Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kortingen, pasjes, miles, lidmaatschappen: welke zijn de moeite?

Discussie gestart

Dirc

Aha die heb ik niet, dus zullen we maar niet doen.
Ik vroeg me af waarom je dat zou gebruiken als je gratis lid van de hotelketen kunt worden.
#46 - 07-12-2012, 13:52 uur

Bakvet

Lidmaatschap van een hotelketen geeft je niet automatisch voordeel, uitzonderingen daargelaten. Lid zijn van ANWB / Touring biedt je wel bijna altijd 10% korting, ook bij attractieparken, museums e.d. Dat heb je snel terugverdiend.

Aan de andere kant, als je lid bent van een hotelketen, en je bent een beetje actief op internet, dan kan je vaak nog veel goedkopere deals vinden.

Hilton biedt op dit moment een onvoorstelbaar grote korting tot 50% voor de periode rond Kerst en Nieuwjaar op deze webpagina:
http://www.hhonors.com/thankyou

Elke overnachting levert 500 airmiles op bij je favoriete luchtvaarmaatschappij. Vanaf 8 januari, wanneer die kortingsactie is afgelopen, kan je zelfs voor 1000 airmiles per hotelverblijf kiezen. Die actie loopt tot eind maart. Zelf heb ik in 2012, met alleen hotelovernachtingen 12000 airmiles gespaard. Met vliegen erbij ook kom ik op 25000, dat is bijna een enkele reis USA.
#47 - 13-12-2012, 00:01 uur

Dirc

Nu heb ik voor komende zomer 2 vluchten. Hoe voeg ik deze nu toe aan mijn airmiles, of kan dat pas achteraf met mijn ticket nummers?
#48 - 08-01-2013, 14:24 uur

Hans B

Nu heb ik voor komende zomer 2 vluchten. Hoe voeg ik deze nu toe aan mijn airmiles, of kan dat pas achteraf met mijn ticket nummers?
Kan op beide manieren, maar ze worden maar één keer bijgeschreven.  ;)
#49 - 08-01-2013, 16:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dat snap ik, maar hoe doe ik het vooraf? Welke nummers heb ik nodig?
#50 - 08-01-2013, 16:14 uur

Hans B

Ik weet niet hoe en bij wie je boekt.
Bij het boeken van een vlucht bij een airline via internet, kun je ergens je airmiles maatschappij en nummer ingeven, na de gevlogen vluchten worden de airmiles automatisch bijgeboekt. Wel even in de gaten houden, soms gaat er nog wel iets mis.
Boek je bij een reisburo, kun je het aangeven en kunnen ok zij de gegevens invoeren.
Achteraf moet je dat via de site van de vliegmaatschappij doen met scans van boardingcards en misschien ook nog een uitdraai van je vluchtbevestiging.
#51 - 08-01-2013, 19:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ah oke. Ik zal wel eens informeren, ik boek via connections.
#52 - 08-01-2013, 20:07 uur

Bakvet

Bij het online inchecken krijg je volgens mij de mogelijkheid de gegevens in te voeren. En zo niet, dan kan je het bij het afgeven van je koffers laten doen.
#53 - 12-01-2013, 11:27 uur

Jez

En als dat ook niet helpt, dan je boardingpassen bewaren, zodat je ze achteraf kunt claimen.
#54 - 19-01-2013, 01:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Marriott Rewards heeft momenteel de "Unexpected Bonus" aktie. Ik kwam daar achter via een gewone zoekopdracht op Tripadvisor. Je kunt eraan meedoen als je zo'n (gratis) Rewards kaart bestelt. Zelf heb ik al 10 jaar een Marriott Rewards kaart in m'n bezit, alleen ik gebruik hem nooit. Toch weet ik dat ze bijna elk kwartaal wel een heel goede promotie-actie hebben. Die wordt dan gericht naar bepaalde kaarthouders gestuurd. Ik ontvang die aanbiedingen nooit en als ik me ervoor wil aanmelden zegt de website altijd: 'u bent niet uitgenodigd voor deze actie'.

Deze keer is het wel gelukt. De 'onverwachte' bonus is deze keer: verblijf in twee verschillende vestigingen van de Marriott-keten en krijg als dank een certificaat voor een gratis overnachting in een Marriott hotel t/m categorie 5. Dat zijn niet de meest super luxe hotels, maar wel bijvoorbeeld Marriott Keulen, Courtyard Brussel of Düsseldorf. Je kunt maximaal 2 van zulke certificaten scoren en de actie loopt tot eind juni.

