus we hebben enorme haast!
groet, Sofie
#1 - 18-03-2008, 21:24 uur

babarage

welke organisatie heb je benaderd?  ik heb zelf goede ervaringen met YFU (welliswaar 20 jaar geleden maar toch).  ik weet niet of ze een wachtrij hebben overigens.
#2 - 19-03-2008, 21:59 uur

bgroeneveld

AFS
#3 - 20-03-2008, 06:31 uur

babarage

en, heb je het nog bij andere organisaties zoals yfu geprobeerd?
#4 - 25-03-2008, 17:12 uur

Meresankh

Hoihoi!

Dit was ook een droom van mij, drie jaar geleden!  :) Na mijn Havo wilde ik ook graag een jaar naar Amerika,
maar omdat dit nogal aan de dure kant was (of je moest bepaalde cijfers hebben.. ) is het voor mij niet door
gegaan!

Stel jezelf ook de vraag of je het allemaal kunt bekostigen, he!  ;) Probeer anders ook eens TravelActive.nl.
Die zijn geloof ik ook goed. Kennissen van mij hebben daar goede ervaringen mee!

#5 - 27-03-2008, 16:03 uur

Going to Maryland - September till November!

UStudy

Hallo Sofie

Heb je inmiddels al iets gevonden? Ik neem aan dat jullie al of binnenkort een middelbare schooldiploma hebben?
Aangezien jullie al onderdak hebben geregeld in Santa Barbara, lijkt me dat een goed startpunt. Is bovendien een hele leuke en veilige studentenstad.

Waarom kijken jullie niet naar Santa Barbara City College (www.sbcc.edu) als optie? Het is een populair en uitstekend community college, direct aan het strand gelegen, met sportmogelijkheden en een grote internationale studentenpopulatie. Totale kosten voor een academisch jaar (collegegeld en verplichte ziektekostenverzekering) bedragen slechts US$ 6.322. Er is geen TOEFL of andere test nodig. Startdatum is 11 augustus a.s.

Een andere school waar jullie nog terecht kunnen is University of California at Santa Barbara - Extension (www.ucsb.edu). Een prima universiteit, waar je via het University Immersion Program vakken naar keuze kunt volgen (undergraduate en graduate niveau). Collegegeld voor een heel academisch jaar is US$ 10.300. Wel moet je een TOEFL score van minimaal 80 hebben. Startdatum is 22 september a.s.

Je kunt op beide scholen op campus werken om zo iets bij te verdienen (bij SBCC alleen vanaf het tweede semester).
Als je interesse hebt brochures laat maar even weten via een PB. Hopelijk heb je hier iets aan!
#6 - 08-06-2008, 20:41 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15