Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

Jez

Ben het helemaal met Cheif eens! Hier zouden de boetes wel wat hoger mogen. Maar dan wel reëel. 30 euro voor 3 km te hard vind ik zo'n flauwekul. Dat heeft niets met veiligheid te maken maar alles met het spekken van de staatskas.
#211 - 09-03-2005, 22:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ben het helemaal met Cheif eens! Hier zouden de boetes wel wat hoger mogen. Maar dan wel reëel. 30 euro voor 3 km te hard vind ik zo'n flauwekul. Dat heeft niets met veiligheid te maken maar alles met het spekken van de staatskas.

Hier heb ik nog helemaal geen kamera's gezien zelfs!  ;)

Daarnaast rijdt zowat iedereen ca. 5 a 10 mile harder dan eigenlijk is toegestaan, maar ben er inmiddels ook achtergekomen dat de politie dit wel ziet, maar helemaal niets doet.

Moet je in Nederland eens proberen...  :-\
#212 - 09-03-2005, 22:53 uur

Jez

Precies; dat kost je dus 30 euro (sprak zij uit ervaring, 2 stuks deze week  :-\ )
#213 - 09-03-2005, 22:55 uur

Bakvet

Heb zo'n boete een keer aangevochten, maar je moet wel eerst het bedrag voorschieten: 55 euro. In oktober door de rechter in het gelijk gesteld. Het is nu maart, wacht nog steeds op  terugbetaling van dat geld.
#214 - 09-03-2005, 23:10 uur

Mississippi

$1000 boete voor het uit het raam gooien van een peuk vind ik een beste zaak. Daarom zijn de straten hier in de USA een stuk schoner dan in Nederland.

Misschien is dat zo in Illinois, maar dat geldt niet altijd in de zuidelijke staten.
Het viel mij bijvoorbeeld op dat er een enorme hoeveelheid afval langs de kant van de weg (191) in de richting Canyon de Chelly in NO Arizona ligt.

Het zijn meestal verpakkingen van drank of fast-food dat tijdens het autorijden wordt geconsumeerd. In dit afgelegen woesteingebied is controle helaas onmogelijk.
#215 - 09-03-2005, 23:48 uur

Chiefram

Zelf zijn wij heel vaak in het zuid/westen van de USA geweest en het is ons echt opgevallen dat je daar helemaal geen afval op de straten ziet liggen, zelfs niet op afgelegen gebieden.

Wel is het ons opgevallen dat we langs de kant van de wegen wel lege bierflesjes hebben zien liggen en aan flarden gereden (vracht)wagen banden.

Zojuist moest ik nog even naar de bank en eventjes tanken. Het viel mij inderdaad op dat er helemaal nergens iets op straat te vinden was dat er niet thuis hoort. Nog geen klein papiertje, echt helemaal niets! Dat kon ik van Nederland niet zeggen.
#216 - 09-03-2005, 23:50 uur

ejb

Hier heb ik nog helemaal geen kamera's gezien zelfs!  ;)

Daarnaast rijdt zowat iedereen ca. 5 a 10 mile harder dan eigenlijk is toegestaan, maar ben er inmiddels ook achtergekomen dat de politie dit wel ziet, maar helemaal niets doet.

Moet je in Nederland eens proberen...  :-\
Met betrekking tot camera's ben ik het met je eens, maar als je iets te hard rijd, wordt je door een politie auto ook niet zo snel van de weg gehaald, okay, met 10 mile misschien al wel, maar met 5 mile ook niet. Wij zijn een keer op de motor aangehouden toen we met ong 160 in hadden gevoegd en toen hard remden omdat mijn vriend ineens bedacht dat er op dat punt een camera zat. De agent die ons aanhield zei dat dat invoegen nog wel okay was, maar dat remmen niet. Uiteindelijk zijn we er met een waarschuwing vanaf gekomen, dus dat viel mee. Maar er zijn ook agenten die kwaad willen en je al bij vijf km te hard rijden aanhouden, maar die zal je er overal wel tussen hebben.
#217 - 10-03-2005, 00:39 uur

