Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Frozen Dead Guy Days

Discussie gestart

Loek

Ook dit jaar wordt in Nederland, Colorado weer de "Frozen Dead Guy Days" gehouden.  Een evenement dat ontstaan is in dit dorp, nadat de Noor Trygve Bauge en zijn familie, hun dode grootvader in een vriezer bewaarden.  Het verhaal zorgde voor nogal wat ophef en leidde zelfs tot de invoer van een wet in het dorp die zegt dat je geen bevroren dode familiie in je huis mag bewaren (strange laws).  De wet geldt echter niet voor Opa, want naar zeggen is hij overgebracht naar een nieuw schuurtje die door een locale schurenfabrikant ("Tuff Shed") speciaal voor hem is neergezet.  Aangezien er in dit dorp verder het hele jaar niets is te doen, heeft de lokale bevolking dit fenomeen aangeklampt als jaarlijks terugkerend feest "Frozen Dead Guy Days". 

Een greep uit de georganiseerde evenementen:
- Tuff Shed Coffin Races
- Cryonic Parade
- Ice Queen & Grandpa look-alike contests

Het gebeurt dit jaar allemaal op 10-12 Maart in Nederland, Colorado.

http://www.nederlandchamber.org/FrozenDeadGuyDays/
#1 - 06-02-2006, 18:02 uur

Chiefram

Is de link wel juist?

Ben benieuwd, lijkt me wel grappig om zoiets een keer mee te maken.
#2 - 06-02-2006, 18:21 uur

Loek

Is de link wel juist?

Ben benieuwd, lijkt me wel grappig om zoiets een keer mee te maken.


Hij werkt bij mij, bij jou niet?
#3 - 06-02-2006, 18:33 uur

Chiefram

De link deed het weer... sorry!!

Ik ga daar 100% zeker weten heen, ik heb foto's gezien van dit evenement en dit is GAAF !!!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor de tip!
#4 - 06-02-2006, 18:34 uur

Nynke

Ik heb gewoond in Nederland, Colorado!!!!!!!!!!!! Erg mooi daar!
En we gaan waarschijnlijk terug.. niet naar Nederland CO, maar wel naar Boulder!! (da's vlakbij)
Dat festival lijkt me ook erg grappig om mee te maken, dat was er nog niet toen ik er woonde (in 2000)...........
#5 - 06-02-2006, 19:56 uur

Chiefram

Waar woon je op dit moment dan?
#6 - 06-02-2006, 20:16 uur

Chiefram

Hier een foto van een van de vorige 'Frozen Dead Guy Days' in Nederland, CO:



Lijkt me super kicken, zoiets. Ik neem mijn kamera mee!  ;D
#7 - 06-02-2006, 20:18 uur

Chiefram

Ik kon het weer niet laten...  ;D :D

Heb zojuist deze spullen online besteld:

Deze Baseball Hat (ik draag bijna altijd baseball hats):


De DVD. Wil wel eens kijken wat hier allemaal gaande is in Colorado:

#8 - 06-02-2006, 20:30 uur

Nynke

Ik woon nu in Nederland :)
Het regenachtige, saaie, conformistische, donkere, natte, sombere Nederland :)
Ik heb goede herinneringen aan Nederland CO! Toch hebben we er niet al te lang gewoond, want we hadden allebei een baan in Boulder en steeds dat stuk met de bus (we hadden geen auto op dat moment) ging me wel wat opbreken.. ik werd altijd kotsmisselijk in de bus Boulder-Nederland.. door alle fijne bochten in die weg. We zijn na een half jaartje, naar Boulder verhuisd.. daarna nog naar Maryland en Maine en toen naar Nederland.. en in de toekomst misschien dus weer naar Boulder!!
#9 - 07-02-2006, 13:29 uur

Chiefram

Boulder is gaaf, maar ontzettend duur heb ik begrepen. Hopelijk komen jullie weer snel terug naar Colorado.

Wat in hemelsnaam doen jullie in Nederland (Europa) ??!!  :o
#10 - 07-02-2006, 16:39 uur

USvsNL


Een plaatsje Nederland in colorado? Ook gesticht door nederlanders? Spreken ze daar dan ook nederlands? Wel makkelijk!
#11 - 08-02-2006, 22:09 uur

Chiefram

Het schijnt inderdaad door Nederlanders gesticht te zijn destijds, maar volgens een TV programma dat ik eens gezien heb hierover blijkt dat er niemand (meer) Nederlands spreekt.

Maar inderdaad, je schrijft het ook echt op zijn Nederlands, hahaha...

http://www.nederlandchamber.org/
#12 - 08-02-2006, 22:15 uur

Sharky

Schitterend dit soort dingen. Dit soort dorpjes en stadjes ook met die echt Nederlandse namen. Er zijn er een heleboel geloof ik, maar goed, dat weten jullie vast wel.
Ik ga in ieder geval tijdens mijn vakantie naar Nederland, Texas. Schijnt ook door Nederlanders gesticht te zijn en er wonen nog verscheidene families met Nederlandse namen uit die tijd. Nederland, TX is ook iets groter geworden dan Nederland, CO. Er wonen nu zo'n 17500 mensen. Er schijnt een museumpje te zijn in een Hollandsche windmolen... :) Ik ben benieuwd...
#13 - 07-04-2006, 21:08 uur

jaborg

We kwamen heel toevallig Nederland CO tegen en zijn daar gestopt om onze voedselvoorraad aan te vullen. En we hebben er gegeten voordat we verder trokken.
Leuk plaatsje. Zelf heb ik nog niet uit verhalen kunnen opmaken dat het ook door Nederlanders gesticht is, maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn.
#14 - 07-04-2006, 22:21 uur

Loek

Het dorp is ooit begonnen als "Middle Boulder".  In 1870 werd het hernoemd to Caribou City, naar aanleiding van de zo geheten nabij gelegen Caribou zilvermijn.  In die jaren woonden er zo'n 460 mensen.   De Caribou mijn werd toen verkocht aan de "Nederlandsche Mijnbouw Bedrijf uit s'Gravenhage".  Het werd een goedlopende mijn met een loonomzet van zo'n $14000/maand in die tijd.  Het nabij gelegen dorp werd herdoopt tot "Nederland".  Van de 118 medewerkers waren echter slechts 18 van Nederlandse afkomst.  Het succes van de mijn was echter slecht een kort leven toebedeeld.  In 1875 werd het als gevolg van mismanagement gesloten. 

Het verdere verhaal in het boek waaruit deze samenvatting komt, gaat over de verwoede pogingen om Nederland in een toeristenoord te wijzigen.  Dat is tot op heden nooit echt gelukt, alhoewel het nabij gelegend skigebied Eldora vrij populair is bij lokale inwoners van Denver en omgeving.

(Bron: Inn and around Nederland  ISBN 1-891274-01-5)
#15 - 08-04-2006, 03:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15