Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Exporteren naar Amerika

Discussie gestart

SV-girl

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig een exportplan te schrijven voor een bedrijf dat wil gaan exporteren naar Amerika.  Het gaat hier om de export van pallet wikkel machines.

Wat zijn de juridische aspecten bij het exporteren naar Amerika?
En wat is er nodig om een bedrijf op te starten in Amerika?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes!!!



#1 - 24-02-2005, 11:46 uur

heivalido

Ik weet niet veel van export regels maar ik ben gewoon nieuwsgierig  :D
Is er zoveel vraag dan om palletwikkelmachines (mooi scrabble woord) in de states, er zijn toch genoeg Amerikaanse producenten die deze apparaten naar Nederland exporteren dacht ik.
#2 - 24-02-2005, 21:40 uur

ejb

Zeker met de huidige dollar koers denk ik dat export niet echt makkelijk is...
#3 - 24-02-2005, 22:36 uur



SV-girl

Idd de dollarkoers is op dit moment niet echt positief om te gaan exporteren.

Het is echter wel zo dat Amerika een grote verpakkings en logistieke industrie heeft waar nog wel een plaatsje is voor een palletwikkelmachine  ;)

Ze hebben natuurlijk ook weer een eigenschap die bij andere machines niet aanwezig is.

#4 - 25-02-2005, 10:56 uur

Norbert

Informeer eens bij de Kamer van Koophandel. Die kunnen jou wel informatie geven over exporteren naar Amerika.
#5 - 25-02-2005, 19:26 uur

SV-girl

Informeer eens bij de Kamer van Koophandel. Die kunnen jou wel informatie geven over exporteren naar Amerika.

Ja daar heb ik ook al geinformeerd. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar informatie die mensen hebben uit eigen ervaring. Want het KvK zegt veel maar informatie op basis van ervaring is natuurlijk veel beter.
#6 - 26-02-2005, 10:47 uur

ejb

Ik ben bang dat de meeste mensen op dit forum meer ervaring hebben met importeren en dan niet in het groot, maar voor eigen gebruik  ;)
#7 - 26-02-2005, 11:23 uur



SV-girl

Er hoeft er maar eentje tussen te zitten die mij wat meer info kan geven over het exporteren.

#8 - 27-02-2005, 16:09 uur

Ebelix

Omdat elk product anders is en de aansprakelijkheid in Amerika erg belangrijk is wil ik adviseren om een Amerikaanse advokaat of een Nederlandse advokaten kantoor met een vestiging in Amerika in de arm te nemen. Hij kan je precies uitleggen hoe alles in zijn werk gaat.

Verder is de informatie die KvK heeft bijna altijd aktueel. Voor meer informatie kan je ook terecht bij de Economische voorlichtingsdienst in Den Haag of bij een van de Nederlandse consulaten in Amerika.

Ik denk dat Hans van PBBI je hier ook wel mee kan helpen. Hans is ook aktief op dit forum.

Laat ons weten hoe je plannen verlopen
#9 - 28-02-2005, 09:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

SV-girl

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga binnenkort naar Amerika om daar met een advocaat te praten over de mogelijkheden.

Bij de EVD heb ik ook al info opgevraagd dus daar komt hopelijk ook iets bruikbaars uit.

#10 - 28-02-2005, 20:04 uur

Wop

Topic gesloten - orginele poster heeft voldoende info gehad.
#11 - 12-03-2005, 11:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15