Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Invoerrechten voor goederen uit VS

Discussie gestart

Karina

Hallo forum,

Ik heb begrepen dat je tot een maximum of 430 euro aan goederen uit landen buiten de EU mag invoeren, zonder er invoerrechten/belasting over te moeten betalen. Geldt dat ook als je tot dat bedrag online bij een Amerikaanse winkel zoals Macy's, LLBean of JCPenney koopt? Wij hebben een aantal keren wat gekocht daar, maar moesten dan flink extra betalen als de goederen werden afgeleverd.
#1 - 27-11-2010, 16:21 uur

MissFluffy

Als je de goederen laat overkomen naar NL of BE ,dan moet je invoerrechten betalen + in BE BTW .Dit kan aardig oplopen .
Ik zelf bestel  nooit meer iets rechtstreeks maar via deze link http://www.usa2ned.com/ .Zij versturen via de Amerikaanse post en dit scheelt heel wat op invoerrechten ten opzichte van koerierdiensten .
Die € 430  is alleen als je van ginderuit terug naar huis reist .
#2 - 27-11-2010, 16:44 uur

ned in MO

beneden de 22 euro is niks verschuldigd
Tot 150 euro alleen 19% btw
Boven de 150 euro betaal je de volle mep BTW en invoerrechten.
Invoerrechten zijn tussen de 0 en 17% afhankelijk van wat je koopt

Alles kan je ook nalezen op de www.douane.nl site

Hoe te leren om slim te shoppen leer je hier http://www.weship-it.com/services/Shipping101.aspx
#3 - 27-11-2010, 17:39 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Als je de goederen laat overkomen naar NL of BE ,dan moet je invoerrechten betalen + in BE BTW .Dit kan aardig oplopen .
Ik zelf bestel  nooit meer iets rechtstreeks maar via deze link http://www.usa2ned.com/ .Zij versturen via de Amerikaanse post en dit scheelt heel wat op invoerrechten ten opzichte van koerierdiensten .
Die € 430  is alleen als je van ginderuit terug naar huis reist .

Het feit dat je via de Amerikaanse post (USPS) laat verzenden heeft niet altijd tot gevolg dat te betalen invoerrechten gunstiger zijn. Dat ligt helemaal aan hetgeen je laat verzenden en hoe hoog de bedragen zijn. Daarnaast ligt het vooral aan de maat van het te verzenden pakket of het met USPS wel/niet voordelig genoeg is. Normaliter is het verzenden van kleine (onverzekerde) pakketten voordeliger met USPS en grotere (onverzekerd of verzekerd) pakketten voordeliger met Fedex, UPS of DHL. Echter het combineren van zendingen en dus geen Amerikaanse post gebruiken is bijna altijd voordeliger. Het verzekeren van pakketten verzonden door Amerikaanse post is goedkoop maar vaak een fiasco als diezelfde verzekering moet worden aangesproken.

Kortom er bestaat geen gouden regel met betrekking tot de best te gebruiken service maar bepaald hetgeen je verzend wat verstandig is. Je doet er dus verstandig aan, indien je iets online koopt in Amerika en dat wil laten verzenden naar Nederland, met iemand in zee te gaan die alle soorten diensten kan aanbieden en derhalve onafhankelijk advies kan geven over de best te kiezen weg! Daarnaast is het belangrijk te zien hoe de kostenstructuur in elkaar zit van je dienstverlener zodat je er zeker van bent dat  die onafhankelijkheid ook daadwerkelijk is gewaarborgd.

