Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Frituur in Cali?

Discussie gestart

Sadashi

hi all..
denken jullie dat een Frituur hier in Southern Cali een goed idee zou zijn??
zit al een tijdje te zoeken om een business te starten en misschien/eventueel dus een frituur...die amerikanen MOETEN die handel toch extreem lekker vinden?!
een goede locatie lijkt me wel belangrijk...
tja iemand advies/mening?
doei
#1 - 20-10-2005, 23:58 uur

Dusza

Geen idee of dat zou werken...
Persoonlijk zou ik natuurlijk wel een fritje kopen als er een frituur in mijn buurt was.
Een lokale frituuruitbater heeft uitbreidingsplannen naar Praag. En vandaag stond dit nog in onze krant:

Colombiaan komt naar België om frieten te leren bakken


Een oer-Belgisch frietkot in Bogota, de hoofdstad van Colombia. Dat is de droom van Jorge Gutierrez. De Colombiaan bezocht deze week ons land. Niet om te genieten van vakantie, maar om de stiel van frituuruitbater onder de knie te krijgen. ,,Wat ik geleerd heb? Dat ik er eigenlijk nog maar weinig van ken'', zegt de man met een knipoog.

Niet enkel wij Belgen zijn gek van onze frietjes, de Belgian fries zijn bekend over de hele wereld. Na Belgische frituren in Roemenië, Nederland, Duitsland en New York, komt er binnenkort misschien wel eentje bij in Colombia in Latijns-Amerika. Jorge Gutierrez wil in de hoofdstad Bogota een typisch Belgisch frietkot openen. Maar eerst moet hij natuurlijk de kneepjes van het vak leren. Daarom bracht hij deze week een bezoek aan ons land.

,,Waarom ik een Belgisch frietkot wil openen? Wel, French fries vind je overal. Maar de Belgische zijn origineel. Als ik een frituur open in Bogota zal ze uniek zijn. Ik zal mijn zaak ook inrichten naar de voorbeelden die ik hier te zien kreeg. Zo zal ik gebruik maken van de Belgische driekleur. Als naam voor mijn zaak had ik Belgian Fries Co in gedachten. Goed hé'', zegt Jorge.

Twee jaar geleden maakte de Colombiaan kennis met de trots van ons land. Meteen kwam hij op het idee. ,,Natuurlijk moest ik nog wel leren hoe je de frieten bakt. Daarom besliste ik samen met mijn vrouw om nog eens terug te komen. Ik contacteerde Navefri, het Belgische Verbond van Frituuruitbaters. Zo ben ik hier beland.''

Gisteravond kreeg Jorge zijn laatste les in frituur Max op de Antwerpse Groenplaats, de thuisbasis van Bernard Lefevre, voorzitter van Navefri.

Vijftien verschillende sausjes

,,Of ik er nu klaar voor ben?'', vraagt Jorge zich af.

,,Ik betwijfel het. In het begin dacht ik dat ik na één dag het bakken wel onder de knie zou hebben. Nu lijkt het me of ik met enkele maanden nauwelijks zal toekomen. Hier in België bestaat een frituur ook uit twee zaken. Enerzijds heb je de frieten zelf. Daarnaast komt nog een enorm uitgebreid assortiment aan allerlei snacks. En dan vergeet ik nog de vele sauzen die hier gegeten worden. In Colombia kennen we mayonaise en ketchup. Hier vind je in de kleinste frituur wel vijftien verschillende smaken.''

Binnen zes tot acht maanden wil Jorge zijn zaak openen. ,,Ik verwacht goede zaken te doen. Bogota is een stad met zeven miljoen inwoners. Dat is een enorme markt als je iets unieks te bieden hebt. Met alle respect, maar Belgen zien precies de kansen niet liggen. Een goede frituur is hier vanzelfsprekend maar in het buitenland ligt dat anders. Uiteraard wil ik de band met België wel behouden. Ik ben van mening dat dit nodig is om de kwaliteit te bewaken.''


 Luc VAN BAKEL21/10/2005

#2 - 21-10-2005, 15:28 uur

Sadashi

hmm interessant...thnx vr het artiekel!
maar idd het is natuurlijk een risico!denk dat een goeie locatie zeer belangrijk is..
zou willen weten of er nog ergens mensen in Amerika een echte frituur hebben?
#3 - 22-10-2005, 11:38 uur

Dusza

Tja, daar ga ik je niet mee kunnen helpen, tot nader order wonen wij nog steeds in België (met minstens 4 frituren in ons dorp!).

#4 - 22-10-2005, 15:24 uur

sweatbox

Hallo Sadashi,

Er is al een missionaris bezig in de VS, kijk maar.

http://www.belgianfries.com/index.cfm?Module=world3

Zo te zien is er eentje Santa Monica.
#5 - 22-10-2005, 15:48 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2005, 15:50 uur door sweatbox »

Sadashi

alriiight...nice link!
thnx alot ..
die kerel vanop de website zelf raadt het precies niet echt aan om een frituur te openen...hmmm
#6 - 22-10-2005, 19:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15