Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kopen in Amerika

Discussie gestart

ceetje

bij het betalen aan de grens maakt het veel uit of het verstuurd is via Fedex of een van die andere "boeven" dan is het altijd prijs: ook als het verstuurd wordt als gift is dat geen garantie dat je niet hoeft te betalen. Als je verzending via de gewone post gaat, kan je geluk hebben en niks hoeven te betalen. Onder de waarde van €22 is het sowieso gratis. Het gemene is ook nog dat daarboven op nog je verzendkosten meegeteld worden en daar moet je dan ook invoerrechten over betalen. Dus dubbel pech met ups of fedex: hoge verzendkosten en altijd prijs met betalen. Overigens is dat niet alleen met pakjes uit Amirika  :hilarious: maar bij alle landen buiten de EU.
#46 - 04-02-2008, 18:51 uur

sandrochka

Lang leve de EU, zonder invoerrechten.

Heerlijk inkopen doen in Duitsland (ik woon er 5 min vandaan).
Jammer alleen dat de Walmart er niet hetzelfde is als de amerikaanse versie. :(
En daar had ik dus wel bijna 2 uur voor gereden.......

#47 - 04-02-2008, 19:53 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Bakvet

Dat hebben we toen wel weerlegd en gelukkig hoefde ik toen minder te betalen.
Sandra
Heb je toen met de postbode lopen onderhandelen? Of hoe ging dat?

Wal Mart is in 2006 uit Duitsland vertrokken. Off topic: gelukkig heb je daar nu wel Delhaize in enkele plaatsen. Dat scheelt weer een ritje naar Belgie.
#48 - 04-02-2008, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 04-02-2008, 20:10 uur door Bakvet »

sandrochka

Heb je toen met de postbode lopen onderhandelen? Of hoe ging dat?

Nee eerst betaald en daarna gelijk opgebeld naar de douane (het was namelijk bedoeld voor de handel sshht).

Daar kreeg ik een niet al te hulpvaardig iemand aan de telefoon, maar uiteindelijk wel geregeld. Wij konden namelijk wel aantonen dat we het voor rond de 10 euro gekocht hadden. Tja dat zij dan zeggen dan het eerder het tienvoudige is... daar hadden ze geen bewijs van. Was dus wel een erg rare zaak.
#49 - 04-02-2008, 20:32 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

hollandranch

Wij hebben onderdelen van een auto gekocht in Amerika en die zijn vorige week verstuurd. Nu hoor ik dat we hier ook nog belasting, invoerrechten en weet ik wat allemaal over moeten betalen. Weet iemand hoe dat zit? Het zijn onderdelen van een sloopauto, zoals chromen strips, een dashboard, vloerbedekking en andere kleine onderdelen (niets motorisch).

Yip, used of nieuw maakt niet uit, meestal betaal je minder invoerbelasting want ze hebben allerlei tarieven bij de douane, geloof van 5 - 10%
#50 - 08-02-2008, 03:08 uur

hollandranch

bij het betalen aan de grens maakt het veel uit of het verstuurd is via Fedex of een van die andere "boeven" dan is het altijd prijs: ook als het verstuurd wordt als gift is dat geen garantie dat je niet hoeft te betalen. Als je verzending via de gewone post gaat, kan je geluk hebben en niks hoeven te betalen. Onder de waarde van €22 is het sowieso gratis. Het gemene is ook nog dat daarboven op nog je verzendkosten meegeteld worden en daar moet je dan ook invoerrechten over betalen. Dus dubbel pech met ups of fedex: hoge verzendkosten en altijd prijs met betalen. Overigens is dat niet alleen met pakjes uit Amirika  :hilarious: maar bij alle landen buiten de EU.

Ik verstuur vrij veel pakjes vanuit Amerika en vanuit een privé adres is het tot 44 Euro invoerrechtvrij.
#51 - 08-02-2008, 03:11 uur

ceetje

je hebt gelijk: de €22 geldt voor internetaankopen van een bedrijf. Privé mag je voor een hoger bedrag "gratis invoeren".
#52 - 08-02-2008, 09:40 uur

hollandranch

Lang leve de EU, zonder invoerrechten.

