Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

pat010

Ja geweldig he.

Ik weet niet hoeveel het kost om 'een' auto te hebben daar, maar alleen al die mooie Ford Expedition zou hier al een vermogen kosten. Wat kost het eigenlijk als ik vragen mag? Met verzekeringen en wegenbelasting en dat soort dingen.

Wat ik ook echt geweldig vind is de Chrysler 300C.... oooh wat een kwijlbak is dat.

Maar een V8 is hier gewoon niet leuk. Ik heb een Seat Leon V6 en dat is ook alleen maar leuk als je het een beetje kan betalen of in toom houdt.
#271 - 25-05-2005, 23:32 uur

Chiefram

Een Ford Expedition Eddie Bauer (dus de meest luxe uitvoering die je maar kunt krijgen (en ik heb hem gelukkig, haha)), kost hier nieuw zo'n $48000 dollar. Ik heb hem niet nieuw gekocht en heb er (niet lachen) iets meer dan $17000 dollar voor betaald en voor $1600 dollar er 3 jaar extra garantie bij gekocht.

De verzekering is (all risk) ruim $500 dollar per 6 maanden en wegenbelasting zoals wij die in Nederland kennen, die kennen ze hier niet. (Gelukkig...)

Ik heb dan wel even een V8 met 5.4 liter motor en iets van 260 pk voor de deur staan. Alles volledige elektrisch en lederen bekleding. Alle denkbare opties zitten er op, in en aan! LOL!

Wat zoiets in Nederland kost? Ik denk boven de 100.000 euro misschien? Als hij uberhaupt in Nederland verkrijgbaar is...
#272 - 25-05-2005, 23:56 uur

pat010

Ben jaloers....
#273 - 26-05-2005, 00:41 uur

Chiefram

Ben jaloers....

Gewoon hierheen komen... Je hebt zo'n auto voordat je er erg in hebt! LOL!
#274 - 26-05-2005, 01:29 uur

BbimmerR

damn't, je begint al een wagenparkje te krijgen  :D :o

Ik wou dat ik jou was!! Ik wil ook wel een wagenparkje. Ik ben namelijk een enorme autofan en heb mij flink verbaasd over de prijzen in de US. Het is jammer dat er zoiets bestaat als BPM, anders kocht ik een dikke M3 of een Mercedes Amg voor nog geen 35.000 dollar. Hier betaal je daar bijna 3x zoveel voor ???

En dan hebben we het nog niet eens over de Amerikaanse pracht auto's. Infiniti-fx4, nieuwe Mustang, oude mustang van '65, escalade, Honda Accord etc etc

#275 - 26-05-2005, 09:16 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Chiefram

Oh ja, ga zo nog maar even door! De Hummer zie je hier 20x per dag, die valt niet meer op. Er rijden bijna alleen maar vrouwen in die er alleen maar boodschappen mee doen.

Ik zie hier Mercedessen rondrijden die ik in Nederland nog nooit gezien heb. Echt waanzinnnig gewoon. Het valt eigenlijk niet eens meer op. Alhoewel... ik blijf me verbazen wat men hier allemaal voor auto's op de driveway heeft staan.

Hier kennen ze geen BPM. Als wij een nieuwe auto kopen dan is dat gewoon de prijs van de fabrikant + 8% belasting. Niet zoals in Nederland de prijs van de fabrikant, dan 48% (geloof ik) BPM en dan daar nog eens overheen 19% belasting!

Daar zit het verschil in...
#276 - 26-05-2005, 15:23 uur

BbimmerR

ja, klein verschil maar  ;)

Ik heb hier de autotelegraaf voor me. Zoveel duurder als in de US. voorbeeldje:

Escalade: 45.000 tot 65.000 euro
nieuwe Mustang: 50.000 euro

Niet normaal toch? en ze zijn nog 2e hands ook :'(
#277 - 26-05-2005, 15:55 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Chiefram

Een week of drie geleden heb ik voor mijn vrouw een 2003 Ford Mustang Convertible gekocht, met lederen bekleding, airco, elektrisch dak, ramen, etc.:

Met alles er op en er aan (belasting, overschrijving, kentekenplaten, registratie, etc.), inklusief nog 1 jaar fabrieksgarantie + 3 jaar extra bijgekochte garantie hebben wij iets meer dan $20.000 dollar betaald. (27.000 mile op de teller).

