Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een koffer vol.........

Discussie gestart

Bakvet

Goed gedaan Jez! Jij natuurlijk met die Chinees meegespeeld en tegen je husby gezegd dat die video wide-angle van 10 dollar een superaanbieding is. En dan zelf die 28-300 mm lens maar even aangeschaft.  ;D

En ik had bijna een ocean kayak gekocht. Kost daar in de VS maar een derde van wat ze er in NL voor vragen. Toch durfde ik het niet helemaal aan en ben maar gewoon met het vliegtuig teruggegaan.
#31 - 08-10-2006, 23:58 uur

Wop

Vandaag net terug en de Ranch dressing en Taco Bell kruiden staan al in de kast  ;)
#32 - 09-10-2006, 18:55 uur

Loek

Vandaag net terug en de Ranch dressing en Taco Bell kruiden staan al in de kast  ;)

En blijkbaar hebben jullie het mooie weer ook weer mee terug genomen.   Het is hier nu koud en guur en er wordt sneeuw verwacht.  Wil je alsjeblieft het mooie weer weer terug sturen?
#33 - 09-10-2006, 19:12 uur

Frank S

Onze koffers zaten ook weer erg vol. We zaten zelfs boven de bagagevrijheid... Inhoud (naast de spullen die we op de heenreis ook al bij ons hadden): veel kleding (zowel dames-, heren- als babykleding, vooral Guess en Ralph Lauren, zowel vrije tijd als zakelijk, alsook een RL avondjurk voor een nichtje), horloges & tassen/wallets (ook Guess), een iPod Video (voor hetzelfde nichtje), parfum (RL) & crêmes (Clinique), een nieuw fototoestel (dankzij de purser die op de heenreis mijn fototas uit de bagagebak liet rollen...), een set walkie-talkies, een Philips Body Groom, een paar baby-CD's, een Teddy-beer (zelf samengesteld in de Build-a-Bear Workshop) en een hoop kleinere kadootjes voor de achterblijvers (en onszelf).

We hebben ons niet echt ingehouden... :D
#34 - 11-10-2006, 10:57 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Robert

Laat ik het zo zeggen ik ga met 1 xtra t shirt, 1 spijkerbroek, wat onderbroeken, sokken en wat toiletartikelen en 2 bijna lege koffers (de 1ne past in de andere) naar de states en kom volbepakt terug. In 2005 ging ik met 10 kilo heen (volgens de vliegmaatschappij weegschaal en ik kwam terug met 58 kilo wederom de vliegmaatschappij weegschaal.
Ik koop al mijn kleren daar (buit afgelopen jaar was 30 tshirts, een paar longsleeves. 5 spijkerbroeken, jas, sportschoenen e.d.), boeken en magazines, cd's, auto en motor gerelateerde spullen (aangezien ik een HD en een amerikaan rijd), e.d.
Ik baal er dus ook van dat de grens verlaagt is van 64 kilo (2 koffers van 32 elk) naar 46 kilo (2 koffers van 23 elk) Ik heb wel gehoord dat je voor een minimale vergoeding (25 dollar per koffer toch nog 32 kilo per koffer mee mag nemen) enfin. De USA is mijn shopland en ik ga daar helemaal los. de creditcard is versleten na 4 weken holiday  wink
#35 - 27-11-2006, 00:47 uur

Mr-Leo

Mag je altijd via elke maatschappij 2 koffers per persoon mee? Wij vliegen via delta en hebben via cheaptickets.com geboekt. Zou wel erg mooi zijn :)
#36 - 27-11-2006, 08:43 uur

ceetje

Mag je altijd via elke maatschappij 2 koffers per persoon mee? Wij vliegen via delta en hebben via cheaptickets.com geboekt. Zou wel erg mooi zijn :)

Volgens mij wel, zeker met de amerikaanse maatschappijen. En nu de dollar zo lekker laag staat  cheer
#37 - 27-11-2006, 16:50 uur

nati

Onze zoon had verleden zomer 26 kilo in zijn koffer (we wisten toen nog niet dat het gewicht per koffer verandert was naar 23 kg) embarressed en hij moest 20 euro bijbetalen in Brussel bij Continental .Maar de 3 kilo die hij extra bijhad was wel 3 kilo chocolade voor zijn gastgezin!! Van pech gesproken.
Hij heeft daar  wel een jeans van Tommy Hilfiger voor 8 $ gekocht en nog wat t shirts  van Tommy en Timberland .Dus dat was dan weer een meevaller ,die betaal je hier veel meer .Verder kopen wij ook nog schoenen (Nike ,Adidas Of Timberland) in de outletstores .
Waar ik met koffers vol van terug zou komen zijn Pop tarts van Kellogs.Dat kan je met geen enkele koek van hier vergelijken denk ik. Maar als ik dan aan mijn weegschaal denk kan ik mij nog net inhouden. Deze zomer wil ik ook meer t shirts kopen want de vorige keer had ik spijt dat ik er niet meer gekocht had.
#38 - 22-01-2007, 20:01 uur

patnl1

In onze koffers mee terug naar nederland zit zeker:

kleding , dochterlief houd wel van de Merken die hier niet te betalen zijn en daar zijn ze veel goedkoper.
Tommy Hilfiger, Nike, Baby Phat, Adidas en een aantal dure merken waar ik niet zo snel op kan komen.

