Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gebruik Laptop in Amerika

Discussie gestart

vana

Wij hebben twee jaar geleden een laptop aangeschaft in Amerika.
Waar je rekening mee moet houden is dat je , als hij duurder is dan €450,  invoerrechten moet betalen. Wij hadden geluk dat we niet gecontroleerd werden want wij mochten maar € 175 p.p. invoeren.

Ook kan er een probleem onstaan als er iets kapot gaat aan de laptop. Wij kregen problemen met de lade voor de cd's maar dat kon niet in Nederland gemaakt worden omdat dit type niet in Nederland verkocht werd. Bovendien hadden we alleen garantie voor reparatie in Amerika.
Als we hem dus wilden laten repareren moesten we de laptop opsturen naar Amerika en dat is een heel gedoe.

Verder zijn de laptop's natuurlijk wel een heel stuk goedkoper in Amerika, dat scheelde echt enorm.

Marjon

#31 - 18-12-2008, 19:18 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

ned in MO

Tip:

Dan koop je via internet een nieuwe lade daar en dan stuur ik hem naar je toe.
Even een nieuwe erin schroeven en klaar.

Ik koop zelf altijd een basis computer Als ie na een paar jaar kapot gaat is het toch goedkoper om een nieuwe te kopen
#32 - 22-02-2009, 21:00 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

MiamiHeat

Tip:

Dan koop je via internet een nieuwe lade daar en dan stuur ik hem naar je toe.
Even een nieuwe erin schroeven en klaar.

Ik koop zelf altijd een basis computer Als ie na een paar jaar kapot gaat is het toch goedkoper om een nieuwe te kopen

Nederlander in MIssouri
Goedkoop winkelen in de USA www.weship-it.com
Nu tot 150 Euro vrij van invoerrechten importeren uit Amerika!!!



Hey NedinMo,

Pas even je signature aan......je mag nu meer dan 150euro importeren! Ga zeker even gebruik maken van jullie !
#33 - 27-02-2009, 14:41 uur

Ebelix

Wat je laat sturen uit Amerika naar Nederland is de zending met een waarde van onder de eur. 150 ionbelast maar boven de eur 150 belast. Je bent in de war met je persoonlijk mag meebrengen uit Amerika. Dat is opgetrokken van eur. 175 naar iets meer dan eur. 400 per persoon.

Eric
#34 - 27-02-2009, 16:08 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

MiamiHeat

oh chips.....je hebt gelijk!!! Ben in de war!
#35 - 27-02-2009, 17:26 uur

Bakvet

Ben deze week bij de opheffings uitverkoop van twee Circuit City vestigingen geweest. Laptops gingen weg met maar liefst 15% korting op (volgens mij) de adviesprijs. Niet zo interessant. Veel accesories hadden wel flinke kortingen, tot 80%. De zaken in de buurt van Las Vegas gaan over 8 dagen dicht, ze waren al grotendeels leegverkocht. Zelfs op de inventaris (de rekken e.d.) hingen briefjes aan wie het verkocht was.
#36 - 28-02-2009, 06:24 uur

MiamiHeat

Ben deze week bij de opheffings uitverkoop van twee Circuit City vestigingen geweest. Laptops gingen weg met maar liefst 15% korting op (volgens mij) de adviesprijs. Niet zo interessant. Veel accesories hadden wel flinke kortingen, tot 80%. De zaken in de buurt van Las Vegas gaan over 8 dagen dicht, ze waren al grotendeels leegverkocht. Zelfs op de inventaris (de rekken e.d.) hingen briefjes aan wie het verkocht was.

Ik ben ook wezen kijken bij een 3-tal winkels. Het viel allemaal wel tegen met de kortingen en het meeste was al weg. Heb niets kunnnen vinden. Bij de BestBuy was het trouwens erg druk......merkte daar niets van de crisis!
#37 - 28-02-2009, 13:24 uur

Bakvet

Heb in beide winkels maar een USB accu-tje gekocht, waarmee je MP3 spelers e.d. kan herladen. Je sluit de accu eerst zes uur aan op de USB-poort van je laptop en daarna kan je hem weer gebruiken om b.v. de eigen accu van een routeplanner opnieuw van stroom te voorzien. Of anders je GSM-toestel met een merk-specifiek herlaad-kabeltje (was ook 60% afgeprijsd). Bijvoorbeeld voor Nokia zet hij dan de spanning om naar 6V. De hele accu weegt maar 120 gram, net zoveel als mijn routeplanner zelf. Die kan na wat software-modificatie divx-films afspelen, alleen is de batterij nog steeds na een uur of vier leeg. Met de reserve accu's kan ik nu de hele vlucht mijn eigen films bekijken.

