Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geloofsvorm

Discussie gestart

..Bass..

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de belangrijkste geloofsvorm in Amerika is...
Ik hoop dat ik wat reacties krijg en verder kan gaan met mijn project
#1 - 25-04-2005, 12:33 uur

guyon00

Jaaaaaaa weet je dat niet :S
#2 - 25-04-2005, 13:21 uur

Chiefram

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de belangrijkste geloofsvorm in Amerika is...
Ik hoop dat ik wat reacties krijg en verder kan gaan met mijn project

Heel simpel gezegd: Je bent hier of Christelijk of Katholiek.

Natuurlijk zijn er ook andere geloofsvormen, maar die heb je overal natuurlijk, alleen niet zo overheersend als in Nederland, waar de Islam al op de tweede plaats staat.
#3 - 25-04-2005, 15:50 uur

Loek

...
Heel simpel gezegd: Je bent hier of Christelijk of Katholiek.
...

... or muslim, jewish, LDS (mormon), buddhist, hindu, scientologist, baptist ...

en ga zo maar door.  In de US is vrijwel elke religie vertegenwoordigd die op aarde bestaat.  Vandaar de strikte scheiding van kerk en staat.  Als de staat een bepaalde religie zou steunen zou dat mogelijk regelrecht tegen de waarden van een van de vele andere religien in gaan.  Christelijk gebaseerde reliegien (Katholiek, protestant etc) zijn in de meerderheid, maar er is een behoorlijk grote vertegenwoordiging van islam (veel african-americans noemen zichzelf muslim) en jodendom.

#4 - 25-04-2005, 17:47 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2005, 17:48 uur door Loek »

Dusza

Ik kwam onlangs volgende cijfers tegen:
Rooms-Katholieken : 60 million
Protestanten:
   Baptists : 36.6 million
   Methodist : 13.5 million
   Lutherans : 8.4 million
   Episcopalians : 2.5 million
   Joden : 5.9 million
#5 - 25-04-2005, 20:54 uur

persianBrit

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de belangrijkste geloofsvorm in Amerika is...
Ik hoop dat ik wat reacties krijg en verder kan gaan met mijn project

Heel simpel gezegd: Je bent hier of Christelijk of Katholiek.

Natuurlijk zijn er ook andere geloofsvormen, maar die heb je overal natuurlijk, alleen niet zo overheersend als in Nederland, waar de Islam al op de tweede plaats staat.


hoewel ik toch meen dat er in the US ook een heel groot aantal mensen wonen die het jodendom aanhangen.
het jodendom is daar een gerespecteerd geloof en in nederland heerst de islam op de 2e plaats.
daar in the states is het naar mijn weten jodendom.
het jodendom heeft zich beter weten te integreren in de amerikaanse samenleving dan de islam in de nederlandse...
#6 - 25-04-2005, 22:12 uur

Chiefram

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, het Jodendom en het Christondom liggen elkaar heel nabij.

Wat in hemelsnaam de Islam in een westers land als Nederland moet, is mij nog steeds een raadsel. De grondslag voor het westen van Europa is namelijk zowel het Christendom als het Jodendom.

Waarom denk je dat Nederland mijn land niet meer is en ik daar ben weggegaan? Het spoort niet meer daar.
#7 - 25-04-2005, 23:03 uur

Rogier

En dat is ook een reden waarom ik naar de VS kom. ;)
#8 - 26-04-2005, 09:45 uur

persianBrit

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, het Jodendom en het Christondom liggen elkaar heel nabij.

Wat in hemelsnaam de Islam in een westers land als Nederland moet, is mij nog steeds een raadsel. De grondslag voor het westen van Europa is namelijk zowel het Christendom als het Jodendom.

Waarom denk je dat Nederland mijn land niet meer is en ik daar ben weggegaan? Het spoort niet meer daar.

I agree 100%  ;)
#9 - 26-04-2005, 17:33 uur

Jez


Wat in hemelsnaam de Islam in een westers land als Nederland moet, is mij nog steeds een raadsel. De grondslag voor het westen van Europa is namelijk zowel het Christendom als het Jodendom.


Da's heel simpel, Cheif: voor de moskee's! Dat vind ik dus zoiets belachelijks. Wij zetten toch ook niet een Sint Jan in een moslim-land??!! Dat past toch helemaal niet!
Hoewel, hier in de buurt wel; een vriendin dacht vroeger dat de moskee in Waalwijk bij de Efteling hoort.............
#10 - 27-04-2005, 21:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

schorp

En dat is ook een reden waarom ik naar de VS kom. ;)

In iedere grote stad en plaats in de VS (vooral Chicago, IL, Detroit and Dearborn, MI, etc.) is Islam goed vertegenwoordigd.  De U.S. is vrijheid van Religie dus moslims are welcome!!!
#11 - 27-04-2005, 22:38 uur

Chiefram

Hahaha!!!

Ik heb me altijd kapot geergerd aan die opvallende moskee in Waalwijk. Reed er bijna dagelijk langs en het past niet in een Katholiek brabant!!! Het irriteerde me elke keer weer opnieuw.
#12 - 27-04-2005, 22:31 uur

Jez

Dan heb je vast die nieuwe in Tilburg nog niet gezien. Die is nog potssierlijker. Daar kom ik elke dag langs en het ziet er gewoon niet uit!
#13 - 27-04-2005, 22:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-04-2005, 22:43 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik ben blij dat ik die dingen niet dagelijks meer hoef te zien. Hier zullen ze ook wel zijn hoor, daar ben ik niet bang voor, maar tot nu toe is me dit nog gespaart gebleven!
#14 - 27-04-2005, 22:40 uur

visuar

Zoals wel vaker vind ik het CIA World Fact Book nogal handig om informatie over alle landen te krijgen, zo ook over de US. Religion vind je onder het kopje People:

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html#People

Met percentages erbij.
#15 - 07-05-2005, 17:03 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15