Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het wordt hier steeds gekker!!

Discussie gestart

Jez

Het wordt hier in Nederland ook steeds gekker! Morgen is de grote geldinzamelingsactie voor Azië op radio & tv. Nou hoor ik dat de belastingdienst een graantje mee wil pikken, door belasting te heffen over verlofdagen die worden geschonken aan giro 555. Een graantje pikken?? Lijken pikken, dat is het!!  >:( >:( >:(
Tijd om te emigreren...............
#1 - 05-01-2005, 20:33 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2005, 20:33 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind juist het feit dat men daar weer zo'n punt van maakt eerder een reden om versneld te emigreren. Als je niet met vakantiedagen maar gewoon cash bijdraagt, dan heb je er (neem ik aan) toch ook eerst belasting over betaald, zo'n 40 tot 50% schat ik.

Bij een voorgaande actie voor Afrika verdubbelde de overheid de opbrengst, dus als ze dat nu weer zouden doen, zou er helemaal niets aan de hand zijn.

Tot wanneer loopt die DV2006?
#2 - 05-01-2005, 21:45 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2005, 21:49 uur door Bakvet »

visuar

Tot en met vrijdag.... :D
#3 - 05-01-2005, 23:08 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Het wordt hier in Nederland ook steeds gekker! Morgen is de grote geldinzamelingsactie voor Azië op radio & tv. Nou hoor ik dat de belastingdienst een graantje mee wil pikken, door belasting te heffen over verlofdagen die worden geschonken aan giro 555. Een graantje pikken?? Lijken pikken, dat is het!!  >:( >:( >:(
Tijd om te emigreren...............

Ik ben blij dat ik al weg ben uit Nederland. De belastingdienst is gaat daar letterlijk over lijken... Dat heb ik wel gemerkt toen mijn vader 3 jaar geleden is overleden. Ik zal jullie de details besparen, maar het is gewoon schandalig wat ze flikken. Van mij krijgen ze geen ene rooie rot cent meer. Nooit meer!  :-[
#4 - 06-01-2005, 03:23 uur

heivalido

Ik hoorde tijdens de uitzending op tv dat de overheid al de belastingen die worden binnengehaald dmv verlofdagen of stortingen ook gewoon overmaken op 555. Dus er is niet veel ernstigs aan de hand.
#5 - 06-01-2005, 21:44 uur

Bakvet

En ik hoorde ergens anders dat de Nederlander gemiddeld $340 per jaar aan hulp aan arme landen uitgeeft (=per hoofd van de bevolking, we zouden ermee koploper in de wereld zijn), terwijl de gemiddelde Amerikaan daar maar $40 aan besteed, inclusief overheidsdonaties.

De Amerikaan geeft echter naar verhouding het meest van z'n inkomen uit aan het ondersteunen van goede doelen, ook in eigen land. Hurray for both of us!  
#6 - 06-01-2005, 22:03 uur

Chiefram

En ik hoorde ergens anders dat de Nederlander gemiddeld $340 per jaar aan hulp aan arme landen uitgeeft (=per hoofd van de bevolking, we zouden ermee koploper in de wereld zijn), terwijl de gemiddelde Amerikaan daar maar $40 aan besteed, inclusief overheidsdonaties.

De Amerikaan geeft echter naar verhouding het meest van z'n inkomen uit aan het ondersteunen van goede doelen, ook in eigen land. Hurray for both of us!  

Ik denk dat Nederland ook maar eens eerst hulp in eigen land moet gaan bieden aan de mensen die echt in de problemen zijn gekomen buiten hun schuld om, inplaats van vooraan te lopen met hulp in andere landen.
#7 - 06-01-2005, 23:24 uur

Jez

Inderdaad! Het verbaasd me altijd, dan hoor ik dat we wéér moeten bezuinigen, dus moeten de wao-ers/ww-ers wéér inleveren, gaan de sociale lasten wéér omhoog en vallen er wéér voordelen/vergoedingen weg. In hetzelfde journaal hoor ik dan hoeveel miljoenen we aan Soedan hebben geschonken en er zal nu ook wel weer een aardig bedragje naar Azië gaan. Hoe kan het dat we daar wèl geld voor hebben, terwijl hier nog steeds oude mensen 1x per week een pyama-dag hebben, of dat ik bijv. al 2 jaar geen loonsverhoging heb gehad, terwijl mijn netto salaris alleen maar minder wordt en mijn uitgaven hoger?
U raadt het al: ik wil..............
#8 - 06-01-2005, 23:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Er is in Nederland veel meer stille armoe dan we willen zien of willen laten zien. Wij hebben een hulp in de huishouding gehad, een vrouwtje dat zich echt uit de naad werkt om een paar extra centen te verdienen en waarvoor elke euro nog een euro waard is.