Slimme manieren om goederen op de meest goedkope manier naar Nederland te verzenden is gebruik maken van de juiste verpakkingsmaterialen (geen half lege dozen verzenden dus) en het samenvoegen van verzendingen als het om kleinere goederen gaat, zoals kleding, kleine elektronica, schoenen, sieraden, voedsel, etc. Een goed voorbeeld van het geldverslindend verzenden is het bedrijf Zappos dat haar schoenen bijna altijd in een dubbel grote doos verzend dan hetgeen werkelijk nodig is. Ook is het verzenden van goederen in neutrale dozen een verstandige keus. Hierdoor is de kans groter dat je pakket zonder enige btw of invoerrechten door de douane heen komt. Gemiddeld wordt zo'n 40 tot 50% van de internationale zendingen onderschept door de douane en krijg je ook daadwerkelijk een rekening voor te betalen belastingen. Zelfs als je er een (zoals het hoort) commercial invoice bij doet.

Onthoud dat het verzenden van goederen naar Nederland altijd maatwerk is en derhalve niet simpelweg kan worden gezegd wat de beste manier is voor een specifieke situatie, zonder alle informatie te hebben!
#4 - 28-11-2010, 03:45 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2010, 04:03 uur door Johan »

MissFluffy

Als ik bestel via JCPenney zelf ,wordt dit geleverd door UPS ,de verzendingskosten die JCPenney aanrekend zijn maar tot aan de grens hier in Belgie .Dit betekent dat ik nog eens extra verzendingskosten moet bij betalen voor de levering aan de deur .Dit is bij USPS niet het geval . De verzendingen waarover ik spreek ,gaan over comforters dus toch wel grote stukken .Ik heb 4 maal via JCPenney zelf besteld en 1 x via Hollandranch en dit heeft me toen € 70 bespaard in vergelijking met de vorige keren .
Ik wil er wel aan toevoegen dat de berekening hier in Belgie over bestellingen vanuit Amerika soms zodanig verschillend kunnen zijn in bedrag want van 1 bestelling moest ik zelf eens niets betalen .Navraag konden ze me niet eens verklaren hoe dat kwam  ::).
#5 - 28-11-2010, 08:32 uur

ned in MO

Citaat
Gemiddeld wordt zo'n 40 tot 50% van de internationale zendingen onderschept door de douane en krijg je ook daadwerkelijk een rekening voor te betalen belastingen. Zelfs als je er een (zoals het hoort) commercial invoice bij doet.


Sorry maar dit toch  verre van correct. Ik weet niet met wat voor onderneming jij goederen naar nederland verstuurd maar normaal gesproken wordt er niks onderschept door de douane tenzij daarvoor een reden is. Zij krijgen dagelijks zoveel pakketjes binnen dat dat gewoon ondoenlijk is, In ieder geval is dit met fedex zo.
Als pakketjes binnenkomen wordt op de doos gekeken wat er aangegeven is en wat de opgegeven waarde is.
Is een combinatie van factoren questionable dan wordt het pakket er uitgelicht en nader onderzocht.
Het is dus taak om niet op te vallen door domme dingen te doen. Een telefoon versturen en $25 op de doos laten zetten is dom. De meeste mensen kopen geen $25 telefoon in de States maar een Iphone of zo en die zijn geen $25.00. Dat is dus een rode vlag.
Als je binnen de belasting categorie valt MBT de waarde van de artikelen zul je gewoon belastingen en invoerrechten moeten betalen.
Sommige mensen zullen misschien nooit een rekening krijgen maar reken er op dat je er wel een krijgt.

Het grootste gedeelte gaat dus ongezien door douane en je betaalt gewoon naar wat er op de doos staat.
Ik heb in de 2 1/2 jaar dat ik dit doe nog nooit naar mijn weten een klant gehad wiens pakket is gecontroleerd en aan de hand daarvan een boete heeft gehad en dat toch heel wat pakketjes geweest. Een van de belangrijkste redenen is door het NIET gebruik maken van de USPS (post)
Een ander iets wat veel mensen niet weten is dat met de USPS men 10 euro aanbiedingskosten moet betalen aan TNT.

