Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wil jij Nederland ook zo graag verlaten.

Nee, ik zit hier goed.
4.9%
4 (4.9%)
Misschien ooit in de toekomst.
12.2%
10 (12.2%)
Ja, alleen nog niet nu.
19.5%
16 (19.5%)
jazeker, het liefst gisteren al.
61%
50 (61%)
Geen mening.
2.4%
2 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 73

Emigreren

Discussie gestart

heivalido

Wij hebben ook gewoon alles waar twee of meer draadjes uitsteken verkocht en kopen hier zo'n beetje alles weer opnieuw. Het kost echt geen ene drol hier, de luxe dingen.

Alleen de komputers hebben we meegenomen, omdat die aan de achterkant een schakelaar hebben (Compac) die je op 110V kunt zetten. Zelfs al zou dat er niet kunnen, dan koop je hier bij CompUSA de geschikte voeding voor nog geen $30 en krijg je $25 korting, dus betaal je feitelijk nog geen $5 per voeding!

;-)


Das goed om te weten, al hadden wij toch al besloten om de pc mee te nemen.
#91 - 09-01-2005, 23:52 uur

Loek

Ik heb toen ik hiernaartoe verhuisde ook nog wat apparaten meegnomen, die stonden na 1 maand slechts  stof te verzamelen.  Na vier jaar had ik niets meer wat ik in de container had meegebracht in gebruik, afgezien van boeken.  Het is wat Chief als zei: huishoudelijke apparaten kosten hier bijna niets.  De meubels die had meegebracht verdwenen in het niets door hun naar US maatstaven nogal kleine afmetingen, dus ik moest er meer meubels bijkopen.  In Utrecht had ik twee kleine bankstellen en daarmee stond mijn huis vol.  Hier heb 6 bankstellen en veel groter meubileur die in het huis verdwijnt.

Een TV zou ik al helemaal niet meenemen, want men gebruikt hier NTSC systeem in plaats van het europese PAL/SECAM.  Geen beeld dus.  En als je je NL videos wilt afspelen kun je daarvoor beter een dual system VCR kopen.  Hetzelfde geldt voor DVDs, daarvoor heb je afgezien van een dual system ook nog een regiovrije speler nodig om DVDs uitandere regios dan de US af te spelen.

Loek
#92 - 09-01-2005, 23:58 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 16:49 uur door lvanheld »

gary787

Ik neem aan dat het in  het mainland net zo is als hier en dat je wel degelijk 240 Volt ( naast de standaard 120 V ) hebt.
Alles wat flink wat electriciteit verbruikt loopt hier op 240 V ( kookplaat, oven, wasdroger, grotere airco, boiler etc.)

Alleen is het wel zo dat het 60 Hz is en - en nu wordt het een tikkie technisch - de 240 wordt verkregen door de apparaten op twee fases aan te sluiten. Dat is voor apparaten uit Europa die ( omdat er bijv. nogal wat electronica inzit ) een aansluiting op fase en nul nodig hebben niet te gebruiken. Ik heb in mijn werkplaats 240V aansluitingen gemaakt en kan bijv. al mijn electrische gereedschappen uit Europa gewoon gebruiken.

Het is aan te raden om voor je vertrekt uit NL na te vragen bij de fabrikant van je 240 V apparaten of het ook werkt op 240V twee fase 60 Hz.
#93 - 10-01-2005, 04:27 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 04:31 uur door gary787 »

Jez

Wij nemen diverse 240 apparaten mee zoals een Broodmachine en een Gourmet stel. Je kunt in de VS al voor $100 dollar een omvormer kopen die de 110 omzet in 220, deze levert een capaciteit van 3000 watt, genoeg voor de meeste huis, tuin en keuken apparatuur.

