Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

ned in MO

Hier in de mid west wordt het nog niet gedomineerd met jappaners hoor, ookal zijn wij al om. Het kan best zijn dat ik in de toekomst weer amerikaans koop. Het is maar net wat ik mooi vind(en ik let nu op de kosten aan de pomp :'(
#436 - 11-06-2008, 17:35 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Fisherman

Hier in New Jersey word het wel gedomineerd met japanners maar je ziet hier ook heel veel duitste auto's! Auto's worden allemaal kleiner hier,Je kunt goed merken dat de brandstof hier ook duurder en duurder word :(! Ik heb zelf een paar maand geleden een nieuwe duitser gekocht (BMW X5) maar heb nog steeds m'n ouwe amerikaanse 8-pitter erbij,want het blijft mooi spul he 8)!
#437 - 27-06-2008, 19:35 uur

Chiefram

Hier in New Jersey word het wel gedomineerd met japanners maar je ziet hier ook heel veel duitste auto's! Auto's worden allemaal kleiner hier,Je kunt goed merken dat de brandstof hier ook duurder en duurder word :(! Ik heb zelf een paar maand geleden een nieuwe duitser gekocht (BMW X5) maar heb nog steeds m'n ouwe amerikaanse 8-pitter erbij,want het blijft mooi spul he 8)!

Op de Amerikaanse Pick Up Trucks na, worden inderdaad de - met name - personenauto's steeds Europeser qua grootte. Ook de SUV's zijn er in 'kleinere' modellen te verkrijgen. De achte Amerikaanse bakken zie je niet zo veel meer. Jammer, want met name de Japanse auto's zijn in de meeste gevallen maar nietszeggende vormloze koekjesblikken. Je moet wel heel erg weinig om auto's geven of geen smaak hebben, wil je in zo'n 'ding' rond willen rijden.

Helaas heeft mijn buurman zijn grote Ford F150 Truck vorig jaar ingeruild voor een Toyota Hybrid ding. Zonde... maar ik kan me de meeste Amerikanen vandaag de dag wel voorstellen met die hoge benzine prijzen. Ik doe er zelf niet aan mee. Mocht ik ooit besluiten mijn Ford Expedition in te ruilen voor een andere auto, dan zal deze een slag groter moeten zijn dan waar ik nu in rij. Ook zal het een Amerikaan moeten zijn. *)

*) Ja, ik weet heel goed dat de meeste Amerikaanse auto's - of althans de onderdelen daarvan - in goedkope landen worden geproduceerd en dat de Japanse trucks en/of auto's in Amerika worden geproduceerd.
#438 - 27-06-2008, 22:28 uur

ned in MO

Voor het verbruik hoef je je expedition niet op te geven. Ik had er ook een en verbruikte 1 gallon op 12 mijl.
Mijn vw Touareg oogt een stuk kleiner maar weegt evenveel en lust elke 15 mijl een gallon maar dan van de dure peut. Dan kost een volle tank toch weer ongeveer hetzelfde. Het voordeel van de duitser is dat het veel meer een rijmachine is. Ik rijd er met veel meer plezier in maar dat zal ook wel aan het motorvermogen liggen denk ik ;D. Wat ik wel mis is de enorme ruimte in het ding :'(

Wie zegt dat een hybride saai is moet eens in een Honda accord hybride gaan rijden. Wij hebben zo'n ding en met 255pk is dat een raket maar wel 31 mijl per gallon gemiddeld :afro:
#439 - 28-06-2008, 03:53 uur
« Laatst bewerkt op: 28-06-2008, 03:55 uur door ned in MO »

sweatbox

Over kleine auto's gesproken. De Amerikaanse voorliefde voor de kleine sedan vind ik erg bijzonder. Hier in Europa rijd je echt alleen in een Jetta of een Corolla met kofferbak als je 65+ bent. Is de markt voor hatchbacks verpest door de AMC Pacer?
#440 - 28-06-2008, 08:34 uur