Heerlijk inkopen doen in Duitsland (ik woon er 5 min vandaan).

Walmart past zich overal aan, aan de omgeving, ook hier in Amerika, maar valt natuurlijk minder op dan in Duitsland. Centro in Oberhausen is ook niets aan als je denkt naar een typische Amerikaanse Mall te gaan, wat wel de insteek was.
#53 - 08-02-2008, 14:37 uur

Jez

Yip, used of nieuw maakt niet uit, meestal betaal je minder invoerbelasting want ze hebben allerlei tarieven bij de douane, geloof van 5 - 10%

Dus alleen invoerbelasting en geen BTW en weet ik wat allemaal op slooponderdelen?
#54 - 10-02-2008, 11:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hollandranch

Dus alleen invoerbelasting en geen BTW en weet ik wat allemaal op slooponderdelen?

Je betaald ook BTW naar mijn mening. Als je bijvoorbeeld een complete auto koopt ouder dan 30 jaar betaal je geen invoerbelasting en maar 6% BTW. Ze hebben veel regels bij de douane, see ya
#55 - 10-02-2008, 15:06 uur

margriet

Hallo,

Vrijdag is het zover, ik ga dan naar New York, na jaren wachten  :D

Ik heb alleen nog enkele vragen, ik zou namelijk graag cd's willen kopen in Amerika plus eventueel een Ipod, maar hoe zit het met BTW en invoerrechten ? Ik kan niet echt iets duidelijks vinden. En is het ook mogelijk om cd's in Amirika te kopen en ze dan te verzenden naar je thuis adres >

Mvg,
N Thomas

hoi.  Ik heb nognooit problemen gehad met inkopen in de usa.   Ook niet met kleren en spulen die ik uit nederland meeneem.   Groetjes, margriet.
#56 - 14-02-2008, 22:21 uur

hollandranch

Een paar CD's, een ipod die je gewoon in je zak stopt zonder doos geen probleem, maar 10 paar nieuwe nike's en 10 nieuwe truien van Abercrombie geeft problemen als ze je ertussen uitpikken op Schiphol. Maar ik ben nog nooit gecontroleerd op Schiphol bij aankomst, wel een paar keer bij vertrek.

see ya, Hans
#57 - 14-02-2008, 22:28 uur

Jez

Whoohoo, vandaag werden we gebeld door Schenker dat onze auto onderdelen ein-de-lijk zijn aangekomen!
(we waren al even bang dat we iemand blij hadden gemaakt met ons geld en er niks voor terug zouden zien......)
Natuurlijk pikt NL een flinke graan mee: 24% invoerrechten over het totale bedrag, inclusief de vervoerskosten.
De sukkels konden alleen nog niet vertellen hoeveel dat is, dat moeten ze nog even uitrekenen. Ehm, hoe moeilijk is het om
24% van $900,- uit te rekenen........?
#58 - 05-03-2008, 22:18 uur

hollandranch

Whoohoo, vandaag werden we gebeld door Schenker dat onze auto onderdelen ein-de-lijk zijn aangekomen!
(we waren al even bang dat we iemand blij hadden gemaakt met ons geld en er niks voor terug zouden zien......)
Natuurlijk pikt NL een flinke graan mee: 24% invoerrechten over het totale bedrag, inclusief de vervoerskosten.
De sukkels konden alleen nog niet vertellen hoeveel dat is, dat moeten ze nog even uitrekenen. Ehm, hoe moeilijk is het om
24% van $900,- uit te rekenen........?

uuuuhhm je haalt wat door elkaar. Je betaald 4% invoerrecht of 5%  Dan heb je dus 900 Dollar + 5% + transportkosten en daarover mag je nog een keer 19% BTW betalen, dus ja, je betaald BTW over transport !!!! en ook over de invoerbelasting, dus belasting over belasting.

Ze kunnen het echt niet leuker maken  >:(
#59 - 05-03-2008, 22:30 uur

Jez

Klopt, Hans. Wat ik alleen vreemd vind: In Nederland hoef je over 2e hands goederen geen BTW te betalen. Waarom dan wel over ingevoerde 2e hands goederen?
#60 - 06-03-2008, 21:15 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15