Op Internet zag ik in Nederland zo'n zelfde Ford Mustang staan, maar geen 2 jaar oud, maar 4 jaar oud (2001). Hier vroeg men 44.000 euro voor !!!

Ik bedoel maar... Zoiets ga je dan toch in Nederland niet kopen?
#278 - 26-05-2005, 18:18 uur

Mississippi

Hier kennen ze geen BPM. Als wij een nieuwe auto kopen dan is dat gewoon de prijs van de fabrikant + 8% belasting. Niet zoals in Nederland de prijs van de fabrikant, dan 48% (geloof ik) BPM en dan daar nog eens overheen 19% belasting!

En dat is nog niet alles. In Nederland betaal je naast een forse benzineprijs  :'( (1.25 euro/liter = 6.15 $/gallon)  :'( ook nog eens houderschapsbelasting  :'( en straks ook nog eens kilometerheffing  :'( :'( en KNELPUNTENHEFFING  :'( :'( :'(

#279 - 26-05-2005, 21:50 uur

Loek

Kan wel zien dat ik er niet meer in zit:  wat is nou een knelpuntenheffing, en hoe wordt die in rekening gebracht?
#280 - 26-05-2005, 22:00 uur

Chiefram

Kan wel zien dat ik er niet meer in zit:  wat is nou een knelpuntenheffing, en hoe wordt die in rekening gebracht?

Oh... Laat dat maar aan de Nederlandse overheid over!! Die weten wel hoe ze dit in rekening moeten brengen, grrrrr....

Straks gaan ze nog in Amerika wonende Nederlanders die voordeel hebben in Amerika met hun auto's aanpakken. Let maar op!

Dat hebben ze ook geflikt met de zogenaamde huurwaardeforfait... (schrijf ik dat goed)? Heb je een koophuis, wordt het belast omdat het ook een huurwaarde heeft! Nou ja....

:-X :-[ >:(
#281 - 26-05-2005, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 26-05-2005, 22:08 uur door Chiefram »

Mississippi

KNELPUNTENHEFFING: In Den Haag hebben ze het erover met $$ in hun ogen  :-[
Als je het intypt in Google krijg je meer dan 40 verwijzingen.

Het goede nieuws is dat als je 1 auto wegdoet kan je voor dat geld full time een Hummer huren bij Hertz.
Niet in NL natuurlijk  ;D ;D ;D
#282 - 26-05-2005, 22:26 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2005, 16:56 uur door Mr Mississippi »

pim en margo

Chevrolet is al jaren het merk voor mij, ik rij zelf in een corvette, voor mij de beste wagen die bestaat, heb m geimporteerd uit california.

zie foto:  http://members.home.nl/awpviveen/C4%20Foto's/Pim%20in%20Vette.JPG
#283 - 10-07-2005, 19:08 uur

Chiefram

KNELPUNTENHEFFING: In Den Haag hebben ze het erover met $$ in hun ogen  :-[
Als je het intypt in Google krijg je meer dan 40 verwijzingen.

Het goede nieuws is dat als je 1 auto wegdoet kan je voor dat geld full time een Hummer huren bij Hertz.
Niet in NL natuurlijk  ;D ;D ;D

Ik vind KNELPUNTENHEFFING een hele goede zaak!

Ik neem aan dat de automobilisten in Nederland een heffing kunnen opleggen bij Verkeer en Waterstaat als ze in een knelpunt terecht zijn gekomen, terwijl ze al jaren wegenbelasting/voertuigenbelasting hebben betaald en de regering er nog steeds geen ****** aan heeft gedaan deze knelpunten op te heffen.

Eindelijk wordt Nederland wakker!

:-\

Uhhh... of is dit de ideale droom?  ???
#284 - 11-07-2005, 05:15 uur

visuar

Ik ben bang van wel. Je gaat EXTRA betalen als je gebruik maakt van deze knelpunten (file punten dus).... altijd leuk dat Nederland :-X
#285 - 11-07-2005, 22:04 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15