Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotels boeken

Discussie gestart

gmaas

Via welke site raden jullie aan om de hotels te boeken? heb je eventueel ook speciale amerikaanse sites voor het boeken van hotels wat goedkoper is?
#1 - 04-08-2017, 14:14 uur

Cees A

Andere forumleden zullen je adviseren om te boeken via de grote, bekende boekingssites zoals Expedia, Hotels.com, Booking.com enz.
Ik doe dat niet.   Ik doe dat bewust niet omdat ik van mening ben dat deze boekingssites te machtig zijn geworden.
Zo machtig zelfs dat ze een hotel kunnen verbieden om onder hun prijs te duiken.
Zo machtig dat ze van de deelnemende hotels provisies kunnen eisen van 15 tot (in sommige gevallen) 25 %.
-------(je mag één keer raden wie die provisie uiteindelijk betaalt) --------

Mijn motto is dan ook "skip the middle man"
Gebruik de websites van Expedia of Hotels.com alleen om te bekijken welke hotels er in een bepaalde plaats zijn.
Maar boek rechtstreeks bij het hotel of, als het een ketenhotel is, via de website van die hotelketen.
Bij de meeste hotels kun je aanvinken dat je AAA of (zoals ik) senioren korting wil en dat scheelt je al 10%

Tip: Kies bij boeken nooit het goedkoopste "non-refundable" tarief, maar kies voor een tariefsoort waarbij gratis annuleren mogelijk is.
Als je dan later iets anders, iets beters of iets goedkopers vindt kun je zonder kosten switchen.
#2 - 04-08-2017, 16:59 uur

Dirc

Zoals @Cees A weet deel ik zijn mening maar ben ik ook bewust van het feit dat dat soort dingen tegenwoordig gebeurden en je als eenzame burger hier weinig aan kunt doen.
Dus ja, ik zou veel liever rechtstreeks boeken bij een hotel als dit voor dezelfde prijs is. Sterker nog, een paar euro zal ik niet voor vallen. Echter als ik de prijzen (ook AAA en discounts) vergelijk dan ben ik vaak bij de grote maatschappijen goedkoper uit.
Bij iedere keten spaar je weer punten of dagen, maar bij de grote maatschappijen ook. Het voordeel daarvan is dat je niet heel de vakantie aan 1 keten gebonden bent. Ik kom namelijk in 1 vakantie wellicht niet 10x bij een best western maar boek wellicht wel 10x via booking.com.

Daarnaast is het voor een bonnefooi reiziger zoals Cees veel makkelijker om ter plekke de hotelprijs op te vragen en wellicht af te dingen. Ik regel altijd alles graag van te voren omdat ik er tijdens mijn vakantie geen zin in heb en dan pak je inderdaad makkelijk booking.com, expedia.com of hotels.com.

Wat is dus doe is bovengenoemde gebruiken om te zoeken. Waarom niet, ze zijn er toch. Dan check ik de prijzen die men daar bied en vervolgens zoek ik de website van het hotel zelf op. Is de prijs gelijk dan boek ik bij het hotel zelf.

Een klein voordeel bij de grote sites is dat je niet iedere keer een formuliertje in hoeft te vullen als je eenmaal ingelogd bent.
#3 - 04-08-2017, 17:25 uur

Bakvet

Tip: Kies bij boeken nooit het goedkoopste "non-refundable" tarief, maar kies voor een tariefsoort waarbij gratis annuleren mogelijk is.
Als je dan later iets anders, iets beters of iets goedkopers vindt kun je zonder kosten switchen.

Houd er wel rekening mee dat in de V.S. sommige hotelketens sinds kort een annuleringstermijn aanhouden van 48 uur in plaats van 24 uur: Marriott en Hilton bijvoorbeeld. IHG (Holiday Inn, Crown Plaza) was altijd een gunstige uitzondering, daar kon je nog tot 18:00u annuleren. Daar dreigt nu ook verandering in te komen.

Laatst is vastgesteld dat je het best ongeveer 56 dagen vooraf kunt reserveren als je bij hotelketens zelf boekt. Rond dat moment gooien veel "revenue managers" hun onverkochte voorraad in de aanbieding. Ik heb dat zelf kunnen vaststellen afgelopen zomer. Hotels die idioot duur waren voor het laagseizoen (zomer is laagseizoen voor steden als Las Vegas en Phoenix, vanwege de verschrikkelijke hitte) werden opeens tientjes voordeliger. Hotels die uitverkocht waren, kwamen hierdoor opeens weer vrij, doordat mensen die bij verschillende hotels kamers hadden gereserveerd er uiteindelijk eentje uitkozen, waarschijnlijk de goedkoopste.
#4 - 04-08-2017, 18:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15