Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het beste idee van amerika

Discussie gestart

newengland

Dag Forum!


Ik ben bezig met een minor ondernemerschap, hierbij moet ik een businessplan schrijven voor een nieuwe onderneming die ook nog eens levenvatbaar is.
Nu had ik een geweldig idee maar vandaag kwam kpn met een persbericht dat ze exact hetzelfde gaan doen.

Nu wil ik aan jullie vragen omdat ik immers een nieuw idee moet hebben, en ik van mening ben dat amerika hier altijd mee voorloopt.

Wat zijn de dingen die jullie in amerika gezien hebben waarvan jullie dachten: waarom is DIT nou nog niet in nederland!!!!


Alvast bedankt!

#1 - 19-03-2007, 11:01 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

bgroeneveld

Je bent in ieder geval op de goede weg als KPN je idee "steelt" (grote geesten denken gelijk, zeggen ze dan).

Verder is je verzoek wat vaag. Kun je iets meer uitleg geven? Dat maakt meedenken een stuk makkelijker.

#2 - 19-03-2007, 16:00 uur

newengland

Nou wat ik zoek is dus een nieuw idee voor een onderneming, en dan het liefst iets wat in Nederland nog niet bestaat.
Vandaar wil ik vragen wat met name de immigranten ervaren hebben wat dus in Amerika erg handig blijkt te zijn (uitvinding, of dienst) wat dus in Nederland niet bestaat.

Waar ik dan een ondernemersplan over kan schrijven en hopelijk acceptatie mee krijg  shiny

#3 - 19-03-2007, 17:21 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Dusza

Ik ben geen Nederlander, dus ik weet niet of het bij jullie bestaat:
Een verhuisdienst. Dat wil zeggen: als jij gaat verhuizen, dan is er 1 bedrijf dat je moet contacteren, en zij zorgen voor de opzegging of transfert van je gas, electra, telefoon- en internetaansluiting, het overzetten van je verzekeringen, het doorsturen van je post,...

En nu heb je me nieuwsgierig gemaakt: welk idee had je dat KPN nu ook heeft?
#4 - 19-03-2007, 20:51 uur

newengland

Hoi,

Bedankt voor je idee. Het bestaat jammergenoeg al in nederland al kan ik het zo even niet op google vinden.

Mijn idee was het volgende:
Tv schermen die via internet reclame content van een server afhalen en die in horeaca gelegenheden ophangen (zie link KPN & Heineken)

http://www.thisison.nl/

Ik had het al nagenoeg uitgewerkt en we waren bezig met het afronden van het businessplan maar dit is even een te grote concurrent met te veel netwerk en resources om tegenop te vechten.

Misschien nog meer goede ideeen? dansbanaan
#5 - 19-03-2007, 21:09 uur
« Laatst bewerkt op: 19-03-2007, 21:11 uur door newengland »
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

bgroeneveld

Mensen die voor je in de rij staan om paspoorten aan te vragen, kaartjes voor populaire shows te kopen, visa aanvragen afhandelen bij consulaten.

Pizza, broodjes tot diep in de nacht bij te thuis te laten komen. Chinese en andere restaurants waar je via het internet bestellingen plaatst en die worden dan thuisgebracht (erg populair in steden met veel studenten).

Een TV show waar mensen hun uitvinding laten zien, die dan beoordeeld wordt door een jury/het publiek. De uiteindelijke winnaar krijgt voor een paar duizend dollar ondersteuning om een bedrijf op zijn/haar uitvinding te maken (eigenlijk een idee van een vriendin van me hier en is gestolen door ABC, maar de landelijke uitzendingen zijn nog niet vertoond).

Zal zien wat ik verder nog kan bedenken.
#6 - 19-03-2007, 22:52 uur

Jez

Eerst betalen, dan tanken bij de benzinepompen, zoals in Amerika. Voorkomt doorrijden zonder betalen.
#7 - 19-03-2007, 22:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jaborg

Mensen die voor je in de rij staan om paspoorten aan te vragen, kaartjes voor populaire shows te kopen, visa aanvragen afhandelen bij consulaten.

Pizza, broodjes tot diep in de nacht bij te thuis te laten komen. Chinese en andere restaurants waar je via het internet bestellingen plaatst en die worden dan thuisgebracht (erg populair in steden met veel studenten).

