Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wil jij Nederland ook zo graag verlaten.

Nee, ik zit hier goed.
4.9%
4 (4.9%)
Misschien ooit in de toekomst.
12.2%
10 (12.2%)
Ja, alleen nog niet nu.
19.5%
16 (19.5%)
jazeker, het liefst gisteren al.
61%
50 (61%)
Geen mening.
2.4%
2 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 73

Emigreren

Discussie gestart

Jez

Wel een 'lief' autootje trouwens...

Hmm, iedere x als ik er 1 zie rijden denk ik: Huh? 45 km-autootjes mogen toch niet op de snelweg? Oh nee, het is een Matiz...........
#76 - 28-12-2004, 20:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Wel een 'lief' autootje trouwens...

Hmm, iedere x als ik er 1 zie rijden denk ik: Huh? 45 km-autootjes mogen toch niet op de snelweg? Oh nee, het is een Matiz...........

Hahahahahhaha, heb jij dat dus ook hahahahahaa, is toch te erg voor woorden dat daar een chevy logo op zit. Maar de Kalos die 1 maatje groter is wordt in de USA ook verkocht alleen onder een andere naam, Aveo of zoiets.

#77 - 06-01-2005, 21:55 uur

Sbull

Ja wrijf het er nog maar eens in.
het doet al zo'n pijn dat ze het logo op die auto zetten.
Nee denk jij ik laat het nog even zien.
#78 - 06-01-2005, 23:24 uur

Chiefram

Hahaha...

Wij zijn net terug van een bliksen bezoek aan Starbucks en zaten daar lekker na het shoppen achter het grote raam dat uitzicht had op de weg en de gigantsiche parkeerplaatsen die een gemiddeld winkelcentrum hier heeft.

Toevallig viel het ons op dat de grootste auto's die in Nederland rondrijden, hele kleintjes zijn in Amerika!  :D

Wij reden in Nederland bijvoorbeeld in een Volkswagen Passat. Die zagen we hier ook, maar het viel hier gewoon in het niets...  8)
#79 - 06-01-2005, 23:28 uur

heivalido

Hahaha...

Wij zijn net terug van een bliksen bezoek aan Starbucks en zaten daar lekker na het shoppen achter het grote raam dat uitzicht had op de weg en de gigantsiche parkeerplaatsen die een gemiddeld winkelcentrum hier heeft.

Toevallig viel het ons op dat de grootste auto's die in Nederland rondrijden, hele kleintjes zijn in Amerika!  :D

Wij reden in Nederland bijvoorbeeld in een Volkswagen Passat. Die zagen we hier ook, maar het viel hier gewoon in het niets...  8)

Wat denk je van een Chevy S10 pick up, dat is in Nederland een behoorlijke "Truck" maar in de states is het een boodschappenwagentje vergeleken met bv een Ford F350 of een Chevy Silverado 3500
#80 - 07-01-2005, 23:46 uur

Chiefram

Wat mij hier nog het meest opvalt zijn dat er bijna alleen maar vrouwen rijden in de grote SUV's en met name krioelt het hier van de BMW's en Mercedes SUV's, iets waar in Nederland alleen maar managers of direktieleden in rijden. Hier worden ze als 2e auto en boodschappenwagentjes gebruikt!

De mannen beginnen inderdaad pas in een Ford F350 of Chevy Silverado 3500 te rijden, hahaha...

#81 - 08-01-2005, 01:54 uur

Yartac

Ik mis de optie "ik woon er al en zou absoluut niet terug willen" ;).

Hahahahaha, nou, er staat nog 1% open op dit moment dus die is dan voor jouw optie  ;) :D

krijg ik ook een procentje? :P
#82 - 09-01-2005, 07:00 uur

Yartac

Ik ga denk ik zelf maar een ziektekosten verzekeringsmaatschappij beginnen, hahahaha...

Alleen baal ik als een stekker dat ik elke dag naar de bib moet voor Internet om dingen uit te zoeken. Daar flip ik echt ontzettend van.

Ik denk dat ik deze week maar een eigen nieuwe komputer ga kopen hier. Dell heeft hier in de US al een aanbieding: 365 US Dollar, alles kompleet inklusief kleuren printer en free shipping!

