Wij zijn in Yellowstone begonnen en geeindigd in Los Angeles.
En zo'n 4500 miles gereden in 4 weken en 4 auto's.
4 auto's??? Ja 4 auto's.
Vertel vertel !!
Nou ok.
Wij hadden verzonnen om te landen in Bozeman MT, dit ligt lekker dichtbij Yellowstone en scheelt een hoop rijden de eerste dag.
Via internet was het niet mogelijk om een 7 seats minivan te huren in Bozeman. via reisburo die het via Sunny Cars regelde kon het wel.
Wij nog voor de zekerheid gevraagd of ze zeker waren dat het ging lukken om daar een grote auto naar toe te krijgen.
Op het vliegveld aangekomen om 00:00 lokale tijd. Stond er een chevrolet Cobalt voor ons klaar. Dit is ongeveer te vergelijken met een Ford Escort ofziets. Staan we daar met 4 volwassenen en 4 koffers en 4 handbagage. Bij de balie kon ze niks meer voor mij doen. En de manager was naar huis en die kon ik de volgende dag bellen als ik wilde. Met het bloed onder de nagels zijn we in twee keer naar het hotel gereden dat vlakbij het hotel lag gelukkig. Aangezien dat ook weer enige tijd heeft geduurt was het in Nederland bijna 9:00 uur zodat ik naar nederland kon bellen en mijn verhaal kon doen. Sunny cars gebeld, reisburo gebeld.
Heel de nacht op en neer gebeld, oplossing: of twee auto's tot aan volgende Alamo/National verhuurbedrijf, of naar Billings MT rijden en omwissellen voor een minivan.(lees: 2,5 uur rijden en 2,5 uur terug).
Gekozen om naar Billings MT te rijden. Besloten om maar snachts meteen te gaan rijden na 1 uur slaap en ondertussen 30 uur op zodat we daar aankomen zodra het kantoor open ging. Dan konden mijn schoonouders nog blijven slapen en waren wij terug als zij wakker werden. Was een betere keus dan smorgen pas heen en weer gaan rijden ivm tijdverlies.
Daar aangekomen stond de auto klaar,... met een lekke band. Band moest gemaakt worden want alle andere auto's mochten de staat niet uit want dit waren geen cooperative cars.
monteur werd gebeld en ging even de band maken. Wij weer wachten.
Band gemaakt na 45 minuten ongeveer. Hij verzekerde ons dat de band goed was.
Inderdaad, de band heeft het uitgehouden. Maar in Las Vegas reed ik zelf een een dikke schroef en reed een andere band naar de klote.
Ben toen snel naar vliegveld gereden en kwam voor de deur aan al rijdend op de velg. Daar zonder problemen een nieuwe auto gekregen. Dat ging heel makkelijk en met veel excuses van Alamo.
Auto 3 ingestapt. De volgende dag naar Primm, shoppen. Op de snelweg trilde de auto enorm. Ik denk niet uitgebalanceerd ofzo. Na Primm toch even terug via Las Vegas ook al waren we al op weg naar Death Valley om de auto te wisselen.
aldaar weer zonder problemen auto 4 gekregen.
Auto 4 ging na twee dagen het lampje van de banden spanning knipperen. HHmmm. Wij de banden opgepomp zo goed als wij dachten zonder Bar meter. Lampje uit. Na twee dagen lampje weer aan. Weer naar benzine pomp banden pompen met contact aan zodat we zagen wanneer het uit ging en bij welke band. Nu zat er wel een meter op. Maar de eenheid was niet duidelijk. Maar 1 band was veel hoger dan de andere. Alees gelijk gezet. Toen was het lampje uit.
Een paar dagen voor het inleveren ging het lampje branden voor het onderhoud schema.
Zo heb ik het nog nooit meegemaakt.
Sunny Cars had toegegeven dat er een communicatie fout was geweest tussen hun en Alamo/National in Bozeman MT.
Met het reisburo heb ik afgesproken dat we daar een klacht over gaan indienen bij Sunny Cars.
Jammer van de auto's maar gelukkig geen gezeur bij het ruilen bij alamo/National.
Ik wil hierbij ook Sunny Cars niet in het kwade daglicht zetten. Zij hebben meteen excuses aangeboden en actie ondernomen toen ik ze belde. En een andere auto geregeld in Billings, helaas moest ik wel daarheen rijden om het te krijgen. Ze zeiden ook dat ik een klacht mocht indienen.
Als ze dat zeggen gaan ze er toch serieus mee om lijkt mij.
PC