Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

Jez

Inderdaad ja. Ik rij al 10 jaar op mijn man's naam, wat verzekering e.d. betreft, omdat dit, toen ik mijn rijbewijs haalde, voordeliger was.

Maar daardoor heb ik nooit een no-claim op kunnen bouwen, dus rij ik nog steeds op zijn naam. En al mijn bekeuringen dankzij de flitspaal komen op zijn naam binnen.

Nu kun je wel, als het om echt hoge bekeuringen gaat, een verklaring invullen dat je zelf niet gereden hebt, maar bij de "gewone" boetes gaat dit niet op.
#226 - 11-03-2005, 21:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Dat is ook zo'n vreemd fenomeen in NL, dat degene op wiens naam de auto de verantwoording krijgt voor de bekeuring.  Wat als jij je auto had uitgeleend die dag?  Vandaar dat de politie in de US je persoonlijk moet aanhouden, zodat de juiste persoon voor zijn daden wordt verantwoordelijk gesteld.  En dat heeft met name betrekking op wie er "punten" op zijn rijbewijs krijgt.  

Het zou natuurlijk veel beter zijn als je iedereen persoonlijk een bekeuring uitdeeld. Zeker als er "punten" aan vastzitten. In Nederland zijn er te weinig agenten om dat te doen en dus zetten ze overal flitskasten neer. Ik hoorde van een kennis dat ze in Dallas ook een keer een paar flitskasten hadden neergezet. Toen mensen de bekeuringen binnenkregen hebben ze die kasten met een fors kaliber geweer van hun paal afgeschoten.

#227 - 11-03-2005, 22:44 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2005, 23:59 uur door Mr Mississippi »

Loek

Hier in Denver hebben ze het ook geprobeerd: een niet gemerkte witte minivan van de politie fotografeert vanaf de vluchtstrook mensen die op de snelweg ter plekke meer 15 MPH te hard rijden.   De foto moest dus danig duidelijk zijn dat de bestuurder te zien was, zodat de juiste persoon de boete zou krijgen.  De boete was onafhankeijk van de gemeten snelheid altijd $40, dus de verwachting was dat iedereen wel zou betalen.  Niet dus.  Alle overtreders hebben individueel de bekeuring aangevochten.  Doordat ze het individueel aanvochten, en niet via een zogenaamde "class action", heeft de politie de bekeuring maar kwijtgescholden omdat de rechtzaakkosten de opbrengsten ver zouden overschrijden.  

#228 - 12-03-2005, 00:21 uur

visuar

In Nederland ben jij verantwoordelijk voor wie er in je auto rijdt (op zich logisch), tenzij je kan aantonen dat de auto niet in je bezit was (ie, gestolen etc.). Dus jij hoort te weten wie er in rijdt op een moment en dan kan je de boete op die persoon verhalen.

Ik geloof dat als je kan bewijzen wie er op dat moment in je auto reed je de bekeuring ook kan laten door "zetten" naar deze persoon.
#229 - 12-03-2005, 21:58 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Loek

Als je in de US verantwoordelijk zou zijn voor de gedragingen van iemand die in jou auto rijdt, zou niemand zijn auto ooit meer uitlenen.  Wij zijn hier jammer genoeg ook het land van de hoge civiele rechtszaken.  Stel je voor dat iemand in jou auto iemand dood rijdt en dat ze vervolgens jou persoonlijk gaan aanklagen voor ettelijke miljoenen dollars.    :( :(
#230 - 13-03-2005, 21:26 uur

heivalido

Ik moet even iets corrigeren. Ik schreef dat de GMC Safari me toch overtuigd had over GM.......Ik neem alles terug, deze Van sucks. Het rijdt als een dwijl het remt slecht en het accelereert als een truck geladen met 40 ton beton....... they don` t make them like they used too. De oudere GM producten gaan wel maar de nieuwe wagens zijn niet goed, veel plastic en weinig performance. Zels Sbull die toch een hart in de vorm van een chevy logo heeft begint steeds meer te twijfelen over GM
#231 - 15-03-2005, 04:33 uur

schorpioenvrouw

Het kan me niet zo veel schelen wat voor auto dat ik heb. Als ik maar zonder problemen van punt A naar punt B wordt gebracht.
Wil niet zeggen dat ik na mijn vakantie toch wel weer even moest wennen aan mijn eigen (kleine) autootje na 4 weken in de auto van mijn vriend te hebben gereden (een Dodge RAM 1500).
#232 - 15-03-2005, 09:28 uur

Chiefram

Laatst had ik ook via Alamo een 4 deurs personenauto moeten huren en dat werd een Chevy. Vraag me niet welk type, het was een middenklasser.

