Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hollywood

Discussie gestart

RedBaron

Beste mensen,

Jah ik denk stel deze vraag maar alsvast ZOU ik winnen. Wat ik zelf heel erg hoop natuurlijk!
Maarja mijn vraag is eigenlijk aangezien niemand in mijn familie ervaring heeft met immigreren. Als ik zou winnen in de DV-Lotery dan zou ik graag naar Hollywood gaan. Om daar te studeren/werken maar ik neem aan dat je van hier niet tafels stoelen pannen enz mee kan nemen. Dus mijn vraag is is het mogelijk om daar een ingericht apartamentje te huren voor redelijke prijs. Zoiezo neem ik genoeg geld mee voor daar te studeren eerste jaar en eten huur en noem maar op. Maar niet als ik daar aan kom dat ik al mijn geld in meubels en TV enzo moet steken.

Meschien stomme vraag die ik heb maar ik ben pas 20 en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus ik hoop dat ik jullie niet te veel lastig val.

Alvast Bedankt, Roger
#1 - 27-09-2005, 01:36 uur

schorp

Beste mensen,

Jah ik denk stel deze vraag maar alsvast ZOU ik winnen. Wat ik zelf heel erg hoop natuurlijk!
Maarja mijn vraag is eigenlijk aangezien niemand in mijn familie ervaring heeft met immigreren. Als ik zou winnen in de DV-Lotery dan zou ik graag naar Hollywood gaan. Om daar te studeren/werken maar ik neem aan dat je van hier niet tafels stoelen pannen enz mee kan nemen. Dus mijn vraag is is het mogelijk om daar een ingericht apartamentje te huren voor redelijke prijs. Zoiezo neem ik genoeg geld mee voor daar te studeren eerste jaar en eten huur en noem maar op. Maar niet als ik daar aan kom dat ik al mijn geld in meubels en TV enzo moet steken.

Meschien stomme vraag die ik heb maar ik ben pas 20 en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus ik hoop dat ik jullie niet te veel lastig val.

Alvast Bedankt, Roger

Roger, ik ben op m'n 18e in m'n eentje naar de VS verhuisd (NYC) en woon nu al bijna 10 jaar in Los Angeles (ik woon in Hollywood maar heb ook in andere plaatsen in L.A. gewoond, zoals West Hollywood).  Ik kan al je vragen beantwoorden over NYC, L.A. en San Francisco.  dus vraag maar raak!!
#2 - 27-09-2005, 01:59 uur

Njit

Ik kan al je vragen beantwoorden over NYC, L.A. en San Francisco.  dus vraag maar raak!!

Volgens mij was er al een vraag gesteld :)

#3 - 27-09-2005, 07:37 uur

RedBaron



Roger, ik ben op m'n 18e in m'n eentje naar de VS verhuisd (NYC) en woon nu al bijna 10 jaar in Los Angeles (ik woon in Hollywood maar heb ook in andere plaatsen in L.A. gewoond, zoals West Hollywood).  Ik kan al je vragen beantwoorden over NYC, L.A. en San Francisco.  dus vraag maar raak!!
Citaat


Boh ik ben jaloers! haha naja mijn vraag was eigenlijk of ik in hollywood een apartamentje kan huren voor de eerste tijd (paar jaar) hangt ervanaf dat eigenlijk al ingericht is met TV en meubels paar kleine dinge kopen is het probleem niet.Sommige mensen zeggen dat hollywood duur is, is dat zo?

Harstikke bedankt, Roger
#4 - 27-09-2005, 11:59 uur
« Laatst bewerkt op: 27-09-2005, 11:59 uur door RedBaron »

schorp



Roger, ik ben op m'n 18e in m'n eentje naar de VS verhuisd (NYC) en woon nu al bijna 10 jaar in Los Angeles (ik woon in Hollywood maar heb ook in andere plaatsen in L.A. gewoond, zoals West Hollywood).  Ik kan al je vragen beantwoorden over NYC, L.A. en San Francisco.  dus vraag maar raak!!
Citaat


Boh ik ben jaloers! haha naja mijn vraag was eigenlijk of ik in hollywood een apartamentje kan huren voor de eerste tijd (paar jaar) hangt ervanaf dat eigenlijk al ingericht is met TV en meubels paar kleine dinge kopen is het probleem niet.Sommige mensen zeggen dat hollywood duur is, is dat zo?

Harstikke bedankt, Roger

Los Angeles is inderdaad heel wat duurder geworden.  In Hollywood kun je voor $700 - 1000 per maand een studio huren,  een 1-bedroom is waarschijnlijk $800 - 1300 enz.

Een roommate situation (wat nu dus veel gebeurt...) is makkelijk te krijgen voor $300 en meer.

Keep in mind, dat deze prijzen nu heel hoog zijn, maar wij verwachten hier in CA een housing bubble burst, wat de prijzen compleet zal verlagen (of een earthquake!!!! :o).  De eerste keer dat ik naar L.A. verhuisde was, een maand na de 1994 Northridge quake, kon je hele goede deals vinden.  ($550 voor een one-bedroom in een klassieke building met een balconnetje die over een gave communal garden uitkijkt, etc.

apartementen komen met koelkast en stove.
Veel success met de loterij!!
#5 - 27-09-2005, 15:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-09-2005, 15:41 uur door schorp »

Sadashi

hier in Orange County is het allemaal net iets te duur vind k...
en kan me idd inbeelden dat het in Hollywood ook verschrikkelijk duur is momenteel..
ik denk dat je gauw aan 1500-2000 expenses gaat zitten!..als student ..hmm...veel geld..

en uh hopelijk komt die housing bubble burst er niet de eerste 10jaar ofzo..ben namelijk Real Estate Agent in wording en zou eerst ook wel een piece of that pie willen vooraleer het ineenstort :)
#6 - 17-10-2005, 06:14 uur

usaxtreme


maartena

Het is overigens goed om te weten dat Hollywood tegenwoordig de grootste gay-scene heeft in het gebied van Los Angeles (San Fransisco is nog beter natuurlijk).

Het ligt natuurlijk allemaal een beetje aan je sexuele voorkeur, maar als je heel erg "straight" (hetero) bent dan is Hollywood wellicht niet de beste keus. Er zijn trouwens ook grote delen van Hollywood waar je er niets van merkt trouwens, tis gewoon handig om te weten.
#8 - 18-10-2005, 00:20 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15