Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fors meer verkopen bij GM door hoge kortingen

Discussie gestart

Jez

Joh, hij kostte helemaal niet zoveel! Nou moet ik zeggen, we hadden hem rechtstreeks bij Dollar geboekt, voor een belachelijk lage prijs; alleen de verzekeringen maakte het iets hoger. We waren toen nog geen €600,- kwijt voor 16 dagen.

Nu hadden we een Dodge Intrepid geboekt, maar die hadden ze niet. Daarom kregen we een Dodge Magnum mee (hier bekend als de Chrysler C300 Touring). Daarvan was 1 koplamp stuk. Dus wij meteen terug, kregen we zonder erom te vragen die C300!

Dit jaar heb ik weer de Intrepid geboekt, via Holiday, €833,- voor 20 dagen. Met in mijn achterhoofd dat ze hopelijk weer geen Intrepid hebben staan..............
Anders betalen we bij op een C300, want die wil mijn man perse weer rijden.
#31 - 19-07-2005, 00:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Je ziet ze hier heel veel, juist omdat ze zo mooi zijn en ook nog een keer goedkoop! Voor onder de $20,000 dollar heb je er al een.

Wat er onder de motorkap zit weet ik ook niet, maar dat zal zeker niet tegenvallen. De Amerikanen houden wel van standaard een beetje vermogen. Maar wat er binnen zit (interieur), ik denk dat daar je mond wel van open valt: werkelijk een van de schitterendste designs qua luxe!

Bentley mag wel gaan oppassen...  ;)
#32 - 19-07-2005, 00:39 uur

Jez

Toen wij hem huurden, was 'ie er nog niet zo lang, tenminste, we zagen 'm niet veel rijden en hadden ook flink bekijks! Ook met de Magnum, trouwens.

De C300 had een vrij standaard motor; wij vonden 'm zelfs een beetje sloom. Maar de Magnum had een Hemi-blok en die wou wel! Tja, en dan van binnen............ Heel wat anders dan mijn Swiftje! Heerlijk luxe, lekker ruim. Maar dat was de M300 ook al, ook een heerlijke wagen, hoewel iets minder mooi.

Wist je trouwems dat ze hier vanaf "slechts" €65.000,- te koop zijn? Belachelijk, toch?!  >:( >:( >:(
#33 - 19-07-2005, 00:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

En dat wordt in Nederland gewoon allemaal maar weer gepikt?!!

Hier is het een 'goedkopere' middenklasser. Wel heel erg mooi, maar in Nederland wordt zoiets als iets extreem luxe gezien. Eigenlijk wel logisch, want de gemiddelde Nederlandse auto is zo kaal als de neten. Je mag schijnbaar in Nederland niet genieten van luxe.
#34 - 19-07-2005, 00:53 uur

Jez

Nee precies, en dat is weer 1 van die dingen hier waar ik zo kwaad om kan worden!!! Ik weet verdorie wat die auto in Amerika kost; waarom moet hij hier het €50.000,- méér kosten??? BPM?

Maar ja, wat doe je eraan?
#35 - 19-07-2005, 00:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hierheen komen! Dat hebben wij ook gedaan... Moet je zien wat we nu voor de deur hebben staan en het kost geen drol!

Zonder dollen, de Renault Twingo van mijn vrouw in Nederland kostte nog meer aan belasting, verzekering, onderhoud, benzine, etc. dan mijn dikke vette SUV met V8 en 5,4 liter motor!!!

Ik denk dat die Expedition waar ik in rij te vergelijken is in Nederland met het bezitten van een lelijke eend. (Qua kosten/onderhoud dan).

Maar dan zoveel geld aan heffingen vragen in Nederland en dan nog het lef hebben een knelpuntenheffing hier overheen te halen! Man, waar blijft al dat geld dat autorijdend Nederland al die jaren heeft betaald...

Ik heb er geen zin in, maar mocht iemand zich getrokken voelen (niet lekkerlijk natuurlijk jongens!) om uit te rekenen hoeveel nieuwe auto's er in Nederland per jaar op de weg zijn gekomen, wat per auto de gemiddelde BPM is (heb ik het nog niet eens over de BTW) en hoeveel er binnenkomt aan kentekenhouderschap/wegenbelasting, etc... accijns op benzine (vergeet het kwartje van Kok niet), en tel dat eens bij elkaar op.

Denk toch echt wel dat we Nederland 30 keer per jaar volledige hebben kunnen asfalteren!

Waar blijft dat geld dan? Waar gaat die knelpuntenheffing dan in hemelsnaam heen?