Als we haar wat extra's gaven omdat ze het echt heel erg moeilijk heeft, sprongen de tranen in haar ogen en durfde ze het uit schaamde niet eens aan te nemen. En geloof mij maar, zo zijn er nog veel meer gevallen. Veel ergere gevallen zelfs, waar we niet eens bij stilstaan omdat ze het voor de buren niet willen laten weten. Voor deze mensen is het momenteel in Nederland een regelrechte ramp om rond te komen en daar is ook geen hulp voor.
#9 - 07-01-2005, 00:00 uur

Yartac

Klinkt alsof m'n moeder bij je werkte.. hehe... Die is 56 nu, heeft m'n broer (19) nog thuis wonen en de overheid komt steeds weer meer halen... 't is niet te geloven... de vrouw is 56, al meer dan 20 jaar in de WAO, d'r gezondheid is geen cent waard en moet babysitten om kleren aan d'r lijf te kunnen hebben!

Omdat ik 't huis uit ben krijgt ze nou ook geen huursubsidie meer.. oh en of ze ook nog eventjes 1000 euro terug wil betalen omdat m'n broer meer verdiende (700 euro bruto) dan ze dachten!

Ik heb d'r al gezegt, als ik m'n staatsburger examen haal in een paar jaar, zal ik je wel sponsoren en mag je hier komen wonen :P maar ja, dan krijgt ze geen WAO.. en de US wil natuurlijk ook geen mensen die op hun zak gaan teren...
#10 - 09-01-2005, 01:49 uur

Jez

Je kan tegenwoordig nog beter in de bijstand zitten dan in de wao, want dan krijg je allerlei vergoedingen. Nee, wao-ers hebben het niet zo makkelijk!
Je moeder kan trouwens haar wao-uitkering meenemen als ze emigreert, want Amerika is een verdragsland. Vooropgesteld dat er tegen die tijd nog een wao bestaat  :-\ Het voordeel daarvan is dat ze ook in Nederland ziekenfonds verzekerd blijft.
En mocht ze, tegen de tijd dat jij staatsburger bent, pensioen hebben, dan ontvangt ze dat ook in Amerika.
Misschien een lichtbpuntje voor jullie?
#11 - 09-01-2005, 11:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Kwaaie aap

Ach, het is maar geld, enneh...wat er met dat meisje Savanna gebeurt is...dat vind ik pas verschrikkelijk!
#12 - 10-01-2005, 20:15 uur

heivalido

Een stoeptegel van een viaduct laten vallen waardoor een dodelijk slachtoffer is gevallen, de moord op onschuldige kinderen, en zo kan ik wel ff doorgaan. Wat mij betreft mogen ze hier gewoon de doodstraf invoeren. Ipv van 2 jaar cel en 1 jaar TBS, wat onze belastingcenten moeten opbrengen. Mensen zeggen, als je iemand de doodstraf geeft ben je zelf net zo slecht, maar op deze wereld is geen plaats voor dit soort maniakken. Als je ze op heterdaad betrapt of concrete bewijzen hebt, mag je ze van mij executeren. Dit zal er ook toe lijden dat anderen zich wel 2 keer bedenken voor ze zoiets gruwelijks flikken.
#13 - 11-01-2005, 22:25 uur

Jez

Ik ben het helaas met je eens, Heivalido. Aangezien de straffen hier echt een lachertje zijn en TBS nou niet echt werkt. Ja, zolang ze in de kliniek zitten. Zodra ze op proefverlof mogen, verdwijnen er meer dan wij weten en daar de helft van gaat meteen weer tekeer.
Iemand die op zijn 20e hier een moord pleegt, is op zn 35e weer vrij, heeft nog een heel leven voor zich om verder te gaan met moorden. Nee, voor de straffen hier hoef je je criminele activiteiten niet te laten. Je wordt een paar jaartjes vertroeteld in de bajes en dan kan je weer lekker opnieuw beginnen.

Een vriend van ons werkt in de bajes. Nu waarschijnlijk alle sport op Nickelodeon wordt uitgezonden en ze dat daar niet kunnen ontvangen, is men aan het kijken of die arme jongens toch niet sport op tv kunnen krijgen. Kosten: 15 euro per aansluiting per dag, maal zo'n 1200 aansluitingen...........

Nog een (ander) rekenvoorbeeld? Een neefje zit nu in Irak. Zijn vrouw vroeg hem wat hij met oud&nieuw heeft gedaan. Zijn antwoord: jullie belastinggeld de lucht in geschoten...........
#14 - 11-01-2005, 23:11 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 23:12 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Ben geen tegenstander van de doodstraf maar de VS zijn volgens mij toch wel het voorbeeld dat het niet werkt. Ik heb de exacte cijfers niet paraat, maar ik meen dat het ter dood brengen van iemand meer kost dan hem levenslang op te sluiten. Alle extra kosten die je dan kwijt bent aan beroepsprocedures, ambtenarij, communicatie, artsen e.d., het is gewoon gigantisch. Hoeveel mensen blijken er niet na een aantal jaren onschuldig ter dood te zijn veroordeed?
#15 - 12-01-2005, 00:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15