Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In oktober mogelijk geen vluchten naar VS

Discussie gestart

Elsie Luvs USA

In een Belgische krant "Het Laatste Nieuws" stond er afgelopen maand dit artikel:

"In oktober mogelijk geen vluchten naar VS"

BRUSSEL-Tienduizenden passagiers riskeren vanaf oktober op Europese en Amerikaanse luchthavens geblokkeerd te raken als gevolg van het conflict tussen Europa en de VS omtrent het vrijgeven van persoonlijke gegevens.

Vanaf 1 oktober is de VS-wetgeving voor vliegtuigpassagiers in strijd met een uitspraak van het Europese Hof. Sinds 2003 moeten bij vluchten naar de VS persoonlijke gegevens van de passagiers (telefoonnummer, kredietkaart, e-mail) doorgegeven worden aan de VS-autoriteiten. Maar op 30 mei besliste het Europese Hof van Justitie dat Europa hier geen toestemming voor mocht geven. De Commissie en de VS hebben tot 30 september om tot een akkoord te komen. Komt het er niet, dan kunnen vluchten geannuleerd worden uit vrees voor sancties.

 :( :o ??? :'(

Wie weet hier meer over?? Wij vertrekken 8 oktober en ik zou niet willen dat het in't water zou vallen he...
#1 - 27-09-2006, 22:32 uur

GoGriz

Ik heb gisteren gelezen dat ze bijna akkoord zijn, kwestie van dagen nu.  In ieder geval zou ik me geen zorgen maken, ze gaan echt niet alle reizigers blokkeren over een akkoordje.  Je moet altijd denken dat er elke dag duizenden zakenreizigers heen en weer tussen Europa en de US vliegen.  Als die niet kunnen vertrekken dan zal je de beurs wel effe de dieperik zien ingaan, en dat wil niemand op zijn geweten hebben  2006-04
#2 - 27-09-2006, 22:59 uur

MissFluffy

In een Belgische krant "Het Laatste Nieuws" stond er afgelopen maand dit artikel:

"In oktober mogelijk geen vluchten naar VS"

BRUSSEL-Tienduizenden passagiers riskeren vanaf oktober op Europese en Amerikaanse luchthavens geblokkeerd te raken als gevolg van het conflict tussen Europa en de VS omtrent het vrijgeven van persoonlijke gegevens.

Vanaf 1 oktober is de VS-wetgeving voor vliegtuigpassagiers in strijd met een uitspraak van het Europese Hof. Sinds 2003 moeten bij vluchten naar de VS persoonlijke gegevens van de passagiers (telefoonnummer, kredietkaart, e-mail) doorgegeven worden aan de VS-autoriteiten. Maar op 30 mei besliste het Europese Hof van Justitie dat Europa hier geen toestemming voor mocht geven. De Commissie en de VS hebben tot 30 september om tot een akkoord te komen. Komt het er niet, dan kunnen vluchten geannuleerd worden uit vrees voor sancties.

 :( :o ??? :'(

Wie weet hier meer over?? Wij vertrekken 8 oktober en ik zou niet willen dat het in't water zou vallen he...
Hopelijk loopt het allemaal zo'n vaart niet  :o.Ik vertrek ook in oktober ,allé als het toch van mij afhangt.
#3 - 27-09-2006, 23:01 uur

Elsie Luvs USA

@ GoGriz => zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken, bedankt voor de geruststelling. By the way, 'k heb je blogje toegevoegd aan mijn dagelijks te lezen blogjes.. ;-)
#4 - 28-09-2006, 08:10 uur

hollandranch

'Akkoord over uitwisseling passagiersgegevens nabij'

Uitgegeven: 28 september 2006 07:29

AMSTERDAM - De Europese Unie en de Verenigde Staten zijn dichtbij een nieuw akkoord over de uitwisseling van passagiersgegevens op vluchten van Europa naar de VS. Dat hebben EU-diplomaten woensdag gezegd.
Het Europees Hof van Justitie vernietigde in mei de eerder gemaakte afspraken die tussen en Brussel en Washington waren gemaakt omdat die in strijd waren met het Europese recht. Ook de nieuwe overeenkomst verplicht Europese vliegmaatschappijen gedetailleerde informatie over hun passagiers te verstrekken aan de Amerikaanse autoriteiten, aldus EU-diplomaten, maar zonder dat de privacy van passagiers geschonden wordt op een manier die in strijd is met het EU-recht. 
Het Europees Hof gaf in mei de EU en de VS tot uiterlijk 30 september om nieuwe afspraken te maken. De zaak die leidde tot de uitspraak van het hof was aangespannen door het Europees Parlement, dat vindt dat de Europese Commissie ten onrechte met veel van de Amerikaanse eisen akkoord is gegaan.