Dus je neemt een broodmachine van ca. 50 euro mee, koopt een omvormer voor 100 dollar............
#94 - 10-01-2005, 19:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wij nemen diverse 240 apparaten mee zoals een Broodmachine en een Gourmet stel. Je kunt in de VS al voor $100 dollar een omvormer kopen die de 110 omzet in 220, deze levert een capaciteit van 3000 watt, genoeg voor de meeste huis, tuin en keuken apparatuur.

Dus je neemt een broodmachine van ca. 50 euro mee, koopt een omvormer voor 100 dollar............

Hahaha... ;D ;D ;D
#95 - 10-01-2005, 20:05 uur

visuar

Ik heb al vast besloten dat als ik ga winnen en heen ga ik bijna alles in Nederland achterlaat (= proberen te verkopen). Ik neem alleen wat kleding, boeken, DVD's en wat persoonlijke zaken mee (papieren, brieven, gekregen spulletjes met waarde, foto's etc.).

Dat moet met een paar dozen en FedEx/UPS/DHL wel lukken dan!

Alle meubelen, apparatuur (behalve hardeschijven) en witgoed etc. ga ik niet meenemen.... ze hebben daar tenslotte ook IKEA :P
#96 - 11-01-2005, 09:49 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Zo had ik dat ook willen doen, maar ja... ik ben niet alleen helaas.

Laat ik nou toevallig deze week bij IKEA in Schaumburg, IL geweest zijn om eens te kijken wat ze daar allemaal hadden. Het is daar helemaal niet duur en ze hebben veel wat wij in Nederland (nog) niet hebben.

Beneden bij de uitgang hadden ze een winkeltje met allemaal Zweedse lekkernijen en men verkocht zakjes drop!  :P
#97 - 11-01-2005, 18:40 uur

visuar

Drop... hmmmmmm.... ik heb mazzel (?) dat ik (nog) wel alleen ben. Hoef ik maar met 1 iemand rekening te houden ;) Ik lees je weblog elke dag Martin, dus van die Ikea was ik al op de hoogte ;D Volgens mij hebben ze daar oudere spullen dan hier hoor :P
#98 - 11-01-2005, 19:46 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2005, 01:56 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

heivalido

Ik heb al vast besloten dat als ik ga winnen en heen ga ik bijna alles in Nederland achterlaat (= proberen te verkopen). Ik neem alleen wat kleding, boeken, DVD's en wat persoonlijke zaken mee (papieren, brieven, gekregen spulletjes met waarde, foto's etc.).

Dat moet met een paar dozen en FedEx/UPS/DHL wel lukken dan!

Alle meubelen, apparatuur (behalve hardeschijven) en witgoed etc. ga ik niet meenemen.... ze hebben daar tenslotte ook IKEA :P

Houdt je wel rekening met de douane regelingen mocht je beslissen om met Fedex/UPS/DHL te versturen, laat je van te voren goed informeren over de wetten en eisen. Zorg voor correct ingevulde inklaringsdocumenten anders kom je voor vervelende verassingen te staan van zo'n 200 tot 300 dollar per pakket of zending.
De kosten zijn niet goedkoop maar je bent wel aardig zeker van een goede aflevering in vergelijking met de gewone post. Let er wel op dat je de zwaardere pakketten goed steving inpakt, er worden veel handelingen mee verricht voor ze in de USA aankomen en een te zwakke verpakking leidt tot schades aan de inhoud. Veel succes.
#99 - 11-01-2005, 22:32 uur

Chiefram

Het zal toch niet waar zijn dat als ik een zakje Venco katjesdrop laat overvliegen, dat ik belast wordt met 2 a 3 honderd dollar tax?

LOL!  ;)
#100 - 11-01-2005, 23:35 uur

visuar

heivalido: zekers, ik ga dat allemaal nog haarfijn uitzoeken (ja ja, ik weet het: het is nog niet zeker dat ik ga, hihi). Ik "neem aan" dat je een zelfde procedure kan volgen bij een immigratie met zee-container. Het lijkt mij logisch dat ik een aantal dozen als een pakket ten behoeve van mijn immigratie kan "importeren" in de states. Hoe dit zou moeten werken weet ik dus (nog) niet.