Ze verkochten ook auto-verloopkabels e.d. voor laptops, om weer even bij het onderwerp aan te sluiten. Ze leken mij niet echt zwaar afgeprijsd.
#38 - 28-02-2009, 16:00 uur

ned in MO

Wat je laat sturen uit Amerika naar Nederland is de zending met een waarde van onder de eur. 150 ionbelast maar boven de eur 150 belast. Je bent in de war met je persoonlijk mag meebrengen uit Amerika. Dat is opgetrokken van eur. 175 naar iets meer dan eur. 400 per persoon.

Eric
Klopt en je zult nog steeds belasting (btw) moeten betalen, maar dat moet je op goederen in ned ook.
Toch zijn vele dingen hier in vergelijking met ned spotgoedkoop, maar weten velen van jullie inmiddels wel ;D
#39 - 28-02-2009, 17:48 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

JDJ

ik wil mijn laptop ook graag meenemen. kan ik mijn normale stekker wel gebruiken in de VS? heb begrepen dat er andere stopcontacten zijn in de VS. en hoe zit het met opladen van elektronische apparatuur (mobiel, batterij fotocamera en laptop) ? moet daar iets voor geregeld worden?

gr Johan
#40 - 01-04-2009, 19:34 uur

Hans B

Je zult een wereldstekker moeten kopen met platte polen voor een Amerikaans stopcontact.



Als op de adapter van je accu staat dat die geschikt is voor 110 - 220 volt, laadt die ook in de VS op.
Alleen gaat laden met 110 volt niet zo snel.

Hans
#41 - 01-04-2009, 20:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

ik wil mijn laptop ook graag meenemen. kan ik mijn normale stekker wel gebruiken in de VS? heb begrepen dat er andere stopcontacten zijn in de VS. en hoe zit het met opladen van elektronische apparatuur (mobiel, batterij fotocamera en laptop) ? moet daar iets voor geregeld worden?

gr Johan




 
Hallo Johan
Er is al veel geschreven over het gebruik van en het opladen van div. elektronische apparaten.
Misschien brengt dit verhaal wat duidelijkheid?
  Amerika en 110 - 220 volt.

Harm
#42 - 01-04-2009, 20:22 uur

Winnebago

Wij hebben uitstekende ervaringen met WiFi op camping grounds. Soms moet je gewoon met je laptop naar het kantoor gaan, om beter bereik te hebben, dat wel. Ik bereid teksten voor via Word en knip en plak deze teksten op de blog zogauw de verbinding er is, want die valt nogal eens weg. Op sommige campings is een vaste aansluiting op een aantal plaatsen. Zorg ervoor dat je een lange kabel bij je hebt (5 meter of meer), zodat je die via een raam van de RV kunt aansluiten.
Verder is internet gratis in alle openbare bibliotheken. In hotels is meestal een internetcafe, waar je bijv. $10 betaalt voor 20 minuten internet; vrij kostbaar dus.
Dit geldt ook voor hotelkamers, waar je toegang krijgt als je hiervoor intekent. De kosten vind je op je rekening en die zijn onaangenaam hoog. Sommige hotels bieden gratis internet en vermelden dit dan expliciet. WiFi in hotels is vaak een ramp, omdat er teveel mensen tegelijk op de 'lijn' zitten. De snelheid loopt dan terug tot slakkensnelheid en dat is behoorlijk frustrerend. Het laatste hotel waar we 10 dagen hebben gelogeerd had zelfs een laptop van het hotel klaarstaan op de kamer, maar de bruikbaarheid was nihil door de traagheid van de WiFi.
#43 - 01-05-2009, 10:33 uur

Bakvet

> Wifi in hotels is vaak een ramp.

Je stelt dit wel erg algemeen, mijn ervaring is juist dat als je naar 3/4-sterrenhotels gaat dat het internet vrijwel altijd uitstekend is, ook 's avonds. Bij sommige is het gratis, bij andere betaal je er een klein vermogen voor ($10 tot $20).
#44 - 01-05-2009, 11:16 uur

BbimmerR

> Wifi in hotels is vaak een ramp.

Je stelt dit wel erg algemeen, mijn ervaring is juist dat als je naar 3/4-sterrenhotels gaat dat het internet vrijwel altijd uitstekend is, ook 's avonds. Bij sommige is het gratis, bij andere betaal je er een klein vermogen voor ($10 tot $20).

Mijn ervaring is ook goed van Wifi verbindingen. Was gewoon prima te doen. Je moet natuurlijk niet complete films gaan downloaden...  :P
In las Vegas moest ik betalen voor internet, maar 19 van de 20 hotels hadden gratis een wifi verbinding.
#45 - 19-08-2009, 15:38 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15