Boetes
De Amerikanen hebben gedreigd luchtvaartmaatschappijen boetes tot zesduizend dollar (4.700 euro) per passagier op te leggen als er geen persoonsgegevens worden verstrekt vóór vertrek naar de VS. Daarnaast kunnen maatschappijen hun landingsrechten in de VS verliezen.


Happy Holidays  2006-05
#5 - 28-09-2006, 08:18 uur

Anouk

Boetes
De Amerikanen hebben gedreigd luchtvaartmaatschappijen boetes tot zesduizend dollar (4.700 euro) per passagier op te leggen als er geen persoonsgegevens worden verstrekt vóór vertrek naar de VS.

Serieus?! Dat kunnen ze toch niet zomaar maken? Wie denkt de US wel niet dat ze zijn zeg? Dat is toch echt belachelijk ::)
#6 - 28-09-2006, 16:15 uur

Chiefram

Wie denkt de Europese Unie wel niet wie ze zijn! Met alle levensgevaarlijke dreigingen (met name gericht tegen Amerika) lijkt het niet meer dan normaal dat er persoonlijke gegevens worden vrijgegeven. Er is al te veel uitschot dat Amerika probeert binnen te komen met niet zulke leuke bedoelingen.

Van mij mogen ze alle gegevens hebben, zolang ik maar levend aan kom op plaats van bestemming. Dat gemieren*** over privicy moet maar eens afgelopen zijn. Het is voor onze eigen veiligheid.
#7 - 28-09-2006, 18:11 uur

MissFluffy

Wie denkt de Europese Unie wel niet wie ze zijn! Met alle levensgevaarlijke dreigingen (met name gericht tegen Amerika) lijkt het niet meer dan normaal dat er persoonlijke gegevens worden vrijgegeven. Er is al te veel uitschot dat Amerika probeert binnen te komen met niet zulke leuke bedoelingen.

Van mij mogen ze alle gegevens hebben, zolang ik maar levend aan kom op plaats van bestemming. Dat gemieren*** over privicy moet maar eens afgelopen zijn. Het is voor onze eigen veiligheid.

Ja ,ik heb er ook geen problemen mee hoor.Ik heb niets te verbergen en als ze mijne telefoonnummer willen en email en bankgegevens dan kunnen ze dat krijgen  ;)zolang ze maar van mijn geld afblijven  2006-10.
#8 - 28-09-2006, 19:28 uur

Elsie Luvs USA

Ik kan niet anders dan Chiefram  Fluffy gelijk geven. Van mij mogen ze ook alles weten. Wie recht in zijn/haar schoenen staat zal daar dan ook geen probleem rond maken. Het belangrijkste is de veiligheid van de onschuldige mensen die bij dergelijke zaken steeds het slachtoffer zijn!
#9 - 28-09-2006, 23:01 uur

bgroeneveld

Dreigen met hoge boetes is altijd een goede taktiek om een overeenstemming te bereiken. Het is altijd opvallend hoe buigzaam bedrijven en mensen kunnen worden als er grote hoeveelheden geld op het spel staan!

Twee gezegden: if they've got you by the b**ls, your heart and mind will follow (uit de Vietnam oorlog).

En: de soep wordt niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend (wijsheid uit het Oude Land).

.

#10 - 29-09-2006, 04:11 uur
« Laatst bewerkt op: 29-09-2006, 04:13 uur door bgroeneveld »

Anouk

Ik heb het over die boetes!! Die zijn belachelijk.. Ik ga toch ook niet naar m'n buurman toe en geef hem een boete omdat hij zijn auto op mijn parkeerplaats heeft gezet! Belachelijk..
#11 - 29-09-2006, 06:50 uur

jaborg

Privacy in Europa?? hebben we toch ook niet.
Ze weten hier ook al alles van je zonder dat men het in de gaten heeft. Waar denk je dat je al die geadresseerde reclame van krijgt.
Als je al een klantenkaart op naam gebruikt zijn ze al bekend met je koopgedrag. Via je bankpas weten ze je uitgavepatroon al. Wat denk je van de belastingen.
Big Brother ......

Enquetes invullen anoniem! vergeet het maar. Voordat je het weet hangen ze aan de telefoon met hun verkooppraatjes.

Nee hoor, van mij mogen ze mijn gegevens hebben. Ik geef mijn e-mailadres toch ook aan andere en mijn betalingen met mijn creditcard  zijn ook snel bekend.
Als ik wil vliegen ga ik vliegen en het liefst zo veilig mogelijk.
 