Geef de mensen dan minstens een LUXE auto, zonder hiervoor extra BPM te heffen... Dan krijgen ze er tenminste nog iets voor terug, ook al staat het niet in verhouding tot...
#36 - 19-07-2005, 01:07 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2005, 01:09 uur door Chiefram »

Heivalido

Maar al zou je een Nederlander een luxe auto geven, dan heeft hij er nog niets aan want in Nederland sta je dankzij het uitzonderlijk goed bestede geld van de knelpuntheffing nog steeds de hele dag vast op een van deze knelpunten waardoor het nut van een luxe wagen een beetje vervaagt, ik heb geen luxe dure auto nodig om lekker stil te staan op ongeveer 28 km voor knooppunt Everdingen, daarom heb ik in NL ook medelijden met de enkele Ferrari bezitter, want ik heb er nog nooit een harder zien gaan dan ik in mijn mazdatje hahahahah want dat kan in NL nergens hahahahha veel te druk.  :P
#37 - 19-07-2005, 05:27 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Heivalido

Maar troost je, hier in Florida kan het ook nergens hoor......ook veel te druk.....

met dit:



hahahahahahahahahh
#38 - 19-07-2005, 05:31 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Chiefram

HAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die foto is gaaf man! HAHAHA !!!

Maar in Nederland sta ik toch liever stil in de file in een dikke vette luxe Bentley Azur dan in een kale Fiat Panda!

Over Bentleys gesproken. Er rijden heel veel Bentleys en Rolls Royces rond en elke dag zie je er minstens twee. Mijn mond was al een keer van verbazing opengevallen, toen wij naast een gloednieuwe Bentley reden en er twee TIENERMEISJES (!!) in zaten, waarvan er eentje ook echt achter het stuur! Ik denk dat ze net 18 of 19 jaar geweest moest zijn.

Gisteren ook weer: Komt er een zwarte hagelnieuwe Bentley op ons af stormen. Wat denk je wat de bestuurder is? Een jong broekie van nog geen 20 in een flodder t-shirt achter het stuur!

 :-X :-\ ???

Waarom ik niet?
#39 - 19-07-2005, 14:39 uur

visuar

Hein: je mag toch niet op de verdrijvingsvlakken staan/rijden? ;D

Misschien had je ze daar even op moeten aanspreken? :P
#40 - 19-07-2005, 16:21 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Ik zal het nog gekker vertellen: Sinds anderhalve maand is in de staat Illinois een wet aangenomen (of zou het ook landelijk zijn) dat de politie tijdens achtervolgingen niet harder mag rijden dan de maximale snelheid die is aangegeven langs de wegen!

 ???

Amerika begint een beetje op Nederland te lijken met dit soort wetten en regeltjes!

 :-\
#41 - 19-07-2005, 17:51 uur

Dusza

Amerika begint een beetje op Nederland te lijken met dit soort wetten en regeltjes! :-\

Wat wil je, met al die Nederlanders die naar ginder trekken!   ;D
#42 - 19-07-2005, 18:32 uur

Jez

Hoho,die files hier zijn straks verleden tijd. De oplossing is namelijk gevonden: als er een file dreigt te ontstaan, gaat er een auto in het midden rijden en daar moeten alle auto's achterblijven en diens snelheid aanhouden. Net zoals de safety-car in de Formule 1.

Let op mijn woorden: dit gaat gegarandeerd werken  ??? ??? ???
#43 - 19-07-2005, 18:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

Hoho,die files hier zijn straks verleden tijd. De oplossing is namelijk gevonden: als er een file dreigt te ontstaan, gaat er een auto in het midden rijden en daar moeten alle auto's achterblijven en diens snelheid aanhouden. Net zoals de safety-car in de Formule 1.

Let op mijn woorden: dit gaat gegarandeerd werken  ??? ??? ???

LOL! Meen je dat nou? Gaan ze dat écht doen in Nederland?  ::) ;D
En hebben ze dan ook iemand voorzien die met zo'n vlag langs de kant staat te wapperen om aan te geven wanneer je terug vol gas mag geven?!  ;D
#44 - 19-07-2005, 18:59 uur

Chiefram

In de tijd dat ik in Woerden werkte en via de A16 de A20 opdraaide, stond 's morgens ALTIJD file ter hoogte van Waddinxveen richting Utrecht.

Inderdaad heeft de rijkspolitie dit een aantal keren gedaan ja, dat men in het midden ging rijden met de zwaailichten aan en iedereen er met konstante snelheid achteraan.

Volgens mij hielp het wel iets, maar als je dan op een gegeven moment in de file voor je terecht komt, dan sta je toch weer gewoon stil, ook de politie auto!

Gewoon meer wegen bouwen, bredere wegen en meer afslagen naar de steden en de steden in rijden ZONDER gelijk stoplichten onderaan de afslag et plaatsen. De bedrijven terreinen breedt opzetten in buitenwijken, zodat niet iedereen een oude en niet op verkeer berekende binnenstad in hoeft.

Gegarandeerd probleem opgelost!

Files en gevaarlijke situaties in de steden moeten als volgt worden opgelost: alle verkeersdrempels moeten weg, gemotoriseerde voertuigen voorang op alle andere verkeer, dus ook de rotondes, zodat ze door kunne rijden, inplaats van voor elke piel dingetje te moeten remmen en 100 keer om zich heen kijken of het wel 'veilig' is...

Scooters en brommer weer terug op de fietspaden, maar dan wel een apparte 'snelle' strook aanleggen, waar de fietsers niet op mogen komen.

Man, het gaat allemaal zo 'truttig' in Nederland...
#45 - 19-07-2005, 19:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15