Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In oktober mogelijk geen vluchten naar VS

Discussie gestart

jerbia

Nieuw!
Strakkere eisen zijn ook helemaal niet erg. Iedereen van ons wil dat aanslagen zoals op 9/11 (maar ook zoals in 2004 in Madrid en in 2005 in Londen) voorkomen worden, maar je kunt ook overdrijven. de soorten gegevens waar het over gaat zijn o.a.: bankgegevens, passagiersgegevens, credit card gegevens, koopgedrag, e-mails, sms, telefoontjes, googlen, klantkaarten, verzekeringsmaatschappijen, medische bestanden , lidmaatschap van kerk, partij of vakbond, seksuele geaardheid enz.

Het vervelende is dat deze gegevens steeds vaker gebruikt worden om een profiel op te stellen. D.m.v. een geautomatiseerde zoektocht in de bestanden worden mensen op basis van een profiel tot verdachte bestempeld en ze op een zwarte lijst of "watch list" gezet. Wat nu als je onterecht op zo'n lijst terechtkomt? Ik denk dat dit ernstig onderschat wordt. 

#46 - 14-09-2007, 01:32 uur
« Laatst bewerkt op: 14-09-2007, 12:42 uur door jerbia »

antoniong

Jouw berichtje staat boven het mijne, dus duidelijk heb ik het tegen jou.  Ik quote alleen, als het berichtje niet direct aansluit bij het bovenstaande.
In de tijd dat jij bezig bent een bericht te beantwoorden kan iemand anders al een bericht geplaatst hebben. Jij staat dan daar weer onder. Beetje duidelijk maken waar, wat, wie iemand reageert is een kleine moeite.


Citaat
De terroristische aanslagen van 2001 zijn voornamelijk beraamd in Europa.  Het zou alleen maar goed zijn, als Europa ook strakkere eisen zou stellen, mij zou je niet horen klagen. 
Ik heb nimmer enig bewijs gelezen dat ze voornamelijk in Europa zouden zijn beraamd. Overigens gelden de eisen (3 dagen tevoren alle mogelijke info) niet voor Europa maar voor alle vliegtuigmaatschappijen die inkomende vluchten hebben.

#47 - 14-09-2007, 11:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15