Het enige dat ik per USPS vestuur is boeken die ik met mijn speciale boekenservice verstuur in samenwerking met boekwinkeltjes.nl. Echter als het aantal boeken toeneemt gaat het ook al gauw per fedex. Dit omdat ik heel goed kan concurreren met de tarieven met de post maar wel een veel betere service en verzendsnelheid kan garanderen

Vind je dat je teveel aan belasting moet betalen? Vind ik ook en er zijn een heleboel truukjes te bedenken die goed werken. ;D
Ik doe dit werk ten slotte al langer dan vandaag
#6 - 28-11-2010, 17:05 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2010, 17:28 uur door ned in MO »
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Sorry maar dit toch  verre van correct. Ik weet niet met wat voor onderneming jij goederen naar nederland verstuurd maar normaal gesproken wordt er niks onderschept door de douane tenzij daarvoor een reden is. Zij krijgen dagelijks zoveel pakketjes binnen dat dat gewoon ondoenlijk is, In ieder geval is dit met fedex zo.
Als pakketjes binnenkomen wordt op de doos gekeken wat er aangegeven is en wat de opgegeven waarde is.
Is een combinatie van factoren questionable dan wordt het pakket er uitgelicht en nader onderzocht.
Het is dus taak om niet op te vallen door domme dingen te doen. Een telefoon versturen en $25 op de doos laten zetten is dom. De meeste mensen kopen geen $25 telefoon in de States maar een Iphone of zo en die zijn geen $25.00. Dat is dus een rode vlag.
Als je binnen de belasting categorie valt MBT de waarde van de artikelen zul je gewoon belastingen en invoerrechten moeten betalen.
Sommige mensen zullen misschien nooit een rekening krijgen maar reken er op dat je er wel een krijgt.

Het grootste gedeelte gaat dus ongezien door douane en je betaalt gewoon naar wat er op de doos staat.
Ik heb in de 2 1/2 jaar dat ik dit doe nog nooit naar mijn weten een klant gehad wiens pakket is gecontroleerd en aan de hand daarvan een boete heeft gehad en dat toch heel wat pakketjes geweest. Een van de belangrijkste redenen is door het NIET gebruik maken van de USPS (post)
Een ander iets wat veel mensen niet weten is dat met de USPS men 10 euro aanbiedingskosten moet betalen aan TNT.

Het enige dat ik per USPS vestuur is boeken die ik met mijn speciale boekenservice verstuur in samenwerking met boekwinkeltjes.nl. Echter als het aantal boeken toeneemt gaat het ook al gauw per fedex. Dit omdat ik heel goed kan concurreren met de tarieven met de post maar wel een veel betere service en verzendsnelheid kan garanderen

Vind je dat je teveel aan belasting moet betalen? Vind ik ook en er zijn een heleboel truukjes te bedenken die goed werken. ;D
Ik doe dit werk ten slotte al langer dan vandaag

Met het onderscheppen bedoel ik bijna hetzelfde als wat jij zegt dus je begrijpt me kennelijk verkeerd of ik zeg het verkeerd. 40 tot 50 % van de formulieren (want dat bedoel ik) wordt bekeken door de douane en per definitie worden verdachte pakketten (lees: formulieren) er uit gepikt. Van de niet verdachte pakketten krijgen die formulieren die er worden uitgepikt aandacht waar belastingen over worden betaald. Jij leest kennelijk letterlijk dat de douane de pakketten gaat onderzoeken, dat bedoel ik dus niet. Maar de andere kant is dus ook niet waar: niet alle formulieren worden bekeken maar ruwweg 40 to 50 %. Dus bij het LEGAAL versturen van producten met een correcte invoice wordt ruwweg de helft bekeken. Kans van 50 % dus dat je pakket zonder problemen en zonder extra belastingen aankomt. Je betaald dus niet naar wat er op de doos staat als jou formulier niet gecontroleerd is!Buiten mijn bron om verklaren ook heel veel klanten dat het zo gaat. Immers in het andere geval (dus als je altijd betaald naar wat er op de doos staat) zouden deze mensen ALTIJD een belasting aanslag krijgen als ze aan die voorwaarden voldoen. Dat gebeurt dus niet!!!! Erg belangrijk om te weten: OOK niet opvallende pakketten worden zo nu en dan aan een controle onderworpen!

