Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wil jij Nederland ook zo graag verlaten.

Nee, ik zit hier goed.
4.9%
4 (4.9%)
Misschien ooit in de toekomst.
12.2%
10 (12.2%)
Ja, alleen nog niet nu.
19.5%
16 (19.5%)
jazeker, het liefst gisteren al.
61%
50 (61%)
Geen mening.
2.4%
2 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 73

Emigreren

Discussie gestart

Chiefram

Omdat in Amerika een kenteken bij een persoon hoort en niet (zoals in Nederland) bij een auto, schroeft de verkoper (dealer of partikulier) zijn eigen kentekenplaten van de auto af en moet je je eigen kentekenplaten erop schroeven.

Maar omdat wij nog geen eigen auto gehad hebben in Amerika, moesten wij de 'titel' (eigendomsbewijs, vergelijkbaar met deel I, II en III in Nederland) om laten zetten naar mijn naam en dan kun je gelijk een tijdelijk kenteken aanvragen, totdat de definitieve kentekenplaten gemaakt zijn. Dit duurt ca. 10 a 14 dagen.

Tot die tijd krijg je (in Illinois tenminste) een gele temporary kentekenplaat die je alleen op de achterkant van de auto moet schroeven. Aan de voorzijde mag je dus gewoon zonder kentekenplaat rijden.

Deze tijdelijke kentekenplaat is maximaal 2 maanden geldig, maar voor die tijd moet je natuurlijk wel je eigen persoonlijke kentekenplaten bevestigen.

Je mag deze tijdelijk plaat NIET achter je ruit plaatsen, dat is strafbaar! Gewoon opschroeven waar normaal je kentekenplaat zit bevestigd.

De tijdelijke kentekenplaat is van een soort karton-achtig materiaal. Heel vreemd voelt het aan, maar het is erg stevig en kan tegen de weersinvloeden schijnbaar...

Of je ermee de staat uit mag, geen idee... Ik denk het wel, maar durf dat niet hard op te zeggen.
#61 - 21-12-2004, 03:27 uur

Bakvet

Bedankt, dat is nog eens duidelijk uitgelegd! Nuttige informatie voor alle a.s. DV-winnaars.
#62 - 21-12-2004, 08:23 uur

Sbull

Dit is dus het verschil.
In florida krijg je gelijk je originele eigen plaat mee, die hebben ze op voorraad.
Tevens kan je kiezen tussen een normale plaat of een speciale plaat.
speciale plaat is een plaat met  een logo erop zoals mijn avagar laat zien, een manatee met als tekst save the manatee, zo zijn ze van allerlei clubs etc etc.
Deze zijn alleen duurder +/- 20$ p/jaar duurder.
Ik heb mijn eigen plaat hier in huis liggen net als dat je schreef is de plaat persoons gebonden.
In florida is het zo dat je moet de plaat elk jaar verlengen  cq tax betalen en dat moet gebeuren voor je verjaardag,
b.v. als je geboren bent op 10 januari dan moet je elk jaar voor 10 januari die tax betalen voor de plaat.
Ik heb een speciale plaat met de siminoles erop en dit kost mij per jaar 37.50 $ zonder de Siminoles zou het rond de 20 $ liggen.
#63 - 21-12-2004, 11:03 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2004, 11:05 uur door Sbull »

Frank S

We hebben afgelopen zaterdag een auto gekocht, een Ford Explorer XLT 4WD uit 1997 met V8 en 5 liter motor! Iets anders dan wij in Nederland gewend zijn, haha

We hebben deze auto eigenlijk voor onze zoon gekocht. Zodra ons huis in Nederland verkocht is, gaan mijn vrouw en ik nieuwe(re) auto's kopen en gaat deze naar onze zoon. Die wilde graag een Ford Explorer hebben, vandaar.

We rijden nu nog even met een tijdelijk kenteken rond.

Het is wel goed zoeken waar je een goede auto kunt vinden, want we hebben al een hoop trash gezien ondertussen.

Ziet er prima uit! Mag ik vragen wat de mileage is en wat je ervoor hebt betaald?
#64 - 21-12-2004, 11:38 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2004, 11:41 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

De 'titel' hebben wij om moeten zetten bij een vestiging van Currency Exchange, die hebben dan zo'n tijdelijke kentekenplaat op voorraad, maar geen originelen.

