Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

Jez

Geen Franse auto's????? Gelukkig................ (Sorry, Visuar, zéér slechte ervaringen met oa Kneugeot)
En wat betreft de Italianen: ze zeggen toch dat zelfs de nietjes in de brochure al verroest zijn?
#166 - 01-03-2005, 00:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ejb

Geen Franse auto's????? Gelukkig................ (Sorry, Visuar, zéér slechte ervaringen met oa Kneugeot)
En wat betreft de Italianen: ze zeggen toch dat zelfs de nietjes in de brochure al verroest zijn?
Hahaha, goed gezegd Jez, een Alfa is nog wel leuk om te zien, maar de kwaliteit daarvan is ook niet altijd top. Verder zal ik de andere merken zeker niet gaan missen! (Alfa ook niet hoor, maar die vind ik dan nog wel leuk om te zien).
#167 - 01-03-2005, 00:24 uur

Jez

Behalve dan dat model met die nummerplaat uit het midden. (de 156?)
Mijn man vind 'm wel mooi, maar ik vind dat dat ding in het midden hoort te
hangen. Ziet er toch niet uit. Net zo stom als wanneer je neus rechts op
je gezicht zou zitten. Dat hoort niet, dus in het midden dat ding! (U ziet, ik
ben hier over gefrustreerd en heb hier al menig discussie met manlief over gehad)
 ;D ;D ;D ;D ;D
#168 - 01-03-2005, 00:28 uur

Jez

Oe, of de Fiat Multivla. Le-lijk!!!!
#169 - 01-03-2005, 00:29 uur

ejb

Oe, of de Fiat Multivla. Le-lijk!!!!
Je bedoelt multi-plaat-voor-je-kop als je denkt dat dat mooi is...maar ja, over smaak valt niet te twisten schijnt. Trouwens m.b.t. die 156 ben ik het ook met je eens, mooie auto om te zien, maar er zou geen nummerbord op moeten, of hij zou toch gewoon in het midden moeten kunnen, idd een fotomodel met haar neus veel te ver naar links is toch ook niet mooi?!
#170 - 01-03-2005, 00:41 uur

Chiefram

Afgelopen zaterdag ging ik even een mobiele telefoon halen, maar kwam thuis met deze 2000 Ford Expedition AWD V8 5,4 liter en 260 pk:

Nee, het mobieltje heb ik zondagmiddag nog even snel gehaald, hihi...

Daarnaast hebben we nog een Ford Explorer AWD V8 5,0 liter voor de deur staan.

Ik laat alleen maar even zien wat de mogelijkheden hier in Amerika zijn. We wonen hier nog maar bijna 3 maanden!!! In Nederland is dit gewoon ondenkbaar en al helemaal onbetaalbaar!

Niet dat wij alleen voor de auto's naar Amerika zijn gegaan, maar het is wel iets dat het leven hier beduidend aangenamer en veel en veel leuker en vriendelijker maakt dan het bekrompen Nederlandse auto beleidt.

Dus als er mensen zijn die alleen al voor de auto's willen gaan emigreren, ik zou zeggen: GA ER VOOR !!!

;)
#171 - 01-03-2005, 04:09 uur

Frank S

Om toch even alle aspecten van autos in amerika te belichten, moet je ook even kijken naar de negatieve: bepaalde leuke europese merken zijn in de US in het geheel niet of zeer moelijk te verkrijgen.  Je zult hier bijvoorbeeld weinig Citroens, Renaults, Peugeots en Fiats zien rijden.  Ik was bijvoorbeeld best gecharmeerd van de Alfa 166; niet te krijgen hier.  Ik heb genoegen moeten nemen met een Chevrolet.

Dat is waar, maar precies die auto's heb ik hier al genoeg kunnen rijden. Ik heb een Renault 25, Citroen XM 3.0 V6, Alfa 156 2.0 en Renault Megane Cabrio gehad en mijn vrouw een Coupé Fiat 2.0 Turbo. Dat heb ik nu wel gezien, dus het wordt tijd voor een Hummer...  8)
#172 - 01-03-2005, 10:24 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Frank S

Afgelopen zaterdag ging ik even een mobiele telefoon halen, maar kwam thuis met deze 2000 Ford Expedition AWD V8 5,4 liter en 260 pk:

Nee, het mobieltje heb ik zondagmiddag nog even snel gehaald, hihi...

Daarnaast hebben we nog een Ford Explorer AWD V8 5,0 liter voor de deur staan.

Ik laat alleen maar even zien wat de mogelijkheden hier in Amerika zijn. We wonen hier nog maar bijna 3 maanden!!! In Nederland is dit gewoon ondenkbaar en al helemaal onbetaalbaar!