Wat ik zeker met je eens ben is dat je de belastingen moet meetellen in je kosten als je iets laat verzenden!
Je moet er altijd vanuit gaan dat je moet betalen!

Het verzenden in originele dozen classificeer ik op dezelfde manier als jij doet! De kans op de rode vlag wordt kleiner als je een neutrale doos gebruikt.

Mijn bron: een goede relatie van mij heeft het jaren gedaan, op Schiphol en bij de douane.

Andere bron: mijn accountmanager bij Fedex !!!!!!!!

#7 - 28-11-2010, 18:52 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2010, 19:04 uur door Johan »

Johan

Als ik bestel via JCPenney zelf ,wordt dit geleverd door UPS ,de verzendingskosten die JCPenney aanrekend zijn maar tot aan de grens hier in Belgie .Dit betekent dat ik nog eens extra verzendingskosten moet bij betalen voor de levering aan de deur .Dit is bij USPS niet het geval . De verzendingen waarover ik spreek ,gaan over comforters dus toch wel grote stukken .Ik heb 4 maal via JCPenney zelf besteld en 1 x via Hollandranch en dit heeft me toen € 70 bespaard in vergelijking met de vorige keren .
Ik wil er wel aan toevoegen dat de berekening hier in Belgie over bestellingen vanuit Amerika soms zodanig verschillend kunnen zijn in bedrag want van 1 bestelling moest ik zelf eens niets betalen .Navraag konden ze me niet eens verklaren hoe dat kwam  ::).


Ja dat geloof ik meteen! Het rechtstreeks laten leveren door de leverancier is vaak onvoordelig en niet verstandig! Ik weet niet hoe JCPenney verzend maar als je ook nog eens extra moet bijbetalen is dat weinig zinvol. Een onafhankelijke verzender gebruiken voor dergelijke zaken is vaak beter en bovendien is het zo dat de winkels vaak gratis verzenden naar die onafhankelijke verzender dus je betaald dan vaak geen verzendkosten om het bij een ander te krijgen in Amerika, zoals bijv. Hollandranch.
#8 - 28-11-2010, 18:56 uur

ned in MO

Nee jij zegt totaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat 100% van de pakketten door de douane behandeld wordt. Er gaat niks "zomaar zonder te controleren en zonder belastingen en taxen te betalen" door de douane.
Dat zou belachelijk zijn. We hebben het hier over belasting geld en de ned regering is heus niet zo gek om dat te laten lopen.
Stel je koopt $1000 aan schoenen. Dan zou er dus een 50/50 kans zijn dat de douane (lees beslasting dienst) de 19% + 17% (igv schoenen)dat maar niet incasseert? Dat geloof je zelf toch ook niet?


Soms zal dat best gebeuren om dat het ook mensen zijn (en soms niet erg snugger). Ook zal bij drukte goedkope pakketjes er misschien wel eens iets zonder betaling doorheen gaan omdat de kosten de baten overtreffen maar om te suggereren dat je een 50% kans hebt om geen belasting en invoerrechten te hoeven betalen is absurd.
De overheid incasseert vele malen meer aan import taxen dan dat de werknemers daarvoor kosten. De overheid is heus geen dief van eigen portemonnee. Dat de douane er bij de post een zooitje van maakt is bekend. Bij fedex heb je speciale inklarings stations waar het allemaal veel sneller en professioneler gaat.
Ik baseer mij zelf op 2 1/2 jaar ervaring hierin. Daarbij beperk ik mij niet eens alleen op ned en Belgie.
Mijn pakketdienst levert over de hele wereld en het is overal in  principe hetzelfde, alleen heb je in sommige landen last van corruptie of nog meer bureaucratie en andere landen zijn ze weer heel makkelijk.