Wel heb ik op een internationale verhuis site gelezen dat het voor wat dozen absoluut onrendabel is om een verhuis bedrijf in te huren etc. Tsja, zo'n zee container zou bij mij ook een beetje erg leeg en dus erg duur zijn....

En ik wil inderdaad geen import tax betalen over mijn 150 DVD's, dan zijn ze nog duurder dan dat ze al zijn..... :-X :-\
#101 - 12-01-2005, 02:00 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Als je je persoonlijke spullen (ook al heb je duizenden CD's en DVD's voor eigen gebruik verzameld) middels een zee-kontainer door een Inetrnationaal verhuisbedrijf laat verzorgen, dan hoef je helemaal geen invoerrechten te betalen.

Je hebt die spullen al langer dan 12 maanden in je eigen bezit namelijk, dus ben je vrij van invoerbelastingen.

Ga je een handel beginnen, dan is dat een ander verhaal, maar nogmals: eigen spullen kun je belastingvrij invoeren. Anders zou het helemaal niet te betalen meer zijn.

Wij hopen trouwens maandag 17 januari dat de kontainer dan EINDELIJK op plaats van bestemming aankomt! Het is nu al meer dan 6 weken onderweg van Nederland naar hier!  :-\
#102 - 14-01-2005, 19:36 uur

Jez

Is je container dan 2 weken te laat?
#103 - 14-01-2005, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Is je container dan 2 weken te laat?

Nee hoor, want we hebben hem nog niet echt nodig. Ik ben alleen ontzettend pissig op de Amerikaanse verhuizer Nelson Westerberg. De kontainer is namelijk 18 december 2004 in Amerika aangekomen en daar op transport gezet met de trein naar Chicago.

Daar hebben ze het lekker laten staan tot het allerlaatste moment en nu ineens de railroad $75 per dag aan storage ging vragen, konden ze ineens geen chauffeur meer vinden die de mogelijkheid heeft om de kontainer van de railraod te halen.

4 weken staat die klote (sorry voor het woord, mijn excusses) kontainer in Amerika en ze beloven maar de kontainer af te leveren op die dag en morgen is het weer een andere dag, dan ineens kan het pas eind van de week en daarna pas weer op maandag, maar dan kan het weer niet en wordt het weer verschoven!  >:(

Al 4 weken gaat het op deze manier. Wij zouden nog graag 1 a 2 weekjes met vakantie gaan, maar telkens moesten we hier blijven als de kontainer kwam. Nu zijn we 4 weken verder en zijn nog niet weggeweest en hebben we de kontainer nog niet.

Ze hebben morgen (maandag 17 januari) beloofd. Ben benieuwd of het ook werkelijk aankomt, want 100% zeker konden ze het ons ook niet vertellen.

Die $75 extra storage per dag is afgelopen vrijdag ingegaan en men wil dat wij deze extra kosten vooruit betalen, anders cancelen ze alsnog het uiteindelijk gevonden transport.

Hierover staat niets in het kontrakt, maar als wij het niet betalen, lopen de kosten alleen maar op. En precies in dit weekend dat wij in Nederland natuurlijk onze vervoerder niet kunnen bereiken. Wij hebben al betaald voor de volledige service/levering.

Inderdaad, het gezeik is begonnen... Ik ben benieuwd wat De Gruijter & Co. uit Zoeterwoude hier morgen (maandag) aan gaat doen. Wij hebben betaald, echter onder protest.
#104 - 17-01-2005, 02:16 uur

visuar

Dat is minder om te horen Chief... helaas horen dit soort dingen er schijnbaar ook bij :'( Heel erg veel succes ermee in ieder geval!
#105 - 17-01-2005, 11:51 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15