Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In Amerika staat ook een huis

Discussie gestart

pzuidema

Wat ik denk ik het leukste vind van het tot nu toe wonen in Amerika, wat ik hier met mijn vrouw en dochtertje nu voor bijna twee jaar doe, is dat ik nog steeds van de ene verbazing in de andere val. Niet van het uitzicht of monumentale dingen. Maar van hoe alles hier geregeld is. Eerder poste ik al alle perikelen rondom het beginnen van de kredietwaardigheid, het te lange gras in de tuin van het nieuwe huis waar gelijk al een brief van de gemeente over op de mat lag toen we net de sleutel hadden. De perikelen rondom een auto kopen met een gelimiteerd kredietverleden (hello lening met 24% APR). En, daar voeg ik er weer eentje aan toe... de nieuwe perikelen over een nieuw huis.

Even kijken, in de dik anderhalf - bijna twee jaar dat we hier wonen zijn we al 2 keer verhuisd maar omdat we goedgekeurd zijn voor een hypotheek en we hebben gekeken wat we ook echt per maand willen betalen - want ze willen maar wat graag hier dat je te veel risicovolle hypotheek op je neemt - zijn we op zoek naar een huis. Nou ja, die hebben we ook gevonden. Maar wederom, zoals alles tot nu toe, waarom gaat hier nou niets simpel.

We hebben ons droomhuis gevonden. In Freehold, NJ - in een goede wijk - een prachtig oud colonial, groot, goed onderhouden voor een redelijke prijs. Voor het huis redelijk, voor ons natuurlijk als Nederlanders te veel. Vergeleken met wat zo'n huis in Nederland zou doen is het een prikkie. Maar, wat is nou eigenlijk allemaal gaande met het kopen van een huis? Wat is een FHA loan? Wat is een Good Faith Document, we zijn al wel zover dat we aan het bieden gaan en de pre-qualification letter ligt bij onze makelaar, maar hoe zit het nou met closing costs. Ik dacht eerst dat dat de bank closing costs waren maar die schijnen weer hun eigen closing costs te hebben. Waar moeten we allemaal op letten behalve de aanbetaling, de rente (fixed) en de duur (30 jaar). Want het leek zo makkelijk, maar nu zie ik even door de bomen het bos niet meer. AAARGH! Help!  1smile
#1 - 01-08-2007, 20:08 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

hollandranch

Toen wij ons huis kochten in Texas vonden we de kosten zo weinig, later bleek dat alle closing costs zo'n beetje door de verkoper zijn betaald, was dus puur mazzel denk ik want de kosten kunnen aardig oplopen, maar wel een flink stuk minder als in Nederland. Lijkt me als jullie een makelaar hebben hij deze vragen toch kan beantwoorden.
#2 - 01-08-2007, 22:16 uur

PetraVS

Misschien heb je iets aan deze website.  Wij hebben voor ons eerste huis ook een FHA lening gehad, dat is meestal een goedkopere lening, omdat hij bedoeld is om mensen met lagere inkomens ook de gelegenheid te geven een huis te kopen.   Ik zou altijd voor een fixed rate mortgage gaan, inderdaad, het is verleidelijk om een zogenaamd "balloon loan" of zo te nemen (waarbij de rente een paar jaar vast staat, maar daarna drastisch kan veranderen), maar dat is waar nu zoveel mensen hun hoofd aan stoten.  Verder moet jullie makelaar jullie goed leiden, daarvoor wordt hij of zij tenslotte betaald.  Succes!
#3 - 02-08-2007, 01:15 uur

pzuidema

Om even gelijk op het makelaar verhaal in te gaan. Eindelijk hebben we een goede makelaar, wat toch ook nog wel even heeft geduurd, want de meeste proberen je in een dag een huis te laten vinden, te bieden en te kopen. Maar deze vent, van 21 Century neemt de tijd en legt veel uit. Maar waardoor het nog wel eens wilt duizelen is dat we morgen gaan bieden op een huis; maar, de makelaar wil weten hoeveel we aanbetalen op het huis. Nu heeft de bank al gezegd dat de aanbetaling door de bank wordt gedaan van je hypotheek, zodra er een overeenkomst is in het bieden. Dan pas verteld de bank ons wat ze gaan aanbetalen. Maar de makelaar zegt dat we moeten vertellen wat we aanbetalen voordat we kunnen bieden. En het aanbetalen voor de hypotheek staat weer niet gelijk aan het aanbetalen van het huis. Dat is dus bijvoorbeeld ook wat ik bedoelde als de problemen. Het zal allemaal geheid heel logisch zijn, maar ik zie de connecties nog niet helemaal.

Of misschien moet ik er me bij neerleggen dat het niet logisch is, en dat ik maar gewoon mee moet drijven... AAAARGH! (Trekt haren uit zijn hoofd) :)

#4 - 05-08-2007, 07:19 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

ned in MO

Als je bent goedkeurd bent voor een lening (dit betekent  only  contnigent on clear title and appraisal at or above purchase price) hoor je ook te weten voor hoeveel je bent goedgekeurd, wat je down payment zal zijn etc.Dit is je good faith estimate.
20% down is ideaal daarna 5% down
een FHA betekent 3% down payment en is voor first time home buyers.

Op het purchase contract staat wat je aankoop prijs is, hoeveel je downpayment is en je deposit(sleutelgeld)
een grote deposit betekent dat je serieus bent in je aankoop.
Met een grote downpayment sta je ook sterker.

Voorbeeldje
Jij bent buyer 1.

Purchase price $200000
deposit $5000
Downpayment 20%
Pre approved for loan (voeg brief van lender bij)
Niet afhankelijk van verkoper om te helpen met buyers gedeelte van closing cost

Er is een tweede buyer op hetzelfde moment
Die biedt 202000
$200 deposit
Zoekt 100% financing
Nog niet pre approved door  REPUTABLE lender

Ik ben de verkoper in dit voorbeeld. Het is een buyers market (real estate verkoopt niet zo best momenteel)
Ik zou gaan voor jou ookal krijg ik 2000 minder, maar jij bent iemand die zekerheid biedt.
Buyer 2 is veel meer een gok.

Ik zeg niet dat je het moet doen zoals ik het hier zeg, maar kom zo sterk mogelijk beslagen ten ijs. Het maakt je sterker in het onderhandelen waardoor je het huis vaak voor een beter prijs krijgt.
Als je nog meer vragen hebt, laat dan maar weten. Ik heb een eigen makelaardij in Missouri . De meeste regeltjes zullen wel hetzelfde zijn.

Over closing cost. Er zijn closing costs van de lender en van de title company

Kosten lender
apraisal
title work
escrows (verzekering en belasting betaald in het vooruit voor volgend jaar)
Verzekering voor dit jaar
een zooi kleine fees
en je krijgt een credit in de vorm va property tax van 1-1-2007 tot de dag dat je closed. Jij bent dan vervolgens verantwoordelijk voor het hele 2007 jaar aan het eind van het jaar. Dit komt omdat property tax aan het eind van het jaar betaald wordt



#5 - 06-08-2007, 05:35 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15