Tegen iedereen die dit in twijfel trekt zeg ik bel de douane en vraag of de kans 50% is dat je geen invoerrechten en belastingen betaalt als je wat uit buiten een EG land opstuurt naar nederland of Belgie.

Iets over belastingen voor waar aannemen als het van je fedex account manager  komt zou ik al helemaal niet doen want die hebben daar echt geen kaas van gegeten. Bel zelf de douane en laat het weten zou ik zeggen.

Tot slot wil ik er aan toevoegen dat het niet ongebruikelijk is dat het een maand kan duren na ontvangst dat je dan pas de rekening voor belastingen ontvangt

Mark
#9 - 28-11-2010, 20:38 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Nee jij zegt totaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat 100% van de pakketten door de douane behandeld wordt. Er gaat niks "zomaar zonder te controleren en zonder belastingen en taxen te betalen" door de douane.
Dat zou belachelijk zijn. We hebben het hier over belasting geld en de ned regering is heus niet zo gek om dat te laten lopen.
Stel je koopt $1000 aan schoenen. Dan zou er dus een 50/50 kans zijn dat de douane (lees beslasting dienst) de 19% + 17% (igv schoenen)dat maar niet incasseert? Dat geloof je zelf toch ook niet?

Klink klare onzin en nog eens onzin! De douane bellen, ja dat heeft zin. Ja die gaan je echt vertellen: sorry meneer we hebben niet genoeg mankracht om alle formulieren en zendingen te controleren. Natuurlijk zeggen ze dat niet tegen je! De regelgeving is wellicht mooi zoals je het schrijft, de doelstellingen zijn ook heel mooi, wat er feitelijk gebeurt is iets heel anders.

Zelf heb ik er als klant ook jarenlang ervaring mee gehad toen ik nog in Nederland woonde en zo ken ik er tientallen meer. Van alle pakketten die ik thuis ontving, en dat zijn er heel wat, moest ik gemiddeld 20 % invoerrechten (schrik niet dit is dus nog lager dan het gemiddelde) en belastingen over betalen. En zo zijn er nog veel meer mensen! Dat zuig ik niet uit mijn duim en is wellicht lastig voor je om te accepteren maar zo gaat het wel in de echte wereld!

Daarnaast noem ik als je goed leest niet alleen de fedex account manager die volgens jou niets weet (zou toch eens naar de kwaliteit van jou fedex manager kijken dan) maar ook een bron binnen de douane op Schiphol zelf. Maar ik neem aan dat die het allemaal niet weten en jij vanwege je jarenlange ervaring met het verzenden van dozen, wel!

Ter aanvulling: 3 maanden geleden heb ik een volle doos Ipads verzonden naar Nederland (10 van die dingen), geen belastingen wel een correcte invoice erbij (wat ik verplicht ben anders raak ik mijn privileges kwijt, wordt zelfs gezien als misdrijf als ik het anders doe), 2 maanden geleden een volle doos met nieuwe kleding verzonden naar Nederland en je raad het al geen belastingen. Twee weken geleden een doos Amerikaanse voedsel producten verzonden naar Nederland, waarde 280 dollar, en ja hoor de ontvanger heeft belasting betaald. Dit is slechts een beperkt aantal producten en ze waren weliswaar met DHL verzonden en niet met Fedex, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat de Douane haar doelstellingen niet haalt! Dat is overigens telkens mijn betoog geweest.
#10 - 28-11-2010, 21:07 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2010, 04:00 uur door Johan »

Freddytex

Ik kan niet over nederland spreken maar ik heb zelf 17 jaar de invoer in belgie verzorgd en dagelijks dozen ingevoerd met schoenen en dgl ingevoerd met de vermelding  eigen gebruik en dit werd door de douane aanvaard zonder het betalen van invoerrechten of BTW.
Ik had toen kontakt met collegas in Nederland waar toen hetzelfde gebeurde.
#11 - 29-11-2010, 12:35 uur

ned in MO

Citaat
Zelf heb ik er als klant ook jarenlang ervaring mee gehad toen ik nog in Nederland woonde en zo ken ik er tientallen meer. Van alle pakketten die ik thuis ontving, en dat zijn er heel wat, moest ik gemiddeld 20 % invoerrechten (schrik niet dit is dus nog lager dan het gemiddelde) en belastingen over betalen. En zo zijn er nog veel meer mensen! Dat zuig ik niet uit mijn duim en is wellicht lastig voor je om te accepteren maar zo gaat het wel in de echte wereld!