Een TV show waar mensen hun uitvinding laten zien, die dan beoordeeld wordt door een jury/het publiek. De uiteindelijke winnaar krijgt voor een paar duizend dollar ondersteuning om een bedrijf op zijn/haar uitvinding te maken (eigenlijk een idee van een vriendin van me hier en is gestolen door ABC, maar de landelijke uitzendingen zijn nog niet vertoond).

Zal zien wat ik verder nog kan bedenken.


De TV show bestaat al in NL. Al zo'n 2 jaar geloof ik.

Bezorging door de chinees is ook al bekend Ik ken ook een Grieks restaurant die dat doet (maar niet diep in de nacht) Oeps niet goed gekekeken. Bestelling via internet ken ik nog niet sorry.
#8 - 19-03-2007, 22:57 uur
« Laatst bewerkt op: 19-03-2007, 22:59 uur door jaborg »

PetraVS

Naar aanleiding van een recente discussie online zou ik eens kijken naar de voorzieningen voor gehandicapten in Nederland.  Natuurlijk heb ik daar zelf geen ervaring mee, maar in die discussie werd gesuggereerd, dat er hier in de VS veel meer en betere voorzieningen zijn, dan in Nederland.  Dus misschien is die hoek iets?
#9 - 19-03-2007, 23:22 uur

Mr-Leo


Mijn idee was het volgende:
Tv schermen die via internet reclame content van een server afhalen en die in horeaca gelegenheden ophangen (zie link KPN & Heineken)


Das toch ook niet nieuw? de laatste 1,5 jaar nog bij mac donalds geweest? Daar hangen ook al tijden tft's met realtime dynamische streaming content als file info, laatste nieuws en natuurlijk reclame..  dat bestaat dus al een tijdje dus kpn is ook niet de eerste :)
#10 - 19-03-2007, 23:56 uur

Dusza

Mijn idee was het volgende:
Tv schermen die via internet reclame content van een server afhalen en die in horeaca gelegenheden ophangen (zie link KPN & Heineken)
Iets soortgelijks bestaat in België ook al, o.a. bij frituren van de keten BestFrit.
#11 - 20-03-2007, 07:58 uur

bgroeneveld

Kliene klinieken in supermarkten. Je vindt hier bij een aantal supermarkten tussen de groente en de corn flakes een kleine polikliniek waar je je oren kunt laten doorspoelen, griepprikken kunt halen, je verkoudheid kunt laten behandelen en dergelijke kleine dingen laten doen. De klinieken worden bemenst door verplegers/verpleegsters die door verwijzen naar een dokter als er iets ernstigers mis is. Maar voor kleine klusjes is het een uitkomst. Verzekeringen betalen en voor wie geen verzekering heeft zijn de prijzen laag. MinuteClinic is een van de namen. Een van die bedrijven is begonnen door een plaatselijk iemand hier in Minnesota, later opgekocht door een groter bedrijf.

#12 - 20-03-2007, 11:57 uur

Mrjn

Je zou ook kunnen kijken of je je narrowcasting-idee kunt ombouwen naar iets waar overheden wat mee kunnen. Ik heb zelf de indruk dat daar wel wat mee te doen is, maar nog niemand is in dat gat gesprongen.
#13 - 20-03-2007, 18:34 uur

newengland

Je zou ook kunnen kijken of je je narrowcasting-idee kunt ombouwen naar iets waar overheden wat mee kunnen. Ik heb zelf de indruk dat daar wel wat mee te doen is, maar nog niemand is in dat gat gesprongen.


Bedankt voor jullie reacties,


Ik ga inderdaad het plan iets wijzigen. het gaat nu allemaal om overheidsinstellingen met name scholen, HBO's en Universiteiten die reclame kunnen maken bij MBO's en dergelijken met vacature's daarop.
#14 - 06-04-2007, 23:46 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

DeWilde

Zijn er eigenlijk al Nederlandse varianten op deze websites?

www.evite.com
www.chipin.com

Ze worden in de VS respectievelijk gebruikt voor uitnodigingen en het verzamelen van geld voor bijvoorbeeld een cadeau.
#15 - 07-04-2007, 03:31 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15