Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Frequent geld over maken naar de USA

Discussie gestart

XcIsIoN

Ik heb al geprobeerd om het antwoord te vinden door te zoeken op het forum maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Omdat ik dus naar Amerika ga verhuizen neem ik een deel van mijn geld mee voor de eerste maand dat ik daar ben.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het meeste doen. Ik moet daar zowiezo een bankrekening openen zodat mijn salaris daar kan worden gestort en ik een creditcard krijg.

Verder willen mijn ouders mij maandelijks sponsoren. Hoe kunnen zij dit het beste doen. Daarbij krijg ik ook nog per maand een bedrag van de IB groep.

Ik wil dus het geld zo goedkoop mogelijk overmaken. Als dit een paar dagen zou duren vind ik het niet erg, maar het moet wel normaal blijven.
#1 - 10-08-2006, 19:46 uur

Patrick_NH

Kijk eens op de site van PayPal.nl. Er is een tab genaamd: Geld Sturen. Op deze pagina kan je een mooie demonstratie zien. Ook onder hulp kan je veel informatie vinden. Ik gebruik PayPal zelf ook. Het is veilig, makkelijk en goedkoop.
#2 - 10-08-2006, 21:30 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Jez

Kun je niet ook een rekening in Nederland aanhouden? (Familie van ons in Amerika heeft dat namelijk ook)
Dan zou je gewoon van die rekening het geld kunnen pinnen of bij het boodschappen doen via cash back opnemen.
#3 - 10-08-2006, 22:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

XcIsIoN

Thanx voor de tip van paypal ik zal het eens gaan uit zoeken.

Jez, als ik pin in amerika dan zal de bank ongetwijfeld toch nog extra kosten berekenen of zit ik verkeerd. Ik zit bij de postbank.
#4 - 10-08-2006, 23:07 uur

bgroeneveld

Postbank rekent op dit ogenblik nog €1,82 voor het opnemen van maximaal $900 per dag uit een Amerikaanse geldautomaat. (Snelste en goedkoopste manier om geld over te maken, ik loop dan met een pak $20 biljetten naar de kassa van mijn Amerikaanse bank).

Overboeken naar je rekening in de VS kost €7,50 bij de Postbank, plus wat de bank in de VS rekent voor het voorrecht om je geld te mogen ontvangen. Mijn bank (USBank in Minnesota) rekent $20.

Postbank is ideaal, alles te doen via het internet: overmaken naar je Amerikaanse rekening, mensen betalen in Nederland, sparen, beleggen. Amerikaanse financiele deskundigen raden iedereen altijd aan om ook wat in het buitenland te beleggen, dus dat doe ik via de Postbank.
#5 - 11-08-2006, 03:44 uur

XcIsIoN

Postbank rekent op dit ogenblik nog €1,82 voor het opnemen van maximaal $900 per dag uit een Amerikaanse geldautomaat. (Snelste en goedkoopste manier om geld over te maken, ik loop dan met een pak $20 biljetten naar de kassa van mijn Amerikaanse bank).

Overboeken naar je rekening in de VS kost €7,50 bij de Postbank, plus wat de bank in de VS rekent voor het voorrecht om je geld te mogen ontvangen. Mijn bank (USBank in Minnesota) rekent $20.

Postbank is ideaal, alles te doen via het internet: overmaken naar je Amerikaanse rekening, mensen betalen in Nederland, sparen, beleggen. Amerikaanse financiele deskundigen raden iedereen altijd aan om ook wat in het buitenland te beleggen, dus dat doe ik via de Postbank.


Hmm dan is het pinnen in Amerika goedkoper dan ik dacht. Dat van het over maken had ik ook gevonden.
Hoe doe jij het eigenlijk met de TAN codes. Op dit moment worden ze naar mijn mobiel gestuurd maar werkt dat ook goed als ik ze naar mijn mobiel in Amerika laat sturen ? Of moet ik weer een formulier met Tan codes aanvragen?
#6 - 11-08-2006, 10:50 uur

Ebelix

Geen probleem. Zover ik weet moet je wel een nederlands mobielnummer hebben om het TAN sms te ontvangen. Je kan ook de tan nummers op papier krijgen. Dit zijn 100 nummers en daar kan voorlopig wel mee vooruit.
#7 - 11-08-2006, 13:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bgroeneveld

Ik ben ook nog lang niet door mijn papieren TAN codes door. En ik heb alle vertrouwen in de Postbank dat ze op tijd automatisch een nieuw papiertje zullen sturen.

