Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fors meer verkopen bij GM door hoge kortingen

Discussie gestart

Frank S

Fors meer verkopen bij GM door hoge kortingen

Uitgegeven: 2 juli 2005 11:59
Laatst gewijzigd: 2 juli 2005 12:02


DETROIT - De autoverkopen van General Motors (GM) in de Verenigde Staten zijn de afgelopen maand met 41 procent omhoog geschoten, de sterkste stijging sinds september 1986. Dat was vooral te danken aan de hoge kortingen die GM geeft, waardoor klanten werden weggelokt bij de showrooms van concurrenten als Ford Motor en Chrysler.

Het concern, dat het al jaren moeilijk heeft, zet alles op alles om zijn verliezen terug te dringen. Zo kregen alle klanten in de VS vorige maand dezelfde kortingen als de personeelsleden van de autofabrikant.

Kwartaalverlies
In het eerste kwartaal van dit jaar leed GM met 1,3 miljard dollar het grootste kwartaalverlies in dertien jaar. Het marktaandeel van het concern in de VS is gedaald van 47 procent in 1976 tot bijna 33 procent nu. Het autoconcern kondigde begin juni het ontslag van ten minste 25.000 werknemers aan tot en met 2008 in de VS.

Ford
GM heeft afgelopen maand vooral marktaandeel afgesnoept van Ford, dat zijn verkopen met 2,5 procent zag dalen. Ford liet een paar weken geleden weten dat de winstprognose voor het hele jaar naar beneden was bijgesteld en dat er 1750 banen worden geschrapt in de Verenigde Staten. Ford is na General Motors de grootste autofabrikant van de VS.

Chrysler
Chrysler verkocht in juni een magere 1 procent meer auto's. Hier wil de onderneming vanaf volgende week wat aan gaan doen met een soortgelijk kortingsprogramma als GM, zo heeft Chrysler laten weten.

Toyota
Behalve GM hebben ook de Japanse autofabrikanten Toyota en Nissan vorige maand goede zaken gedaan. Beide concerns zagen de verkopen in juni met meer dan 10 procent toenemen. Volgens Toyota zijn de autoverkopen in de VS in de eerste helft van het jaar in 48 jaar tijd nog nooit zo goed geweest.

In totaal werden in juni 17,5 miljoen auto's verkocht in de VS. Dat komt neer op een stijging van 11 procent vergeleken met dezelfde maand vorig jaar.
#1 - 02-07-2005, 13:13 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2005, 13:13 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Dat klopt! De hele maand was er in elk dagblad en radio/TV commercials reklame te zien en te horen dat iedereen nu dezelfde prijs voor een auto betaalt als de korting die werknemers hebben die voor het bedrijf werken.

Zo kost een gloednieuwe Cadillac DeVille ruim $47,000 US dollar en werd de afgelopen maand aangeboden voor ruim $36,000 US dollar. Dat is een korting van meer dan $11,000 dollars!

Omdat ik al een tijd loop te denken om een Cadillac DeVille (zwart) als extra auto erbij te kopen, vond ik deze aktie natuurlijk fantastisch! De eerste $11,000 'verlies' was al ingedekt, maar helaas... ik ben getrouwd en mag voor zulke bedragen niet zelf beslissen, want anders....

 ??? :-[
#2 - 02-07-2005, 13:23 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2005, 13:24 uur door Chiefram »

Frank S

helaas... ik ben getrouwd en mag voor zulke bedragen niet zelf beslissen, want anders....

 ??? :-[

Is dat een federale regel of geldt dat alleen voor Green Card houders uit Nederland?  ;D ;D
#3 - 02-07-2005, 14:59 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Hahaha... Het leuke is dat ik het laatst met een Amerikaan ook over auto's begon. Hij wilde een 4WD kopen, omdat het in Illinois in de winter behoorlijk kan sneeuwen en zonder 4WD kom je niet echt ver.