Niet dat wij alleen voor de auto's naar Amerika zijn gegaan, maar het is wel iets dat het leven hier beduidend aangenamer en veel en veel leuker en vriendelijker maakt dan het bekrompen Nederlandse auto beleidt.

Dus als er mensen zijn die alleen al voor de auto's willen gaan emigreren, ik zou zeggen: GA ER VOOR !!!

;)

Nice Car! Wat heb je ervoor betaald?
#173 - 01-03-2005, 10:25 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Met tax, licence, titel, etc. erbij iets meer dan $21,000 dollar, maar dat is inklusief volledige garantie van of 3 jaar of 36.000 miles, al naar gelang wat eerder komt.

De verzekering (all-risk, dus uitgebreidt) voor 2 bestuurders (mijn vrouw en ik) kost ons net iets meer dan $500 dollar per 6 maanden.

Wat zou zoiets in Nederland eigenlijk kosten, een auto als dit?

#174 - 01-03-2005, 16:03 uur

Jez

Wat zou zoiets in Nederland eigenlijk kosten, een auto als dit?

Mijn eerste antwoord is: niets!
Die is hier natuurlijk weer niet te koop.............

Mijn 2e antwoord vergt een hoop gereken & gezoek (invoer, belastingen, verzekering, etc.) en daar heb ik nu helaas gen zin in  ;D
#175 - 01-03-2005, 21:14 uur

Ebelix

Loek,

Waarom wil je zo'n roestbak hebben als je daar fantastische en ruime auto's kan kopen.
#176 - 01-03-2005, 21:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

Loek,

Waarom wil je zo'n roestbak hebben als je daar fantastische en ruime auto's kan kopen.

Ach, ik vind het wel een mooi design.  En amerikaanse autos zijn ook niet altijd een mooi voorbeeld van design.  Heb je weleens een Saturn gezien?  Daarbij vergeleken is een Opel Astra mooi te noemen.  

Verder vind ik persoonlijk dat de kwaliteit van sommige europese autos met kop en schouder boven US autos uitsteekt.   Ik heb een Dodge Caravan gehad, bij jullie bekend als een Chrysler Voyager, en heb er voortdurend problemen mee gehad. De aandrijfassen waren na 40000 miles geheel versleten en moesten vervangen worden, de versnellingsbak (automaat) was om de haverklap kapot en alles eraan ramelde na 2 jaar behoorlijk.  Ik wist niet hou gauw ik die weg moest doen.

Ik rij nu Japans, Europees en Amerikaans, en kan toch wel spreken van merkbaar kwaliteitsverschil.  Maar de amerikaanse auto is een stuk goedkoper dan de andere twee, dus wat dat betreft kan ik persoonlijk leven met een ietsje mindere kwaliteit.

Overigens van roesten heb je hier geen last van in Colorado  ;D
Bij mijn buurman in de tuin staat een Chevrolet uit 1936.  Hij heeft hem in 1974 daar geparkeerd, en doordat het hier zo droog is roest dat ding gewoon nooit weg.

#177 - 01-03-2005, 23:10 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 23:11 uur door Loek »

Chiefram

Ik hoor ook van veel Amerikanen dat de Amerikaanse auto's van niet zo'n geweldige kwaliteit zijn ten opzichte van de Europesche auto's.

Het zal dus wel waar zijn, maar ook hoor ik geluiden dat met name de laatste paar jaren de Amerikaanse auto's wel een stuk beter zijn geworden.

Ik rij Amerikaans, omdat ik dit in Nederland nooit eerder kon doen en na 40 jaar Europees gereden te hebben, het nu een leuke uitdaging vind om Amerikaans te gaan rijden in de resterende 40 jaar! LOL!
#178 - 02-03-2005, 00:27 uur

stinger

ik zou zeggen,veel geluk ermee!!
het is je van harte gegund :D :D

echt een onwijs mooie auto!!!ziet er strak uit.

groetjes Stinger
#179 - 02-03-2005, 00:43 uur

Sbull

Wees blij Loek
hahahahaha wie koopt er nou een alfa als je een CHEV kan rijden.

(maar je hebt wel gelijk hoor)

Ik rij hier in nederland al jaren en jaren GM
en voor mij gaat er niks boven een GM.
Het deed mij pijn om de laatste twee auto's weg te doen
Chevrolet beretta en Oldsmobile transport.
De eerste was de computer kapot en dat is hier helemaal niet te betalen.

Nu rij ik niet schrikken een europese Ford en ik baal als een stekker

#180 - 02-03-2005, 01:24 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2005, 01:31 uur door Sbull »

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15