Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

GPS

Discussie gestart

Dimitri


Ik moet nog een gps kopen, zowieso wil ik die meenemen als we vertrekken...

Ik weet nu niet of het intressanter is om vb bij ons beginpunt in boston een gps aan te schaffen of gewoon hier kijken
en een extra map aan te kopen voor amerika en canada...

#1 - 25-03-2011, 11:49 uur

BibiS

Dimitri,

Je kunt hierover ook al wat info vinden als je in het forum zoekt op Tomtom, echter het is vaak goedkoper om van te voren te zoeken waar de dichtsbijzijnde Walmart zit zodat je er daar een aan kan schaffen. Scheelt je een hoop geld, je kunt zelfs in Amerika goedkopere kaarten van Europa aanschaffen. Je kunt alvast kijken voor prijzen op Walmart.com
#2 - 25-03-2011, 16:59 uur

koosv

In de VS zijn GPS apparaten goedkoper dan hier.
Ik denk, maar weet het niet zeker, dat je zg handheld GPS toestellen bedoelt, zoals de Garmin eTrex, dit in tegenstelling tot navigatieapparaten voor de auto zoals Tomtom (=PNA).

Een andere mogelijkheid is om ipv een handheld GPS een smartphone als GPS te gebruiken, voordeel is dat het scherm groter is en je legaal en zonder kosten topo maps van  de VS kan downloaden. Als je eenmaal een topo map hebt gezien op zo'n smartphone, dan raak je meteen diep onder de indruk.
Voor android heb je bv de app Orux (ziet er heel mooi uit), http://www.oruxmaps.com/ , Androzic http://androzic.com/  , Backcountry navigator  http://www.backcountrynavigator.com/ , Maverick, en meer.

Zelf heb ik nog een oudere Garmin eTrex, maar het is een rot ding, zelfs in de tuin krijg ik geen GPS fix. Tegenwoordig is de gevoeligheid van nieuwere toestellen flink verbeterd.

Als je een gewoon navigatieapparaat bedoelt, dan zijn die zeker goedkoper, maar daar is al heel wat over geschreven in dit forum.
#3 - 25-03-2011, 17:18 uur

hdeweert

Een gps in Amerika is geen must maar wel erg makkelijk. Op dit ogenblik gebruik ik mijn in nederland gekochte Garmin  met daarbij de kaart voor noord Amerika. Op het internet bied de Wall markt goedkope GPS aan maar in de winkel heb ik ze nog niet kunnen ontdekken. Zo te zien begint het pas bij $100.
Harm
#4 - 26-03-2011, 00:43 uur

koosv

Citaat
Op het internet bied de Wall markt goedkope GPS aan maar in de winkel heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.

In de winkel, die jij spitsvondig Wall markt noemt, vind je heel vaak dingen niet die dan uitverkocht zijn. Beter is om dan site to store te gebruiken, dan wordt het via internet bestelde artikel naar de Wall markt gebracht, alwaar je ze dan kan ophalen.
#5 - 26-03-2011, 19:25 uur

Johan

Hier (Indian Harbour Beach) liggen ze vanaf 69 dollar in de Wal Mart.
Maar inderdaad wil je gegarandeerd zo'n ding hebben dan lekker bestellen.
#6 - 27-03-2011, 05:04 uur

jhbechthum

Nieuw!
Wij huurden bij Hertz een ingebouwd navigatiesysteem.
Na aanschaf in Holland van een navigatiesysteem, heb ik voor het volgende bezoek aan de USA extra kaarten (in NL) van USA+Canada gekocht. Kostte ongeveer evenveel als drie weken huur.
Dus de volgende bezoeken waren pure winst voor wat betreft navigatie.

Tegenwoordig heb ik een smartphone (Nokia) en daar zit ook navigatie op. Hoewel een smartphone geen echt navigatiesysteem is, is het grootste voordeel dat alle kaarten wereldwijd gratis zijn en blijven (ook updates) voor de levensduur van het toestel.

Johan.
#7 - 27-03-2011, 10:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2011, 10:45 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15