Om kentekenplaten te personaliseren (ook dat kan in Illinois) moet je een aanvraag indienen bij de Secretary of State. Je kunt dan uit enkele tientallen lay-outs kiezen en zelf opgeven wat je kenteken is. Dit kon niet (heb ik geinformeerd) bij Currency Exchange.

Ik ga denk ik kiezen voor een Route-66 lay-out (die heb ik hier nog niet zien rijden namelijk) en dan de naam 'MATOSH' als kenteken.

Ik heb vrijdag trouwens metalen frames besteld voor de kentekenplaten, met de Amerikaanse vlag erop! LOL! Met een beetje geluk komt UPS deze vandaag of morgen hier thuis afleveren.

Mijn familie vinden ons maar belachelijke dingen doen, want wie gaat er nou een frame bestellen als je die gratis kunt krijgen (met reklame van de auto-dealer) en wie gaat er nou extra betalen voor een afwijkende kentekenplaat en nog meer betalen voor een naam inplaats van een gewoon kenteken...

Ze snappen gewoon niet hoeveel wij van Amerika houden!  ;D

#65 - 21-12-2004, 17:52 uur

Chiefram

De mileage is 98.000 en wij hebben hem gekocht voor $5500 bij een partikulier. De vraagprijs was $5700.

Deze auto verkeert echt in uitstekende staat van onderhoud, het was de eerste eigenaar en wij hebben alle rekeningen en onderhoud rapporten gekregen. Echt voor elk wissewasje zijn ze bij de garage geweest en je kunt zien dat hij altijd in de garage gestaan heeft. Het is de eerste lak, maar die glimt alsof het zo uit de showroom komt. Alleen de banden moeten we een keer vervangen, maar nodig is het voorlopig nog niet. Verder hoeven we niets te doen.

Zometeen gaan we naar de garage ermee om (voor alle zekerheid) de olie te laten verversen, filters vervangen, aandrijfriemen vernieuwen, etc.... Niet dat het nodig is, maar we willen in de winter (het kan soms -40 graden Celsius worden in januari / februari) en dan wil je niet in de problemen komen.

We hebben heel wat auto's op Internet afgezocht en dealers in de buurt bezocht om een geschikte auto te vinden, maar dat was heel moeilijk. Je hebt hier bijna niets onder de $10,000 wat voor ons op dit moment betaalbaar is en als je al onder de $10,000 komt dan is de mileage al de 150,000 gepasseerd en is de auto vaak afgetrapt.

En wat de dealers betreft: hier draaien ze allemaal de mileage terug! En heeeeel veeeeel terug!!! Don't trust the dealer!  :-[

Die witte '99 Ford Explorer die wij eerst hadden gezien voor $6,800 hadden we graag willen kopen, zij het niet dat ik zag dat hij overgespoten was (de witte verfnevel vond je terug op alle zwarte kunststof delen) en de motor 'haperde'. Toen ik het VIN nummer (Vehicle Identification Number) traccerde, bleek het een ex RENTAL CAR te zijn! En dan had hij nog niet eens 100,000 mile gereden in de laatste 4 a 5 jaar? Hahahaha...

Tijdens het natrekken van de VIN was de kilometerstand in half 2002 al bijna 100,000 miles! Dus heeft die auto dan ruim 2 jaar niet meer gereden en wordt die dan ineens te koop aangeboden?
#66 - 21-12-2004, 18:04 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2004, 18:07 uur door Chiefram »

gary787

Hier hoort het kenteken wel bij de auto. Als je een gebruikte auto koopt moet je met de oude eigenaar samen naar een DOT vestiging ( Dept. of Trafic ) om de auto om te laten schrijven. Een 'personalized' kenteken is ook mogelijk - dat neem je natuurlijk wel mee naar de volgende auto, maar haast niemand heeft zo'n ding hier..

Verder heb je hier een title ( eigendomsbewijs vgl. met deel I ), een license ( tenaamstelling vgl. met deel II ) en een jaarsticker op de binnenzijde van de voorruit. Die moet jaarlijks venieuwd worden. In de kosten hiervoor ( rond de $ 200 ) zit een soort APK en een WA verzekering to max. $ 3000 schade. Kuddes mensen  vooral met oudere auto's hebben dit als enige verzekering, dus als zo een je aanrijdt kan je een probleem hebben.. Nieuwe auto's koopt vrijwel iedereen op afbetaling en daar zit een ( door de financieringsmaatschappij) verplichte all risks verzekering bij, die maandelijks aan de bank betaald wordt.
#67 - 22-12-2004, 00:01 uur

Chiefram

Hmmm... dan verschilt het nogal per staat!