Zoals de reclame al zegt, "Ze mogen alles van me weten  behalve, ... mijn pincode" (en die staat ook al geregistreerd)

#12 - 30-09-2006, 09:49 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2006, 09:54 uur door jaborg »

Verelle

Wie denkt de Europese Unie wel niet wie ze zijn! Met alle levensgevaarlijke dreigingen (met name gericht tegen Amerika) lijkt het niet meer dan normaal dat er persoonlijke gegevens worden vrijgegeven. Er is al te veel uitschot dat Amerika probeert binnen te komen met niet zulke leuke bedoelingen.
Van mij mogen ze alle gegevens hebben, zolang ik maar levend aan kom op plaats van bestemming. Dat gemieren*** over privicy moet maar eens afgelopen zijn. Het is voor onze eigen veiligheid.

Ben ik niet met je eens, en wat ik nu ga zeggen zal je zeker niet bevallen.
De wereld is er zeker niet beter opgeworden door de acties van Amerika. Ze onttrekken zich aan alle regels, het is tijd dat er eens tegen Amerika ingegaan wordt. Het Internationale Tribunaal in Den Haag bijvoorbeeld wordt niet eens door Amerika erkent. Wie is Amerika dat zij boven alle andere landen staat?
Deze week is er een wet aangenomen, die nog door Bush getekend moet worden, maar dat zal aan het begin van de komende week zijn. De Detainee Bill, geeft de Bush regering de macht om elke willigekeurige Niet-Amerikaan, dus ook mensen met een Green Card, op te pakken onder het mom van terrorisme en kan dan opgesloten worden voor onbepaalde tijd, zonder elke recht wat dan ook. Met deze nieuwe wet is het dus ook toegestaan om te martelen. Dezelfde Bush Administratie heeft er dus ook nog wel voor gezorgd dat ze nooit vervolgd kunnen worden voor de wandaden die ze hebben gedaan of nog gaan doen. Naar mijn mening lijkt dit wel heel erg op een dictatuur. Ze vonden dat ze het recht hadden om achter een dictator als Saddam Hoessein aan te gaan, maar ze passen wel dezelfde trucjes toe als hij destijds had gedaan. Amerika moet eens een hand in eigen boezem steken en dit land op orde krijgen, want er is hier nog een hoop te doen. Ik hoop dat de verkiezingen in november eindelijk eens een aardverschuiving te weeg zullen brengen en dat het gekloot van de Bush Administratie een halt zal worden toe geroepen. 
#13 - 01-10-2006, 17:59 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2006, 04:53 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

Anouk

^ Helemaal mee eens.. Sinds wanneer heeft Amerika het alleen recht in deze wereld? Sinds wanneer mag Amerika alle regeltjes voor de rest van de wereld opleggen?

Het is bewezen dat de inval op Iraq alleen maar heeft meegeholpen aan meer terrorisme ipv het tegenovergestelde te doen.. Bush is net zoveel een oorlogs misdadiger als Hitler of Hussein.. Hij is net zoveel een terrorist als Osama en z'n clubje.. Bush is niks waard, hij heeft alleen maar dood en verderf gezaait.. Laat hij zich eens met z'n eigen land bemoeien!! In de tijd dat hij president is, hoe is Amerika er zelf nou op vooruit gegaan? Waarom heeft het 5 jaar geduurd voordat er wat ging gebeuren op Ground Zero? Waarom ligt New Orleans nog steeds in puin? Waarom is de economie een puinzooi en waarom zijn er nog zoveel Amerikanen die elke penny 10 keer moeten omdraaien? Waarom waarom waarom?!


Gelukkig rot Bush een heel eind op van het Witte Huis na de volgende elections cheerb
#14 - 01-10-2006, 20:42 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2006, 20:44 uur door Anouk »

MissFluffy

Ik vind dat Bush misschien bepaalde zaken beter had kunnen aanpakken maar om hem te vergelijken met Hitler en Hoessein vind ik dan wel overdreven.
Gezien het terrorisme dreiging dat nu zowat overal heerst ,zou ik liever in de VS verblijven dan in Belgie want de overheid denkt hier nog steeds dat Belgie veilig wonen is.Belachelijke straffen worden uitgesproken over zware inbreuken op de wetgeving en alluwel het hier  zo dicht bevolkt is ,presteert men het toch zo dat men ontsnapte gevangenen nog niet eens kunnen vatten.
#15 - 01-10-2006, 22:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15