Frank S

Fout parkeren als er genoeg parkeerruimte is moet ook "zwaar" bestraft worden. In Nederland is het beleid erop gericht om altijd net iets te weinig parkeergelegenheid te bieden, maar vervolgens de "gedwongen" overtreders weg te slepen of te beboeten. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je als onderneming, wanneer je een kantoor laat bouwen met pakweg 1000 werkplekken, je door de overheden wordt verplicht niet meer dan ca. 300 parkeerplaatsen aan te leggen. Alsof mensen dan ineens niet meer met de auto komen. Prima bedacht hoor, maar diezelfde ondernemingen geven vervolgens wel al hun consultants een lease-auto...
#218 - 10-03-2005, 15:59 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Wij woonden in Nederland in een nieuwbouwwijk en wij hadden op ons eigen terrein ruimte voor 2 auto's buiten en 1 in de garage. (Alshet moest, dan konden er ook 3 auto's buiten op ons eigen terrein staan, maar je wilt ook wel een stukje groen hebben natuurlijk).

En omdat wij twee auto's hadden en de garage door alle fietsen en andere 'troep' bezet was, had ons bezoek dus altijd een probleem. Er was geen parkeerplaats binnen een straal van 500 meter!

De gemeente zei doodleuk tegen ons dat het een ontmoedigingsbeleidt was om mensen met het openbaar vervoer te laten reizen. Dit om het milieu te sparen(!!)

Nou ja zeg..., leuk als je als gezinnetje met kleine kinderen en baby bij ons op bezoek kwam! Openbaar vervoer is dus ondenkbaar in dit geval en als ze al een parkeerplaats konden vinden (want zelfs die waren vrijwel altijd al bezet), dan konden ze alle attributen van de baby enzo meeslepen, met als gevolg dat veel mensen al geen zin meer hadden om ons te bezoeken!

En dat millieu verhaal... Wat is het verschil als mensen met de auto naar ons toekomen, de auto minimaal 500 meter verderop konden parkeren of bij ons voor de deur?

Geitenwollensokken idioten!  >:(
#219 - 10-03-2005, 17:32 uur

Bakvet

$1000 boete voor het uit het raam gooien van een peuk vind ik een beste zaak. Daarom zijn de straten hier in de USA een stuk schoner dan in Nederland.

Misschien is dat zo in Illinois, maar dat geldt niet altijd in de zuidelijke staten.
Het viel mij bijvoorbeeld op dat er een enorme hoeveelheid afval langs de kant van de weg (191) in de richting Canyon de Chelly in NO Arizona ligt.

Het zijn meestal verpakkingen van drank of fast-food dat tijdens het autorijden wordt geconsumeerd. In dit afgelegen woesteingebied is controle helaas onmogelijk.
In de Indianen-gebieden  houdt men de weg niet altijd schoon. In de rest van het land wordt het schoonmaken van de highways gesponsord door particulieren (die de kosten van de schoonmaakdienst betalen). Maar in veel indianenreservaten is alcoholconsumptie ook nog eens verboden, dus de jeugd zorgt ervoor dat het bewijsmateriaal op tijd uit de auto gegooid wordt, voordat ze terug in hun dorp zijn. Vandaar dat het er vaak zo'n troep is langs de kant van de weg.
#220 - 10-03-2005, 23:52 uur

Mississippi

In de Indianen-gebieden  houdt men de weg niet altijd schoon. In de rest van het land wordt het schoonmaken van de highways gesponsord door particulieren (die de kosten van de schoonmaakdienst betalen). Maar in veel indianenreservaten is alcoholconsumptie ook nog eens verboden, dus de jeugd zorgt ervoor dat het bewijsmateriaal op tijd uit de auto gegooid wordt, voordat ze terug in hun dorp zijn. Vandaar dat het er vaak zo'n troep is langs de kant van de weg.