Ik moet zeggen dat dat ding echt fantastisch op de weg lag en ik verbaasd was over zijn rijgedrag. (Inderdaad even wennen als je prive in een grote 4WD rijdt en dan ineens in een personenauto zit, dan denk je inderdaad dat je billen over het asfalt schuren, hahaha)...

Ok, het interieur was echt 10 keer niets, jammer... maar zo slecht was de auto niet. Sterker nog, ik vond het jammer dat ik hem weer moest inleveren, want blazen kon die dus echt wel! LOL!

#233 - 15-03-2005, 15:22 uur

visuar

Als je in de US verantwoordelijk zou zijn voor de gedragingen van iemand die in jou auto rijdt, zou niemand zijn auto ooit meer uitlenen.  Wij zijn hier jammer genoeg ook het land van de hoge civiele rechtszaken.  Stel je voor dat iemand in jou auto iemand dood rijdt en dat ze vervolgens jou persoonlijk gaan aanklagen voor ettelijke miljoenen dollars.    :( :(

We hadden het natuurlijk over snelheids overtredingen etc. Als iemand in jouw auto iemand dood rijdt wordt die persoon natuurlijk aangehouden (als hij er al niet staat). Als ze de auto/persoon niet kunnen vinden komen ze bi jou, maar dat zal in de states echt niet anders zijn.

Wat denk je wat er gebeurd als jij de auto in Amerika aan een vriend mee geeft, hij rijdt iemand dood en rijdt snel terug naar je huis en smeert hem dan? Komen ze echt wel bij jou op de stoep hoor!
#234 - 15-03-2005, 15:45 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Loek

Het geldt dus voor alle overtredingen.  Ze moeten eerst bewijzen dat jij achter het stuur zat, of dat nu een snelheidsovertreding is of iets ergers.
#235 - 15-03-2005, 18:59 uur

towncar59

Ik moet even iets corrigeren. Ik schreef dat de GMC Safari me toch overtuigd had over GM.......Ik neem alles terug, deze Van sucks. Het rijdt als een dwijl het remt slecht en het accelereert als een truck geladen met 40 ton beton....... they don` t make them like they used too. De oudere GM producten gaan wel maar de nieuwe wagens zijn niet goed, veel plastic en weinig performance. Zels Sbull die toch een hart in de vorm van een chevy logo heeft begint steeds meer te twijfelen over GM

Hee Heivalido, ik ga m'n Lincoln verkopen...als het wat voor je is stuur ik hem wel op vanuit Zwijndrecht... ;D ;D

Ron
#236 - 18-03-2005, 21:30 uur

Chiefram

Raak je zoiets nou redelijk snel kwijt in Nederland?
#237 - 18-03-2005, 23:38 uur

towncar59

Ligt er aan wat je er voor vraagt, ik heb al een bod van 8500 euro gehad, maar dat vind ik te weinig, ik wil er minimaal 9500 voor hebben, moet met een paar maanden wel lukken...( heb er geen haast mee... ;)  )
Er zijn in NL meer amerikaanse auto liefhebbers/eigenaren dan je denkt...kijk maar eens op http://amerikaanseautopagina.com/forum/
Er is in de zomermaanden iedere eerste zaterdag van de maand in Den Haag een meeting, je zal er versteld van staan wat daar allemaal staat en rondrijdt, op piekdagen komen er wel zo'n 300-400 usa cars naartoe.

Kom anders in april (1e meeting) even kijken !   ;D

Ron
#238 - 19-03-2005, 00:01 uur

Chiefram

Ja, ik zal best wel willen komen kijken, maar een bietie ver weg voor mij, haha..

De Amerikanen zijn hier gek op Europeese auto's, de Nederlanders gek op Amerikaanse auto's! LOL!
#239 - 19-03-2005, 01:57 uur

heivalido

Hee Heivalido, ik ga m'n Lincoln verkopen...als het wat voor je is stuur ik hem wel op vanuit Zwijndrecht... ;D ;D

Ron

Dit is wel heel toevallig, ik heb vandaag staan kijken bij exact dezelfde wagen, bj 88 $1500 maar het is deze geworden.

Een 1994 Ford explorer in goede staat voor SLECHTS $1950 Dus ik heb de smaak van Cheif maar opgevolgd hahahaha ;D
#240 - 19-03-2005, 03:29 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15