Wij hebben gistsren ook een jaarsticker gekocht voor $40 en ook deze moet jaarlijks vernieuwd worden. Een APK kennen ze hier niet, maar wel een jaarlijkse check van de auto op de uitstoot van gassen. Hier liggen de minimale WA verzekeringen wel even een stuk hoger dan $3000, ga maar van het tienvoudige uit.

Inderdaad heeft elke Amerikaan hier een auto gefinancierd, maar als je ziet dat je dan in een gloednieuwe Cadillac kunt rijden met alle opties erop en eraan voor nog geen $350 per maand!

Wat zouden bedrijven in Nederland dan ineens goedkoop auto's kunnen 'leasen' voor hun werknemers en de werknemers zijn dan blij met de luxe die ze kunnen krijgen!  :D
#68 - 22-12-2004, 01:14 uur

gary787

Yeap, dat financieren is hier echt de moeite waard. Vooral als je op een actie wacht waarbij sommige merken (GM bijv) een gratis financiering ( dwz 0% rente! ) voor 5 jaar aanbiedt. O.K. als je een auto uit die aktie contant betaalt, krijg je een paar duizend dollar 'cash back' , maar toch, veel van die financing deals zijn echt goed. Zeker voor een nieuwkomer interessant, om je credit history op te bouwen.
#69 - 22-12-2004, 01:45 uur
« Laatst bewerkt op: 22-12-2004, 01:46 uur door gary787 »

Annemiek

Het verschilt inderdaad per staat; in NY moet een auto iedere 2 jaar gekeurd worden, waar er vooral naar veiligheid gekeken wordt.

Chiefram; zorg toch maar voor goede banden met de winter en sneeuw!
Over dat terugdraaien van mileage; bij elke auto die verkocht wordt moet een certificaat dat de mileage correct is, dus als een auto een paar keer verkocht is kan je altijd zien of de mileage klopt met voorgaande verkopen. Aangezien het strafbaar is om het terug te draaien doet een enkel het misschien, zeker niet "alle dealers".

We hebben pasgeleden een 12 jarige auto weggedaan naar de sloop die 60.000 mileage had. Reden; laatste 6 jaar liep de meter alleen vooruit als we harder dan 55 m/hr reden en soms ging hij zelfs achteruit :-)

Annemiek
#70 - 23-12-2004, 21:16 uur

Loek

Hier Colorado heb je de twee jaarlijkes "Emissions test".   Verder jaarlijks nieuwe tags op de nummerplaat waarvan de kosten zijn gekoppeld aan de leeftijd en waarde van de auto.  Onze 10 jaar oude auto kost ongeveer $40
en onze 1 jaar oude pickup kost meer dan $300 per jaar.

Bij de aanschaf van een auto altijd even op CarFax kijken naar de history help zodat je geen kat in de zak koopt.  Zelf bij relatief nieuwe autos.  Soms blijkt daar dat zo'n vrij nieuwe auto total loss is geweest.

Loek
#71 - 23-12-2004, 23:08 uur

heivalido

Doe jij maar ruig Chief, met je Ford Explorer. Als ik het programma Top Gear mag geloven rijd ik over 2 maanden wel ff mooi in een dikke Chevrolet (zie topic favoriete automerken voor nadere uitleg)

#72 - 26-12-2004, 22:57 uur

peperzout

hij is wel heel cool
en hier past mijn plate ook op

die wil ik ook
#73 - 26-12-2004, 23:35 uur
« Laatst bewerkt op: 26-12-2004, 23:36 uur door peperzout »

Sbull

Nee krijg je niet want ik denk als het echt zo wordt dat dat merk Chevrolet wordt ik nooit meer een chevy koop ik schaam me dood.
Dat kan toch niet onder het merk chev verkocht worden.
is nog minder dan 10% Opel.
#74 - 26-12-2004, 23:46 uur

Chiefram

Dat is toch een Dawoo Matzes ofzo? Of gaan ze die hier ook in de US introduceren? LOL!

Wel een 'lief' autootje trouwens...

Ik wil een CADILLAC !!!
#75 - 28-12-2004, 16:16 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15