Alleen lullig dat we dan aan het eind van deze maand (als de kontainer komt) 4 komputers hebben, hahahaha... maar ik kan niet zonder!  :-\

Heb je daar dan wel wat aan? ik heb al m'n electrische aparaten verkocht... 120 volt hier... geen 240 zoals in Nederland... sommige grotere steden hebben 240 geloof ik..
#83 - 09-01-2005, 07:05 uur

Yartac

Hoi Chief,
Welkom in het land van alle mogelijkheden!
Als je gauw een computer nodig hebt, kan je bij costco eentje kopen en je hebt de mogelijkheid om hem binnen een half jaar (!) terug te brengen. Dus als hij niet bevalt....dan gewoon terug naar de winkel. En dit wordt echt gedaan. Is misschien een leuke tijdelijk oplossing voor jou. Wanneer komen jullie spullen aan

p.s. als je een dell koopt, goede prijs trouwens, vergeet dan niet de extended warranty erbij te kopen.
Wij hebben zelf een Dell laptop en die heeft nogal wat problemen gehad (honden haren tussen de toetsen, kapotte kabel enz) , ze komen meteen naar je huis toe om de computer te repareren. Is echt de moeite waard.

Nou, wij hebben toevallig gisteren-avond bij Best Buy een te gekke komputer met alles erop en eraan gekocht, tot en met de kleurenprinter toe!!!

Het is een vreemd merk voor mij (eMachines), maar hij is gewoon super kompleet en inderdaad mag je hier bij alles je spullen na 90 dagen nog terugsturen als het je niet bevalt. Wij hebben 1 jaar fabrieksgarantie en konden voor 150 dollar 3 jaar garantie 'kopen', maar dat is bijna even duur als de hele komputer bij elkaar!  :-\

Als er iets stuk is dan kan ik dat zelf gelukkig wel maken, ben best wel handig denk ik, hahaha...

Dell hoef ik niet. Dat is hier bij mijn familie ook stuk gegaan terwijl dat ding nog maar net 4 maanden oud is... Geen goede raklame!  8)

Ik heb ook een computer van eMachines, goed apparaat ;) heb m al sinds october 2003 :P En ze hebben zelf vrij goede klantenservice!
#84 - 09-01-2005, 07:08 uur

Chiefram

Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen spijt van de eMachines komputer. Ik sta er nog steeds van te kijken dat je een heel kompleet systeem hier kunt kopen voor $299 !!! Echt met alles erop en eraan, zoals een kleurenprinter, 17" flatscreen kleuren monitor, CD re-writer, speakertjes, etc...

Het was eigenlijk voor ons maar een noodoplossing, omdat onze eigen komputers nog in de kontainer zitten, maar deze blijven we gewoon ernaast gebruiken. De volgende keer gaan we weer naar Best Buy en halen een eMachines!  ;)
#85 - 09-01-2005, 16:45 uur

heivalido



Heb je daar dan wel wat aan? ik heb al m'n electrische aparaten verkocht... 120 volt hier... geen 240 zoals in Nederland... sommige grotere steden hebben 240 geloof ik..
Citaat

Wij nemen diverse 240 apparaten mee zoals een Broodmachine en een Gourmet stel. Je kunt in de VS al voor $100 dollar een omvormer kopen die de 110 omzet in 220, deze levert een capaciteit van 3000 watt, genoeg voor de meeste huis, tuin en keuken apparatuur.
#86 - 09-01-2005, 22:11 uur

Jez

Hoeveel apparaten kun je op 1 omvormer aansluiten dan?
#87 - 09-01-2005, 22:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sbull

ligt eraan, hoeveel watt die apparaten zijn.

Broodmachine = 2000W
gourmet          = 2000W
TV                    = 300 a 450 W
DVD speler      =  300 W max.

dus van de bovenste 2 elk maar 1 per omvormer.
Van de andere zeg maar max. 7 per omvormer.

de omvormer die Heivalido bedoelt heeft 4 aansluitingen dus om geen gehannes met verlengsnoeren te hebben is het beste om er ook niet meer dan 4 aan te sluiten.
Dit zijn wel omvormers die permanent aan kunnen blijven.

 
#88 - 09-01-2005, 23:17 uur

heivalido

Ik denk dat wij er een paar nodig zullen hebben, we bebruiken de Nederlandse apparaten niet allemaal tegelijk, maar om met die omvormers te gaan lopen sjouwen lijkt me ook niets dus gewoon 1 voor in de keuken en 1 voor in de woonkamer of zo.
#89 - 09-01-2005, 23:26 uur

Chiefram

Wij hebben ook gewoon alles waar twee of meer draadjes uitsteken verkocht en kopen hier zo'n beetje alles weer opnieuw. Het kost echt geen ene drol hier, de luxe dingen.

Alleen de komputers hebben we meegenomen, omdat die aan de achterkant een schakelaar hebben (Compac) die je op 110V kunt zetten. Zelfs al zou dat er niet kunnen, dan koop je hier bij CompUSA de geschikte voeding voor nog geen $30 en krijg je $25 korting, dus betaal je feitelijk nog geen $5 per voeding!

;-)
#90 - 09-01-2005, 23:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15