Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gewoon Belgisch rijbewijs volstaat toch niet ?

Discussie gestart

evilman123


Op website van stad Antwerpen :

Uitzondering USA
Wanneer u naar de Verenigde Staten reist, geldt er een speciale regeling. Zij erkennen enkel het Belgische/Europees rijbewijs uitgereikt na 1 oktober 1998. Sinds 1998 staat ook de Engelse term 'drivers license' op de Europese rijbewijzen.

Bent u nog in het bezit van een rijbewijs dat voor 1 oktober 1998 werd uitgereikt en u reist naar de USA voor minder dan een jaar, kunt u best uw gewone rijbewijs omruilen in het districtshuis voor een vernieuwd Europees rijbewijs.
Let wel: u heeft hiervoor 2 recente pasfoto's nodig en 11 euro.

#1 - 16-02-2009, 20:49 uur

ned in MO

Op mijn roze papiertje stond volgens mij al in 1988 driverslicense alsmede permit de conduire, Fuehrerschein en nog een paar.
In belgie zijn ze toch hetzelfde?
#2 - 17-02-2009, 05:25 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

globetrotter

In Nederland is een rijbewijs 10 jaar geldig, dus iedereen zou inmiddels een 'goed' exemplaar moeten hebben.
Is een rijbewijs in België langer geldig dan 10 jaar?
#3 - 17-02-2009, 07:59 uur

Ruud2004

Waar heb ik deze vraag eerder gezien, maar ja, er bestaan nog oude Belgische rijbewijzen zoals deze. Dit rijbewijs kan zo maar 30 a 40 jaar oud zijn. Je kan je voorstellen hoe dit document er na 30 a 40 jaar uit kan zien. Er is vwb de afgegeven catagorie geen enkele vertaling cq uitleg dmv symbolen in dit rijbewijs verwerkt. Daar hoef je in Amerika dus niet mee aan te komen en zal je als Belg een Int.Rijbewijs moeten hebben.  Niet zo vreemd natuurlijk. Een goed advies van de gemeente Antwerpen.




ps.
Voor de EU-landen is dit rijbewijs nog gewoon geldig. (tot het uit elkaar valt)
De later uitgegeven rijbewijzen hebben wel vertaling cq symbolen en geven dus geen probleem. (dan laat ik het vwb Georgia even in het midden)
#4 - 17-02-2009, 19:59 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

evilman123

mijn exemplaar is 25+ jaar oud ... en valt nog niet uit elkaar
zal dus een nieuwe moeten halen en betalen
#5 - 17-02-2009, 22:01 uur

Benneke

Ik heb dus nog een oud rijbewijs ,
het type zoals afgebeeld , roze , en het valt al enkele jaren uit mekaar ,
denk dat het nog mijn eerste rijbewijs is , en ik rij al 30 jaar met de auto ,
heb der nog nooit enig probleem gehad , ik dien het elke keer te tonen als ik een auto huur , en ook al is enkele keren aan Highway patrol ,
nog nooit enige kommentaar gehad ,en ik kom al meer dan 15 jaar in USA , een keer of 3-4 par jaar 14 dagen gemiddelt .
#6 - 27-03-2009, 00:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15