Zoals
@Cees A weet deel ik zijn mening maar ben ik ook bewust van het feit dat dat soort dingen tegenwoordig gebeurden en je als eenzame burger hier weinig aan kunt doen.
Dus ja, ik zou veel liever rechtstreeks boeken bij een hotel als dit voor dezelfde prijs is. Sterker nog, een paar euro zal ik niet voor vallen. Echter als ik de prijzen (ook AAA en discounts) vergelijk dan ben ik vaak bij de grote maatschappijen goedkoper uit.
Bij iedere keten spaar je weer punten of dagen, maar bij de grote maatschappijen ook. Het voordeel daarvan is dat je niet heel de vakantie aan 1 keten gebonden bent. Ik kom namelijk in 1 vakantie wellicht niet 10x bij een best western maar boek wellicht wel 10x via booking.com.
Daarnaast is het voor een bonnefooi reiziger zoals Cees veel makkelijker om ter plekke de hotelprijs op te vragen en wellicht af te dingen. Ik regel altijd alles graag van te voren omdat ik er tijdens mijn vakantie geen zin in heb en dan pak je inderdaad makkelijk booking.com, expedia.com of hotels.com.
Wat is dus doe is bovengenoemde gebruiken om te zoeken. Waarom niet, ze zijn er toch. Dan check ik de prijzen die men daar bied en vervolgens zoek ik de website van het hotel zelf op. Is de prijs gelijk dan boek ik bij het hotel zelf.
Een klein voordeel bij de grote sites is dat je niet iedere keer een formuliertje in hoeft te vullen als je eenmaal ingelogd bent.