verder Bubblicious kauwgom met Cotton candy smaak!! blauw en heel erg lekker.
Koolaid voor een vriendin voor me, ze geeft me geld mee om het te kopen en dan neem ik wel een boel pakjes voor haar mee.
schoenen, we hadden de laatste keer 3 paar gekocht, Nikes voor mij en Baby Phat voor mijn dochter.
we betaalden daar ongeveer 40 of 50 dollar voor schoenen die hier voor ongeveer 85 euro over de toonbank gaan.
verder de gewone dingetjes, souvenirs, foldertjes, haarspul (vet en creme enzo)
helaas gaan we dit jaar niet dus ik hou me van harte aanbevolen voor wat cotton candy kauwgom,lol!!
#39 - 23-01-2007, 00:03 uur
Americaholic and loving it

Mirjam

Ik kom terug uit Amerika en ik heb bij me:
GAP spijkerbroeken, Banana Replublic truien, Jack Daniels BBQ saus, bisquit gravy, meatloaf kruiden, candy corn, oreo's, maple sirup, koelkast magneten, caps, t-shirts,vaak een paar gympen en legal pads.

Was het maar alvast oktober  ;D

Ik zag de bij anderen de nodige etenswaren voorbij komen. In Amstelveen is Kingsal Markt, een supermarkt die een behoorlijke expat assortiment heeft. Ik haal daar regelmatig mijn mountian dew, oreo's, Jack Daniels BBQ saus etc. Ze hebben behoorlijk veel Amerikaanse producten.

Groetjes, Mirjam

#40 - 31-01-2007, 22:32 uur

hollandranch

Ik ging altijd 2x per jaar naar Amerika, met een koffer in koffer en alleen maar sokken en onderbroeken bij me  2006-04 en kwam terug me 2 koffers vol met Hollister, Abercrombie, sauzen en souveniers en nu woon ik al bijna 2 maanden in Texas en heb alle spullen weer terug meegenomen  ;) Ben benieuwd als in naar Nederland ga er een koffer in een koffer zit, denk het niet, see ya
#41 - 01-02-2007, 01:54 uur

MeneerDijk

Na 3 keer afgereisd te zijn neem ik niet zoveel cadeautjes voor anderen meer mee, tenzij ik iemand zijn verjaardag heb gemist. Het enige waar ik echt ruimte voor vrijhou in mijn koffer is kleding. Voor de rest zie ik wel wat ik tegenkom. Vorige keer moest ik een nieuwe koffer kopen zodat ik alles mee terug kon nemen. Ik had wat computeronderdelen gekocht, wat boeken, de kerstcadeau's die ik gekregen had. En natuurlijk een boel Amerikaanse lekkernijen :P Ik liep toevallig tegen een aanbieding aan bij de Target, een 6-delige trolleyset voor $70. Dit betekende wel dat ik een volle trolley met kleding e.d. had, en de eena-grootste trolley gevult met de rest van de kofferset  ;D
#42 - 01-02-2007, 07:41 uur



nbraakman

Ik ben dol op boeken, zowel 'normale' boeken als de zgn. 'graphic novels', verzamel albums van de maandelijkse strips (superman, spiderman, xmen enz).
Daar gaat dus behoorlijk wat van mee terug naar NL. Verder haal ik altijd wel wat kleding, Jeans, t-shirts, soms schoenen. Een paar (grote) zakken beef-jerky is ook altijd wel lekker.

Wat ik vroeger wel vaak deed, maar nu minder, is een grote hoeveelheid 'breakfast cereal' meeslepen. Niet de standaard (saaie) dingen die je hier hebt, maar dat spul waar marshmellows enz in zitten. Ook de gezondere varianten heb je veel meer dan hier in NL.

Ik doe het nu niet meer zoveel, het is zo'n gedoe om al die dozen in je tas gepropt te krijgen, en 1x was het zo erg dat mijn hele tas open was gehaald en de douane en/of bagage mensen op schiphol lekker met hun handen hadden zitten graven in een doos Kellogg's Corn Pops. Mijn pot Peter Pan honey roasted peanut butter moest ook open.

Toch iets minder fijn dat.
#43 - 15-03-2007, 12:28 uur



nbraakman

Oh, en niet vergeten; Koelkast magneetjes van alle steden/staten waar we geweest zijn.
We zijn daar wel makkelijk in. Tussenlanding ergens telt al ;)

We hebben inmiddels Florida, California, Seattle, Charlotte, Philadelphia, en nog een aantal anderen.
Walt Disney World is dan wel geen stad of staat, maar dat mag ook nog wel :D
#44 - 15-03-2007, 12:31 uur



Mississippi

Oh, en niet vergeten; Koelkast magneetjes van alle steden/staten waar we geweest zijn.

Nu snap ik waarom sommigen een Amerikaans model koelkast nodig hebben  ;D
#45 - 15-03-2007, 15:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15