Sorry hoor maar wat je hier nou neerpent zegt toch gewoon dat als jij wat besteld hebt je gewoon je belastingen en invoerrechten betaald hebt? 29% btw en een paar% invoerrechten? Heel normaal lijkt mij

De douane controleert steekproefsgewijs de uit Amerika afkomstige pakketjes wat betekent dat u altijd het risico loopt op een naheffing van btw en/of invoerrechten

Je geeft dus ook aan dat wat er hier op je website zet niet waar is. Je moet er vanuitgaan dat je gewoon belasting moet betalen. Dat de douane incompetent is en dien tengevolge belasting vergeet te innen is een heel ander iets.
Als je een artikel in Amerika koopt in de hoop dat je geen belasting hoeft te betalen is niet slim want 9 van de 10 keer moet je gewoon betalen.
Als er op een doosje $500 staat dan betekent dit ong $100 aan BTW. Jij zegt dus dat men in een laagconjunctuur understaffed is terwijl men zeg 5 min per pakje besteed is in dit voorbeeld $1200 aan belastingen. Van die $1200 per uur kan men niemand aannemen vor $20 in het uur?? Of te wel men geeft dit voordeeltje dus maar "gewoon" door aan de consument?
Ik denk overigens dat het verwerken van belastingen geheel geautomatiseerd is  trouwens, zeker bij de koeriersdiensten
Dat men bij de douane niet snugger is echter weet ik ook. Dat er spul door de douane heen gaat zonder belasting te hoeven betalen zal ongetwijfeld ook gebeuren. Vaak krijg je pas na een maand de rekening voor belastingen trouwens

Ik stuur dit jaar voor ong $250.000 aan fedex de deur uit. Ervaring genoeg dunkt mij
#12 - 29-11-2010, 15:53 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Sorry hoor maar wat je hier nou neerpent zegt toch gewoon dat als jij wat besteld hebt je gewoon je belastingen en invoerrechten betaald hebt? 29% btw en een paar% invoerrechten? Heel normaal lijkt mij
De douane controleert steekproefsgewijs de uit Amerika afkomstige pakketjes wat betekent dat u altijd het risico loopt op een naheffing van btw en/of invoerrechten
Je geeft dus ook aan dat wat er hier op je website zet niet waar is. Je moet er vanuitgaan dat je gewoon belasting moet betalen. Dat de douane incompetent is en dien tengevolge belasting vergeet te innen is een heel ander iets.
Als je een artikel in Amerika koopt in de hoop dat je geen belasting hoeft te betalen is niet slim want 9 van de 10 keer moet je gewoon betalen.
Als er op een doosje $500 staat dan betekent dit ong $100 aan BTW. Jij zegt dus dat men in een laagconjunctuur understaffed is terwijl men zeg 5 min per pakje besteed is in dit voorbeeld $1200 aan belastingen. Van die $1200 per uur kan men niemand aannemen vor $20 in het uur?? Of te wel men geeft dit voordeeltje dus maar "gewoon" door aan de consument?
Ik denk overigens dat het verwerken van belastingen geheel geautomatiseerd is  trouwens, zeker bij de koeriersdiensten
Dat men bij de douane niet snugger is echter weet ik ook. Dat er spul door de douane heen gaat zonder belasting te hoeven betalen zal ongetwijfeld ook gebeuren. Vaak krijg je pas na een maand de rekening voor belastingen trouwens

