Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Engelese les

Discussie gestart

sweatbox

Engelse les op de middelbare school geeft je een basiskennis, maar het helpt je weinig met het echt gebruiken van de taal. Je krijgt echt alleen maar gezeur met soorten vormen, past tense, present tense, future tense. Dat helpt je echt heel weinig.

Wat denk je dan dat die Engelse les inhoudt?

Ik bedoel dat het onthouden van regeltjes mij nooit echt geholpen heeft met het leren van engels en dat er te weinig wordt gedaan aan het gebruik. Misschien dat het nu veranderd is :)

Tegenwoordig de kun je English-skills-set downloaden, zoals in de "The Matrix".  Nooit meer grammatica of woorden leren.;D

Die regels heb je nodig om een taal goed te kunnen gebruiken. Sterker nog, die regels zijn opgeschreven om non-native speakers een handvat te bieden.
Een alternatief om een taal te leren is de Delftse Methode. Deze methode probeert studenten in een zo kort mogelijke tijd een basis vocabulaire en een set zinsdelen bij te brengen. Men leert door te doen. Grammatica staat op het tweede plan. De methode is als een soort survival-cursus ontwikkeld voor buitenlandse studenten (die de hele dag door Nederlands horen).
#16 - 31-12-2007, 07:06 uur

XJ

Engelse les op de middelbare school geeft je een basiskennis, maar het helpt je weinig met het echt gebruiken van de taal. Je krijgt echt alleen maar gezeur met soorten vormen, past tense, present tense, future tense. Dat helpt je echt heel weinig.

Wat denk je dan dat die Engelse les inhoudt?

Ik bedoel dat het onthouden van regeltjes mij nooit echt geholpen heeft met het leren van engels en dat er te weinig wordt gedaan aan het gebruik. Misschien dat het nu veranderd is :)

Tegenwoordig de kun je English-skills-set downloaden, zoals in de "The Matrix".  Nooit meer grammatica of woorden leren.;D

Die regels heb je nodig om een taal goed te kunnen gebruiken. Sterker nog, die regels zijn opgeschreven om non-native speakers een handvat te bieden.
Een alternatief om een taal te leren is de Delftse Methode. Deze methode probeert studenten in een zo kort mogelijke tijd een basis vocabulaire en een set zinsdelen bij te brengen. Men leert door te doen. Grammatica staat op het tweede plan. De methode is als een soort survival-cursus ontwikkeld voor buitenlandse studenten (die de hele dag door Nederlands horen).

Iedereen heeft zijn eigen manier waarop het voor hem/haar het best werkt, voor mij zou de Delftse Methode dus veel beter werken.
#17 - 31-12-2007, 11:39 uur

DNZ

Weetje wat mij heeft geholpen met het leren van de engelse taal... Maak profielensite aan en zorg ervoor dat je alleen Engelse/Amerikaanse mensen toevoegd.
Hiermee kun je later gaan chatten, bellen voicechatten(msn) en zo leer je echt heel veel meer
Want vaak hebben hun ook wel de neiging om je te verbeteren als je fouten maakt. Het kan soms wel irritant overkomen maar hoe vaker je het doet
moet meer dingen je doorkrijgt.

Verder vaak op vakantie gaan in een Engelstalig land (liefst een cursus in het buiteland van 2 weken ofzo waarbij ze je de taal leren)

succes!  :afro:
#18 - 13-02-2009, 16:15 uur

djengo

Gewoon een baan zoeken waar je de engelse/amerikaanse taal veel tegenkomt.
Dan leer je de taal het beste en gaat het het snelste.Of zo lang mogelijk op vakantie gaan en het daar alleen maar spreken.
#19 - 18-02-2009, 11:03 uur

pietervds

Combineer alles wat gezegd is en je komt een heel eind.
Als iemand die beroepsmatig met engels en amerika bezig is kan ik je zeggen dat je legaal niets gaat vinden voor minder dan die 350,- voor 3,5 maand. Pluis marktplaats of bijles.nl ofzo eens na voor iemand die bijbeunt en je voor een prikkie les geeft. Die kan ook op jouw manier inspelen.
Je zult toch echt aan die regels en tijden moeten geloven om te weten waarom de taal is zoals die is. Je hoeft ze absoliuut niet te kennen behalve op je toets, maar je moet ze wel kunnen gebruiken (dus moet je ze stiekem toch een beetje kennen).

Trouwens, juist in amsterdam waar het barst van de niet-nederlands sprekenden kun je je omringen met Engels. Wat ik doe (moet immers ook mijn taal bijhouden) is veel internationale evenementen bezoeken en organiseren zoals wk baseball enkele jaren terug, wk ijslandse paarden en ek zwemmen. Positineer je in publieke functies zodat je met deelnemers of publiek in aanraking komt en praat erop los.
#20 - 24-02-2009, 13:07 uur
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 13:10 uur door pietervds »
Blessed is he that readeth

hdeweert

Het lijkt er op dat er een oude koe uit de sloot getrokken word.

De vragen steller is ondertussen al lang afgestudeerd.
#21 - 24-02-2009, 13:22 uur

pietervds

gelukkig hou ik mijn handen droog, maar inderdaad...redelijk oude koe ja
#22 - 24-02-2009, 15:56 uur
Blessed is he that readeth

Fisherman

Citaat
Het lijkt er op dat er een oude koe uit de sloot getrokken word.

De vragen steller is ondertussen al lang afgestudeerd.

Maar misschien zijn er wel andere mensen op dit forum die er wat aan hebben!!
#23 - 25-02-2009, 15:55 uur

hdeweert

Citaat
Het lijkt er op dat er een oude koe uit de sloot getrokken word.

De vragen steller is ondertussen al lang afgestudeerd.

Maar misschien zijn er wel andere mensen op dit forum die er wat aan hebben!!
Natuurlijk is het altijd handig als je op het forum een vraag steld en dat er na een jaar nog iemand een andwoord op geeft.
#24 - 27-02-2009, 13:39 uur

pietervds

 ;D
#25 - 27-02-2009, 16:13 uur
Blessed is he that readeth

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15