ned in MO

Ik denk ook de oorzaak ligt bij het deit dat in europa de grootste auto vaak een middenklasser is. hier is de kleinste auto een middenklasser.
de grootste auto moet multifuctioneel zijn. Caravan trekken, grote dingen kunnen vervoeren etc. dan is een middenlkasser hatchback handiger.
In Amerika is de grootste gezins auto vaak een  SUV, Pick up of minivan die de taken daarvoor waarneemt.
Daardoor zijn er misschien meer sedans naar verhouding. Zo hebben wij dus ook een SUV en een vierdeurs sedan
#441 - 29-06-2008, 04:40 uur

Staceybeesie

Wat mij steeds weer opvalt is de voorliefde onder de jeugd voor Volvo.
Wat is in NL een 240 een "ouwe lullen bak" is en wil je daar echt niet in gezien worden.
Hier is ie  heel cool?
#442 - 29-06-2008, 14:15 uur
Groetjes Petra

Chiefram

Wat mij steeds weer opvalt is de voorliefde onder de jeugd voor Volvo.
Wat is in NL een 240 een "ouwe lullen bak" is en wil je daar echt niet in gezien worden.
Hier is ie  heel cool?

Of hij heel cool is weet ik niet, maar in Amerika maakt het niet uit waarin je rijdt. Hier word je niet op je auto aangekeken, zoals in Nederland het geval is. In Amerika kun je ook niet aan iemands auto zien of je het financieel goed hebt of niet. Mensen met geld kunnen in kleine auto's rondrijden, terwijl iemand met minder geld in grote dure auto's kunnen rondrijden.

Met andere woorden: Je rijdt er niet mee voor schut.
#443 - 29-06-2008, 16:15 uur

Fisherman

Hier maakt het inderdaad weinig uit waar je in rond rijdt. Het is hier niet echt moeilijk om een leuke luxe auto aan te schaffen,auto's zijn ook zo'n beetje de helft goedkoper dan in nederland! Ik kan het soms nog steeds niet geloven hoe goedkoop de auto's hier zijn en hoeveel dure luxe auto's er rondrijden hier :o!

Hier rijdt veel jeugd rond in nieuwe mustangs,en daar kijkt niemand van op!
#444 - 29-06-2008, 18:08 uur

Staceybeesie

Ja dat is waar, soms staan er voor de meest vreselijke trailers de mooiste auto's.
Kwestie van prioriteiten inderdaad.
#445 - 29-06-2008, 23:03 uur
Groetjes Petra

JDenalane

They call that Hoodrich. Someone who buys expensive clothes, cars, and eats out at expensive resteraunts, but returns home to a shack in the hood. They usually are in debt up to their ears, and they keep trying to live the affluent lifestyle untill the repo man comes and tows their car.
Most of the people who live the hoodrich lifestyle are black, and the hoodrich car of choice is a Caddilac Escalade with 30 inch chrome rims. All bought with money they don't have. They would rather eat ramen or government cheese and live in a roach motel than have to not have expensive stuff.

#446 - 30-06-2008, 00:24 uur

Fisherman

That's true ;)! Maar auto's van zulke gasten kunnen ook betaald zijn door cash geld waar ze niet eerlijk aan zijn gekomen >:(!
#447 - 01-07-2008, 15:43 uur

ned in MO

Ja dat is waar, soms staan er voor de meest vreselijke trailers de mooiste auto's.
Kwestie van prioriteiten inderdaad.

Je vergeet nog  de satelite schotel op het dak en de supersized flat screen tv aan de muur ;D
#448 - 02-07-2008, 03:45 uur

MetalPig

Sinds de trip van vorig jaar ben ik fan van de Dodge Charger.
#449 - 08-11-2008, 18:53 uur

wim put

Nissan Rouge is erg populair, het is hetzelfde als Nissan Qaisqai
Wim
#450 - 22-11-2008, 23:35 uur
usa.eigenstart.nl

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15