Inderdaad, dat is precies wat er aan de hand is op de 191 in NO Arizona.
Dat is Navajo-gebied. Er zitten vaak groepjes mensen achterin een open pick-up te eten en te drinken. Waarschijnlijk gooien die alles overboord.

Jammer van zo'n mooi gebied  :-[
#221 - 11-03-2005, 12:55 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2005, 12:56 uur door Mr Mississippi »

Jez

Heb zo'n boete een keer aangevochten, maar je moet wel eerst het bedrag voorschieten: 55 euro. In oktober door de rechter in het gelijk gesteld. Het is nu maart, wacht nog steeds op  terugbetaling van dat geld.

Leuk he, Nederland?! Moet jij eens een dag te laat zijn, krijg je meteen een
verhoging van je bekeuring. Hee......... Kun je CJIB geen verhoging sturen?  ;)

Wat voor grond had je om het aan te vechten?
In mijn geval, ik reed gewoon te hard, maar liefst 108 waar ik 100 mocht,
gevaar voor de gemeenschap dat ik er rondrij........, dus da's geen grond
om het aan te vechten. Bovendien staat mijn auto op m'n man z'n naam,
dus de bekeuring ook, en die is een beetje te bekend bij CJIB. Hij was al
eens zijn rijbewijs kwijt............  :-[
#222 - 11-03-2005, 20:56 uur

Jez

Fout parkeren als er genoeg parkeerruimte is moet ook "zwaar" bestraft worden. In Nederland is het beleid erop gericht om altijd net iets te weinig parkeergelegenheid te bieden, maar vervolgens de "gedwongen" overtreders weg te slepen of te beboeten. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je als onderneming, wanneer je een kantoor laat bouwen met pakweg 1000 werkplekken, je door de overheden wordt verplicht niet meer dan ca. 300 parkeerplaatsen aan te leggen. Alsof mensen dan ineens niet meer met de auto komen. Prima bedacht hoor, maar diezelfde ondernemingen geven vervolgens wel al hun consultants een lease-auto...

In Waalwijk heb je net buiten het centrum een gratis parkeerplaats.
Er staan netjes vakken getekend, en daar kun je dus de hele dag voor nop
staan. Omdat iedereen die in het centrum werkt daar graag parkeert, is er
vaak geen plek. In het midden van deze parkeerplaats is een erg groot vlak waar
nog minstens 8 auto's kunnen staan, zonder de andere geparkeerde
auto's te hinderen. Maar daar staan niet van die mooie vakken getekend, dus
dat mag niet. Je mag tenslotte niet op een parkeerterrein parkeren, waar
je niemand hindert, als daar wèl plek is maar geen wit lijntje.
In elk geval niet gratis; dat kost je €45,-. Volkomen logisch, toch?
 ???  >:(

Dat zijn van die momenten waarop ik denk: joh, ga lekker boeven vangen
ofzo, maar laat de werkende parkeerder met rust!
#223 - 11-03-2005, 21:03 uur

Jez

Ja, dat is wat mij meteen opviel in Amerika, die bordjes
"This hihgway is adopted by..........."
Vraag me alleen af hoe het werkt: betalen die adoptie-ouders de schoonmaakdienst? Of gaan ze zelf regelmatig met een vulliszak op pad?
#224 - 11-03-2005, 21:06 uur

Loek

Dat is ook zo'n vreemd fenomeen in NL, dat degene op wiens naam de auto de verantwoording krijgt voor de bekeuring.  Wat als jij je auto had uitgeleend die dag?  Vandaar dat de politie in de US je persoonlijk moet aanhouden, zodat de juiste persoon voor zijn daden wordt verantwoordelijk gesteld.  En dat heeft met name betrekking op wie er "punten" op zijn rijbewijs krijgt.  

#225 - 11-03-2005, 21:06 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15