Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

HBO diploma niet gelijk aan US Bachelor's?

Discussie gestart

Caro_2

Beste allemaal,
Voor mijn toelating voor een Master opleiding in de US heb ik mijn HBO diploma laten evalueren door een amerikaans bureau.
Volgens hen is het niet gelijk aan een US Bachelor's!  ???

Ik denk dat het komt door de nieuwe Ba/Ma structuur in NL sinds 2002. Op de Nuffic en de minocw website staat eea uitgelegd in het engels. O.a. dat afgestudeerden v.h. WO een "Bachelor of Arts/- of Science" krijgen en HBO-ers een "bachelor's" in een bepaalde richting. Aangezien de benamingen van degrees in de US gelijk zijn aan die van het WO in NL, lijkt het alsof een HBO diploma niet gelijk is aan een US Bachelor's.

Hebben andere mensen hier ervaring mee? En HBO-ers: hoe hebben jullie dit opgelost??

groeten,
Caro

PS: complimenten voor deze website!
#1 - 08-05-2005, 07:45 uur

Amsterdammer

Geen idee hoe je dit oplost. Ik weet wel dat als je nu bij de universiteit in Nederland een diploma haalt je een bachelor bent. En dat is dan nog steeds hoger dan HBO. Als ik mijn Nederlands doctoraal diploma omdraai ben ik een Master of Arts. Gewoon je onderwijsinstelling vragen hoe het zit. Je kan ook niet van de HBO direct naar Nederlandse Master dus dat kan in de states ook niet. Hoe het wel moet? geen idee, ik hoop dat het lukt maar ik heb er een hard hoofd in want het sluit niet  op elkaar aan.  :'(
#2 - 11-05-2005, 00:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15