Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het begint weer te kriebelen 🇺🇸

Discussie gestart

Jolanda2

De vakantie van 2016 moet nog komen, maar na 2 jaar begint het alweer te kriebelen om naar Amerika te gaan 😛. Zit al stiekem te denken over de mogelijkheden voor volgend jaar. In ieder geval beginnen met een paar dagen Washington en daarna of naar Seattle en afzakken naar Los Angeles of San Diego of naar Denver en dan richting San Diego of Los Angeles. In totaal in ongeveer 4 weken met een huurauto en hotels, motels met 2 personen. Ik moet nog beginnen met lezen, heeft iemand een (stuk uit) een reisverslag dat ik kan gebruiken? Zijn er absolute aanraders?
#1 - 16-04-2016, 09:22 uur

Jez

Wij hebben beide wel eens gedaan, zie mijn website voor de reisverslagen. Succes!
#2 - 16-04-2016, 10:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jolanda2

Dank je Jez, ik heb jullie site bekeken, ik las het stuk over Noord-West. Het was niet jullie mooiste US vakantie schreef je. Hmmm, ik ga nu ook eens kijken naar het volgende, paar dagen Washington DC en daarna naar Phoenix en van daaruit een stuk NM en Arizona en dan richting San Diego en Los Angeles, San Francisco. Er is zoveel mogelijk he 😉. Ik ga wat lezen over de streek rond Phoenix.
#3 - 17-04-2016, 20:28 uur

Wop

Lees ook even enkele van de vele reisverhalen op de website http://www.verenigdestaten.info/reisverhalen/  Genoeg inspiratie ;-)
#4 - 17-04-2016, 22:48 uur

Cees A

Nieuw!
Ik krijg het idee dat je in je planning geen rekening houdt met de jaargetijden.
Zuidelijk Arizona (Phoenix, Tucson) en zuidelijk New Mexico zijn ideale bestemmingen in het voorjaar.
De temperatuur is er dan heerlijk en als je er eind april/begin mei bent zie je met wat geluk de woestijn in bloei.
In de zomermaanden stijgt de temperatuur tot boven de 40 graden en de natuur begint er dor en doods uit te zien.

Voor de meer noordelijk gelegen regio's moet je juist in het voorjaar nog rekening houden met afsluitingen e.d.
In Yellowstone bijvoorbeeld zijn tot eind mei nog diverse voorzieningen en wegen gesloten.
De geplande openingsdatum voor de Dunraven Pass en de Beartooth Hwy is bijvoorbeeld dit jaar op 27 mei.
Ook in andere in de bergen gelegen parken in het noord-westen van Amerika kun je in het voorjaar met afsluitingen te maken krijgen.

Kortom:
Ga je in het voorjaar naar Amerika dan is een route door New Mexico, Arizona en zuid-Californië een aanrader.
Voor een route die in de zomerperiode gereden gaat worden zou ik de voorkeur geven aan een route door meer noordelijk gelegen streken.
#5 - 18-04-2016, 08:19 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2016, 12:38 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15