(Hij was net met zijn gezin naar Illinois verhuisd, vanuit Florida... ?? Ok..., ik snap het! LOL!)  ??? :-\

 ;)

Hij vertelde dat het niet mocht van zijn vrouw. Hahahaha... Ik denk dat alle mannen tegen hetzelfde probleem aanlopen als ze getrouwd zijn. Wat zou het er mooier uitzien op de wegen, als de vrouwen hun mannen hun gang lieten gaan!

 ;D ;D ;D

#4 - 02-07-2005, 22:22 uur

Jez

Werkt dat andersom niet net zo dan? Toen ik laatst opperde dat ik best die leuke nieuwe Suzuki Swift wil, moest mijn man heel hard lachen..........  ??? ??? ???
(Cheif waarschijnlijk ook, om zo'n miniatuur-autootje)
Hij had nl zijn oog laten vallen op een nieuwe Seat Altea. Ik heb hem subtiel verteld, dat die auto hem niet "staat", da'k dat meer iets voor oudere mensen vind............
#5 - 03-07-2005, 11:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Tja, als het aan de mannen had gelegen dan reden we allemaal in dikke SUV's, waarvan de binnenbekleding echter voor geen meter kleurt bij de kleur van de auto...

Als het aan de vrouwen had gelegen...dan denk ik dat Karl Benz door zijn vrouw allang aan een of ander meer noodzakelijk klusje was gezet, waardoor hij nooit de auto had kunnen uitvinden...  ;D
#6 - 03-07-2005, 11:41 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2005, 11:41 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Gelukkig voor mijn man is zijn vrouw ook dol op auto's ;)
Hij mag van mij, ipv een klusje in huis, ook best een El Camino fabriceren  ;D ;D ;D
#7 - 03-07-2005, 11:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Inmiddels heeft GM het programma verlengd tot 1 augustus en heeft Ford besloten eenzelfde aanbod te doen, m.u.v. de nieuwe Mustang, want die verkoopt al goed en de hybride auto's.
#8 - 06-07-2005, 13:17 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Nou, dan zal ik deze maand wederom eens met mijn vrouw serieus om de tafel moeten gaan zitten.

Als ik $11,000 dollar korting kan krijgen op een Cadillac DeVille, dan verdien ik dus dat bedrag aan het eind van het jaar terug bij de verkoop van de auto, toch?

Heb ik toch mooi een jaar gratis Cadillac gereden. Moet een argument zijn waar mijn vrouw ook voor zal vallen...











...hoop ik.
#9 - 07-07-2005, 01:44 uur

Frank S

Ik denk dat ook de prijzen van tweedehands auto's evenredig zullen dalen. Wie gaat er nu hetzelfde betalen voor een 1-jaar oude auto als de nieuwprijs destijds?
#10 - 07-07-2005, 08:57 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Op dit moment wel ja, maar na de aktie dus niet meer.
#11 - 08-07-2005, 05:11 uur

Frank S

Ik geloof niet dat de prijzen na deze aktie terug zullen gaan naar het "oude niveau".
#12 - 08-07-2005, 08:55 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Kun je nagaan wat een dealer dan al niet op een auto verdient. Zelfs met die $11,000 dollar korting op de Cadillac die ik wil, verdienen ze nog.

Dan dan maar moeilijk doen over een gratis radiootje met cd-speler, hahaha...
#13 - 08-07-2005, 16:28 uur

Jez


Heb ik toch mooi een jaar gratis Cadillac gereden. Moet een argument zijn waar mijn vrouw ook voor zal vallen...

...hoop ik.

...........dat zijn wel het soort argumenten die mijn man ook zou gebruiken, en waar ik nog wel eens in trap..............
 ??? :-[ ;D
#14 - 13-07-2005, 22:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik heb dit argument ook gebruikt bij mijn vrouw, maar die trapt helemaal nergens meer in. Sterker nog, zodra iets te mooi voor woorden is, dan vertrouwt ze mij al helemaal niet meer!!!

 :-[
#15 - 14-07-2005, 00:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15