Ik voel me overigens altijd net een geheim agent als ik die TAN gebruik: geheime codes invoeren zodat je het bericht kan ontcijferen.

What can I say, in Minnesota heb ik alle romantiek nodig die ik krijgen kan.
#8 - 11-08-2006, 13:10 uur

UnclePete

Postnbank rekent indertdaad slechts 1.82 euro MAAR OOK een koersopslag van 0.8 % over het op te nemen bedrag!
Neem je 100 euro op, dan betaal je dus 1.82 + 0.80 + koersverschil. Koersverschil is natuurlijk altijd.
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/detail/0,2813,1859_397443_526879941,00.html

Nog altijd niet duur. Geld over maken naar een bankrekening schijnt de bank in USA ook weer geld voor te vragen, afhankelijk van de bank in USA, mocht je een USA-bankrekening hebben of familie die er een heeft.
#9 - 13-08-2006, 21:11 uur

Dusza

Ik gebruik PayPal zelf ook. Het is veilig, makkelijk en goedkoop.
Maar zo zijn zeer recent toch wel een beetje duurder geworden, dacht ik gehoord te hebben. Ze houden meer kosten in?
#10 - 13-08-2006, 21:26 uur

Moenkou

Nog altijd niet duur. Geld over maken naar een bankrekening schijnt de bank in USA ook weer geld voor te vragen, afhankelijk van de bank in USA, mocht je een USA-bankrekening hebben of familie die er een heeft.

Dat is omgekeerd precies het zelfde trouwens, want anders hebben ze geen geld om mij te betalen  2006-20
Ik werk al zeven jaar op buitenlandsbetalingsverkeer.
#11 - 13-08-2006, 21:27 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

UnclePete

als er een maximum is van 750 euro per dag http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_180562,00.html
Dan moet je voor grote bedragen dus meerdere malen extra betalen. rekenvoorbeeld: 3000 euro kost dan 31.28 euro om over te maken in vier stukjes van max. 750 euro. ( 4 x 750)
#12 - 13-08-2006, 22:04 uur

XcIsIoN

Nah grote bedragen krijg ik in Amerika toch direct op mijn rekening gestort aangezien mijn 'werkgever' daar dan ook zal zitten. Het gaat mij meer om mijn IB-groep financiering + financiering van mijn ouders.
#13 - 13-08-2006, 22:46 uur

Patrick_NH

Ik gebruik PayPal zelf ook. Het is veilig, makkelijk en goedkoop.
Maar zo zijn zeer recent toch wel een beetje duurder geworden, dacht ik gehoord te hebben. Ze houden meer kosten in?


Wanneer een familielid een bedrag overmaakt van hun Paypal account in dollars naar mijn Paypal account dan zijn daar geen kosten aanverbonden. De bank van mijn familielid bank gebruikt een wisselkoers voor euros naar dollars maar daar kom je natuurlijk niet onderuit. Wel moet je meer dan 100 euro in 1 keer opnemen.

Paypal als een handelaarstool gebruiken voor Ebay betalingen is wel duurder geworden.
#14 - 14-08-2006, 01:50 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

bgroeneveld

Er is verschil tussen geld vanaf de postgiro in de VS uit een machine halen en geld overmaken.

Voor de machine geldt een maximum, ik krijg maximaal $900 uit de machine.

Overmaken kost maar 1 keer, ongeacht het bedrag: €1,82 (plus dan wellicht die opslag, heb ik nooit goed op gelet), plus wat de Amerikaanse bank rekent, in mijn geval $20. Als ik dus $2500 overmaak (altijd in Nederland om laten rekenen, ik vertrouw de Amerikaanse banken niet met euro's), betaal ik dus maar 1 keer die €1,82 plus eventuele opslag.
.


#15 - 14-08-2006, 03:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15