Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe doen ze dat toch die bekende mensen?

Discussie gestart

Robert

Lees van de week in diverse media dat Jeroen van Koningsbrugge even een sabbatical gaat nemen van een half jaar in Los angeles. Hij, zijn vrouw en 2 jonge kinderen gaan daar dus voor een half jaar "wonen". Hij had dit een jaar of 2 geleden al besloten om in deze periode ergens heen te gaan voor een half jaar om even bij te komen van de drukke periode die er toen aan zat te komen. Nu dat het voorbij is wil hij even weg en genieten van andere zaken (familietijd, lezen, schrijven etc) dan alleen werken.

Nu snap ik dat hij financieel goed onderlegt is om even een half jaar niet te hoeven werken, maar wat ik niet snap is hoe dat hij het voor mekaar krijgt om ogenschijnlijk zomaar even een half jaar in LA te gaan wonen. Hoe zit dat dan met visum, je mag toch maar 90 dagen op een toeristenvisum daar zitten. Hij gaat niet werken dus een werk visum zal het niet worden. Zijn kinderen even voor een half jaar op een USA school. Even een huis huren. etc. Hij is niet de enige, zo zijn er wel vaker bekende mensen (BN'ers) die zo'n "vakantie" ogenschijnlijk even plannen. Verder niet jaloers hoor ofzo ;-) (stiekum wel dus) maar vraag me wel af hoe zij dat dan doen tav de praktische kant van het verhaal afzonderlijk van het financiele stuk, want dat geld hebben ze.
#1 - 06-10-2015, 11:24 uur

Cees A

Als je naar de VS reist via het Visa Waiver Program (dus zonder visum) is je max. verblijfsduur 90 dagen.
Als je echter een visum aanvraagt is, afhankelijk van het soort visum, je max verblijfsduur een stuk langer.
Zo is bijvoorbeeld de max. verblijfsduur met een B1/B2 toeristenvisum een half jaar
En da's precies de tijd die JvK in Amerika wil blijven ...............................

De rest, kosten voor school, huren van een huis, enz. is een financiële kwestie.
#2 - 06-10-2015, 11:53 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2015, 11:59 uur door Cees A »

Yessica

Hij zal inderdaad een visum hebben. Hij riep eerst dat ie een jaar zou gaan en dat is nu een half jaar geworden.

Even een huis huren is inderdaad niet zo moeilijk in Amerika, de woningmarkt is compleet anders dan in Nederland.

Maar ik heb vaak dezelfde vraag hoor.
Net als Natalie La Rose, die Amsterdamse die een hit had in Amerika afgelopen zomer. Hoe blijft zij zo lang in Amerika? Ze was totaal nog niet bekend, dus een werkvergunning krijgen onder het mom van "ik ga een nummer opnemen en een hit scoren" lijkt me vrij lastig.
#3 - 06-10-2015, 17:36 uur



Robert

Als je naar de VS reist via het Visa Waiver Program (dus zonder visum) is je max. verblijfsduur 90 dagen.
Als je echter een visum aanvraagt is, afhankelijk van het soort visum, je max verblijfsduur een stuk langer.
Zo is bijvoorbeeld de max. verblijfsduur met een B1/B2 toeristenvisum een half jaar
En da's precies de tijd die JvK in Amerika wil blijven ...............................

De rest, kosten voor school, huren van een huis, enz. is een financiële kwestie.

Thnx Cees, dat wist ik dus niet, hoe vaak ik er ook geweest ben en hoe veel ik ook al weet......;-)

Maar zoals ik al zei zit er ook een beetje jaloezie bij ha ha ha ha.
Het is dus dan vaak een vraag die me door het hoofd schiet als ik weet zoiets lees en ik dacht zal het eens vragen op het forum en verder zijn er misschien meer mensen met deze `vraag`
#4 - 06-10-2015, 18:19 uur

Robert

Hij zal inderdaad een visum hebben. Hij riep eerst dat ie een jaar zou gaan en dat is nu een half jaar geworden.

Even een huis huren is inderdaad niet zo moeilijk in Amerika, de woningmarkt is compleet anders dan in Nederland.

Maar ik heb vaak dezelfde vraag hoor.
Net als Natalie La Rose, die Amsterdamse die een hit had in Amerika afgelopen zomer. Hoe blijft zij zo lang in Amerika? Ze was totaal nog niet bekend, dus een werkvergunning krijgen onder het mom van "ik ga een nummer opnemen en een hit scoren" lijkt me vrij lastig.

Thnx Yessica, fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit wel eens denken.......  ;)
#5 - 06-10-2015, 18:20 uur

Yessica

Ja hoor, ik heb zelfs wel eens soortgelijk topic geplaatst volgens mij. En ja, ik zag dan ook altijd groen van jaloezie  :)
#6 - 06-10-2015, 19:29 uur



Bakvet

Ja ik ken dat verschijnsel. Stel je voor dat je in LA woont en het is weekend en je smijt je tent in de auto en gaat rock climben in Joshua Tree Park of raften op de Colorado, ik noem maar wat. Terwijl wij NL-ers, wij moeten wel in de zomer naar Phoenix, omdat het anders niet te betalen is.
#7 - 10-10-2015, 12:04 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2015, 12:06 uur door Bakvet »

Yessica

Volgens mij zit je in het verkeerde topic Bakvet  :)
#8 - 10-10-2015, 19:16 uur



Bakvet

Nee ik haakte in op het groen zien van jaloezie. Dat bekende mensen die het financieel wel kunnen trekken, rustig een half jaar naar de westkust kunnen gaan. Terwijl je zelf alleen naar zo'n resort hotel bij Phoenix kan als het buiten boven de 100 graden is, omdat het anders onbetaalbaar is. Moet wel toegeven dat het meer iets voor de off topic rubriek is.
#9 - 11-10-2015, 09:00 uur

Yessica

Oh, dan begreep ik het verkeerd :-)
#10 - 11-10-2015, 09:30 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15