Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fotoimpressie(s) zuidwesten voorjaar 2007

Discussie gestart

allard

Voorjaar 2007 zijn we sinds 11 jaar weer eens afgereisd naar het zuidwesten van de VS. Het was nog steeds even imponerend als toen. Het gaat ons in die hoek vooral om het weergaloze landschap in al haar rust en uitgestrektheid. Ik voel me meer een fotograaf dan een reisverhalen schrijver. Omdat niet iedereen evenveel tijd en zin heeft om door eindeloze fotoseries te worstelen heb ik drie selecties gemaakt. De eerste in landschapformaat is de meest geschikte om te bekijken. Het staande en vierkante formaat zijn meer iets voor de "fotoclub". Daarnaast is er ook nog een meer volledige impressie van de route van dag tot dag.

Allard
#1 - 30-12-2007, 23:10 uur

Dutchess

Schitterende fotoseries, een genot om naar te kijken en heel representatief van het geweldige landschap hier!
#2 - 31-12-2007, 00:20 uur

jerbia

Gewoonweg schitterend!
#3 - 31-12-2007, 02:31 uur

MiamiHeat

Wat voor een apperatuur heb je gebruikt? prachtige foto's
#4 - 31-12-2007, 19:20 uur

allard

Citaat
Wat voor een apperatuur heb je gebruikt?

Een Konica Minolta 7D spiegelreflex en een Sony DSC R1 compactcamera. Het merk camera doet overigens niet zoveel ter zake. Wat wel van belang is de grootte van de sensor. De Sony gebruik ik voor het middenbereik van 24 tot 120 mm. Daarnaast heb ik een supergroothoekzoom van 16.5 tot 27mm. En een telezoom van 70-300. Die telezoom is niet zo belangrijk voor landschapsfotografie. Waar tijdens de opname nog winst in zit is het "rechts" belichten waarbij overbelichting uitdrukkelijk moet worden voorkomen.

Het optimaliseren van verzadiging en contrast tijdens de nabewerking vind ik ook wel belangrijk. Verder vind ik dat met name landschapsfoto's vaak een stuk sterker worden door zowel van de voorgrond als de lucht de juiste hoeveelheid er "af te snijden". Je krijgt dan een soort "pseudo" panorama.

allard.
#5 - 01-01-2008, 20:13 uur

MiamiHeat

Het ziet er echt fantastisch uit!! Heb nog een vraagje.....waar begint de Scenic Byway 128 in Utah? Ik kan hem nergens vinden in mijn Rand McNally Road Atlas........wij gaan zelf in Juni naar o.a. Arches, Canyonlands en de Rockies in Colorado. Ben dus druk bezig met het maken van een mooie route.

Thanx
#6 - 02-01-2008, 14:26 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2008, 14:43 uur door The Grove »

Hans B

De 128 is een kleine weg die loopt vanaf Moab langs de Colorado Rivier naar de Interstate-70 richting oost.

Hans
#7 - 02-01-2008, 15:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Ik moet nodig aan de bril......die weg heb ik al in mijn route opgenomen..... embarressed embarressed   wij komen vanaf Grand Junction aanrijden...maar wel gaaf dat ik nu al weet wat ik daar allemaal ga zien!!! Kan niet wachten.....maar moet nog wel ff...
#8 - 02-01-2008, 16:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15