Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste overnachting

Discussie gestart

toeter

Hallo

Ik zit met een vraag, Je moet voor de eesta nacht in de usa een verblijfsplek hebben.
Hoe toon je dit aan bij de douane, is gewoon het boekingsbewijs van je hotel hiervoor voldoende.
Of moet je hier weer een apart bewijs van hebben.
#1 - 03-09-2012, 16:44 uur

Yessica

Je moet deze informatie (adres en evt naam accommodatie) al doorgeven voor vertrek uit Nederland (of België). Dit kan bij de luchtvaartmaatschappij, de reisorganisatie of bij de balie. Bij een rondreis is inderdaad het eerste overnachtingshotel voldoende.
#2 - 03-09-2012, 16:56 uur



toeter

En met de balie bedoel je de balie op schiphol.

En ik zit te kijken bij united airlines maar zie hier niks voor, weet jij waar ik dit kan doorgeven.
#3 - 03-09-2012, 17:07 uur

Yessica

Ja, bij United kun je inloggen (moet je wel even een account aanmaken) en je reserveringsnummer ingeven. Is sowieso handig om te hebben. Hier kun je ook de informatie van je overnachtingshotel doorgeven.
Mocht je het niet doorgeven en je gaat inchecken bij de balie, dan zullen ze zien dat ze deze informatie nog niet van je hebben en dan moet je het alsnog bij de incheckbalie doorgeven inderdaad.
#4 - 03-09-2012, 17:18 uur



altijdmaarweg

Je vult dit in op je ESTA.
Je hoeft niet apart nog een vliegmaatschappij er over te informeren...
Ook geen boekingen of reservingen te overleggen.
#5 - 03-09-2012, 17:21 uur

toeter

Ok bedankt beide voor de info
#6 - 03-09-2012, 17:24 uur

hdeweert

Er zijn 3 plaatsen waar men vraagt naar het verblijf adres in de usa
1 de vliegmaatschappij vraagt er om
2 bij het invullen van het ESTA formulier word er naar gevraagt en
3 in het vliegtuig moet er per familie een Customs Declaration formulier worden ingevuld met het adres  waar men gaat verblijven
#7 - 03-09-2012, 17:37 uur

toeter

Ok duidelijk, dan heb ik nu dus alles geregeld, zondag vetrek ik heb er zin.
#8 - 03-09-2012, 19:24 uur

TondeG

En als je nog geen idee hebt waar je als eerste overnacht vul je je tweede of derde overnachtings adres in.  ;)
#9 - 03-09-2012, 19:35 uur

Gijs11

Ik heb afgelopen zondag de Esta verklaring ingevuld.
Er staat idd een vraag bij over je reisbestemming, adres, soort accomodatie en staat. Dit zijn echter geen verplichte invulvelden.
Ook bij de vliegtuigmaatschappie waar wij de reis geboekt hebben wordt er niet naar een bestemming gevraagd.

Uit ervaring van vrienden weet ik wel dat de douanebeamte hiernaar kan vragen.

Even ter aanvulling. Wij hebben om deze reden ook een eerste overnachting geboekt en dit ook op het Esta formulier ingevuld. De toestemming hebben we inmiddels ontvangen.

Gr,
#10 - 04-09-2012, 22:34 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2012, 22:37 uur door Gijs11 »

Yessica

Vreemd. Ik kon vorige keer niet online inchecken totdat ik deze gegevens had ingevuld. Als ik de gegevens niet online invulde, kon ik (bij United) niet online inchecken maar moest ik naar de balie gaan.
#11 - 05-09-2012, 11:03 uur



Ebelix

Bij ESTA is het niet verplicht maar bij API wel. API zijn de gegevens die de luchtvaartmaatschappij voor vertrek al doorgeeft aan Homeland Security. Verder moet het adres ook worden ingevuld op de customs declaration.
#12 - 05-09-2012, 11:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Yessica

Ja, voor zover ik weet moet je dat ook doorgeven Ebelix. Maar het schijnt toch dat er mensen zijn die andere ervaringen hebben, zoals Gijs11 bijvoorbeeld. Toch vreemd...
#13 - 05-09-2012, 11:23 uur



toeter

@ Ebelix En dat heb waar kan ik dat invullen???? heb er nog nooit van gehoord maar wil niet voor verassingen komen te staan.

Heb ook ff rondgekeken en kan er ook niks over vinden, ook niet op de site van united airlines.
#14 - 05-09-2012, 17:08 uur
« Laatst bewerkt op: 05-09-2012, 17:12 uur door toeter »

Ebelix

Dat moet je invullen als je online gaat inchecken. Check je niet online in dan wordt ernaar gevraagd aan de incheck balie. Bij de KLM kan je deze informatie invullen bij manage mijn boeking. Wellicht heeft United ook zo'n functie op zijn website. Ik heb al flink aantal jaren niet meer United gevlogen.

Op de ESTA aanvraag staat bij verblijfplaats geen rood sterretje dat deze vraag verplicht is om in te vullen.
#15 - 06-09-2012, 06:20 uur
« Laatst bewerkt op: 06-09-2012, 06:28 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15