Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Immigrant geen recht om voor government te werken??

Discussie gestart

xYASSiiNEx

Hallo,

Mijn oom die in Florida woont heeft me verteld dat je als immigrant (green card holder) GEEN politie opleiding en politieagent kan
worden of andere banen voor de overheid omdat je niet in het land bent geboren, zelfs niet als je een paspoort hebt na 5 jaar
wonen daar.
Is dit waar of moet je iets doen zoals een speciale test of iets?

groetjessss, Me
#1 - 24-08-2011, 00:56 uur

Johan

Je oom heeft ten dele gelijk!

Het is over het algemeen niet mogelijk een federale overheidsfunctie uit te oefenen als je resident bent (dus met een greencard). Er zijn echter wel uitzonderingen.

Of je voor de lokale politie mag werken hangt niet af van de federale overheid maar de lokale. En er zijn politiekorpsen die andere nationaliteiten accepteren maar ook die dat niet doen. Het ligt dus aan de lokale overheid zonder dat er nationale regelgeving is die dit al dan niet toelaat.

Als je na 5 jaar (48 maanden binnen een periode van 5 jaar is het officieel volgens mij) wonen in de VS, op een greencard, voor je citizenship gaat (dus officieel staatsburger wordt) kun je voor zo goed als alle federale banen in aanmerking komen. Er zijn ook hier weer uitzonderingen voor bepaalde functies. Een voorbeeld daarvan is president worden maar daar kun je dan ook niet voor solliciteren ;-)

Ik heb er ook ervaring mee ;-) Net voordat ik wilde emigreren ben ik in gesprek geweest met 1 van de ministeries hier in Amerika om voor hen te gaan werken maar ze kregen geen toestemming voor deze uitzondering. Mocht ik dat nog willen dan zal ik nog een paar jaartjes moeten wachten tot ik staatsburger ben.

#2 - 24-08-2011, 01:46 uur

bgroeneveld

Vor zover ik weet. moet je zelfs voor de plaatselijke politie een Amerikaans staatsburger zijn. Tenzij je heel specifieke kennis hebt en die kennis bruikbaar is. Als je bijvoorbeeld in Minnesota woont, waar veel Somaliers en Hmong (Laos) wonen en je spreekt zo'n taal vloeiend (naast je Engels), dan is er misschien makkelijker een mouw aan te passen en mag je mogelijk als groenekaarter toch aan de slag. Voor Nederlanders zal dat niet opgaan, we zijn immers meest brave immigranten.

Voor de federale regering moet je Amerikaan zijn. Ik mag bijvoorbeeld documenten van/voor het Federale Ministerie van Justitie vertalen en ik moet dan telkens bevestigen dat ik inderdaad Amerikaans staatsburger ben (en dat ik tijdens de vertaling ook in de VS verblijf). Maar let op: als je je Nederlandse paspoort houdt na je naturalisatie (doordat je met een Amerikaan(se) getrouwd bent), dan kan je slechts een lage 'clearance' krijgen en je mag dan alleen kleine geheimpjes zien. Je kan pas hoger komen, bij de echte geheimen, als je dat Nederlandse paspoort opgeeft (of laat verlopen).
#3 - 24-08-2011, 05:12 uur

xYASSiiNEx

Okeeee dus zo zit dat allemaal, Dankjuliie wel voor de antwoorden :afro: !!!
#4 - 24-08-2011, 13:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15