Ik stuur dit jaar voor ong $250.000 aan fedex de deur uit. Ervaring genoeg dunkt mij

Mark,

Nee ik bedoel dat 20 % van mijn pakketjes daadwerkelijk werden belast met invoerrechten en belastingen. Dus niet dat alle pakjes werden belast met 20%

Zoals je in mijn eerdere postings hebt gezien vertel ik ook consequent dat iedereen er rekening mee moet houden dat er moet worden betaald. Ik heb nergens anders beweerd en vertel mijn klanten ook niet anders (ik hoef ook niet te liegen en gebruik ook geen truukjes. voor mij is vooralsnog buitenlands verzenden een extra service waar ik geen brood aan hoef te verdienen)

Jij probeert verder een non discussie aan te gaan om je gelijk kennelijk te halen over hoeveel mensen per uur verdienen en wat de verdiensten voor de belastingdienst e.d. zijn.  En of ze wel of niet iemand aan kunnen nemen!  Jij praat vanuit een visie van een ondernemer terwijl je de wijze waarop de rijksoverheid haar zaakjes regelt in een iets ander perspectief moet plaatsen denk ik. Wat ik belangrijker vind is de realiteit die klanten ervaren en die de mensen op de werkvloer aangeven.

Je schermt overigens ook weer voor de zoveelste keer met hoeveel ervaring je hebt en voor hoeveel geld jij verzend. Als je daarmee impliceert te zeggen dat je het dan allemaal wel weet dan vind ik dat erg raar. Immers jij weet de regelgeving maar je krijgt niet van elke klant de rekening te zien die men moet betalen aan invoerrechten en belastingen of wel? Hoe weet je het dan? Dus misschien is het verstandiger die ellenlange ervaring van jou in het juiste kader te plaatsen! Das toch (zoals je zelf vorig jaar tegen me zei, dus ik citeer) "wat doosjes verzenden via Fedex vanuit mijn garage" ? Als het dan zo belangrijk is dan moet ik je vertellen dat ik voor meer geld op jaarbasis verzend maar nog steeds niet anders kan dan concluderen dat de klanten het anders ervaren dan wat de regelgeving en dus douane zeggen.

Dat geautomatiseerde systeem waar Fedex, DHL en UPS allemaal gebruik van maken ligt al sinds vorig jaar op zijn gat trouwens, omdat de andere landen het allemaal niet goed werkend krijgen! Met een goede accountmanager bij Fedex had je dit kunnen weten!
#13 - 29-11-2010, 18:29 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2010, 18:33 uur door Johan »

hdeweert

Ik kan het even niet meer volgen
dus heb ik het aan mijn buurman voorgelegd die douanier is op schiphol. Hij lacht zich rot. Er zit overal wel een grote kern van waarheid
in maar die is overgoten met een sausje ervaring en interpretatie van regels. Er zijn veronderstellingen die waar kunnen zijn en ook zo
maar niet waar, omdat er even geen tijd is om de regels 100% uit te voeren.
De regels die op de website van de douane staan zijn volgens mij dan ook de basis waaraan een ieder zich vast kan houden.
Er zijn ongetwijfeld afwijkingen maar die zijn niet structureel.

Harm
#14 - 29-11-2010, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2010, 20:56 uur door hdeweert »

Johan

En je hoort mij ook niets anders beweren ;-)

De basis is de geldende regelgeving en je moet ik dientengevolge handelen.
En er dus vanuit gaan dat je de kosten dient te betalen.

De afwijkingen zijn al sinds jaar en dag, ook al zou de Nederlandse overheid anders willen, een feit!
Ik baseer me niet op veronderstellingen en aannames maar op ervaringen van anderen, mijn eigen ervaringen en die van mensen die er gewerkt hebben. Lijken me toch aardige FEITEN.
#15 - 29-11-2010, 23:28 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2010, 23:35 uur door Johan »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15