Wellicht interessant dus voor mensen die momenteel in Amerika zijn of er binnenkort heen gaan (me!!!  :dansbanaan:). Dan kan je nog een leuk weekendje weg voor later scoren. Of een overnachting voorafgaand aan je volgende reis. Hotels met een airport shuttle waar je het certificaat kunt inwisselen zijn bijvoorbeeld: Courtyard Hoofddorp/Schiphol, Courtyard Brussel/Evere.

Tot de Marriott keten behoren o.a. deze hotels en motels: Residence Inn, Springhill Suites, Fairfield Inn en TownePlace Suites, niet de meest dure dus.
#55 - 20-05-2013, 22:34 uur
« Laatst bewerkt op: 21-05-2013, 19:32 uur door Bakvet »

Bakvet

Kleine correctie: de Marriott actie loopt tot 2 september 2013 en je kunt je tot eind juli ervoor aanmelden.
#56 - 20-05-2013, 23:25 uur

Bakvet

Wanneer iemand anders je hotels betaalt dan kan https://www.rocketmiles.com/united erg interessant zijn. Je kunt dan - afhankelijk van de kamerprijs - DUIZENDEN United Airmiles sparen per hotelverblijf. Een zakenreisje van een paar dagen in een dure stad levert je met gemak 10000 mijl of meer op. Dat is net zo veel als een keer heen en weer vliegen over de Atlantische Oceaan met United.

Helaas: voor mij niet weggelegd. Al heb ik dit jaar wel enorm veel mijl op 'de normale manier' en met allerlei bonus-acties bijeen gesprokkeld. Zo ga ik dit jaar op rond de 25000 mijl uitkomen.

***

Deze zomer had Marriott een actie waarbij je na twee hotel-verblijven een gratis nacht in een Marriott middenklasse hotel naar keuze kreeg. Die actie loopt op dit moment opnieuw. Je moet je vooraf aanmelden ervoor.
#57 - 29-10-2013, 23:21 uur

Bakvet

De Hilton-hotel keten stopt per 1 januari 2014 met het verstrekken van 500 mijl per verblijf. Klanten van het Hilton Honnors spaarprogramma konden tot nu toe kiezen uit drie mogelijkheden:
- per hotelverblijf 500 airline miles + 10 Hilton spaarpunten per uitgeven dollar.
- per uitgegeven dollar 1 airline mile + 10 Hilton spaarpunten.
- geen airline miles, maar wel 50% extra Hilton-spaarpunten.

Ongeveer 1 a 2 keer per jaar hadden ze nog aanvullende acties waarbij je dubbele airline miles (of hotelpunten) kon sparen. Zo heb ik dit jaar tijdens mijn vakantie vele malen 1000 mijl verdiend. Aangezien je toch meestal rondreist, verblijf je elke nacht in een ander hotel, dus dan loopt het hard op. Hilton hotels zijn vaak (veel) duurder dan standaard hotels, maar in het weekend vreemd genoeg juist niet. En in sommige plaatsen (zoals Las Vegas en Niagara Falls) is het juist omgekeerd. Ik heb menig maal voor rond de 70 dollar overnacht en 1000 airmiles gescoord. Die zijn zo'n 5 a 10 euro waard. Als je dan ook nog de Duitse Hilton Credit Card hebt, krijg je gratis een Hilton Gold lidmaatschap. Dat is goed voor upgrade kamers en een gratis ontbijt (in de VS: continental breakfast, maar vaak krijg je toch een full breakfast).

Maar jammer genoeg levert 70 dollar uitgeven vanaf 1 januari nog maar 70 mijl op.

Dan wordt die Rocketmiles, waar ik eerder over schreef, misschien toch interessant.

#58 - 05-11-2013, 20:11 uur

Bakvet

Nog een keer die Rocket Miles... Al is die site in de meeste gevallen niet de goedkoopste: er zijn bepaalde situaties waarbij boeken via Rocket Miles interessant kan zijn. Vorige week bestonden ze 1 jaar en gaven ze een dag lang 5000 bonus mijl. En nu tot eind november: 3000 bonus mile op je eerste boeking, extra bovenop de 1000 mijl die je (minimaal) al standaard krijgt.

Dus als je toch al van plan bent met Kerst een weekend weg te gaan: als je heel goed zoek vind je aanbiedingen van minder dan $90 per nacht. Daar krijg je (bij een nacht) 1000 + 3000 = 4000 bonus miles voor. Stel je hebt nog 4000 mijl nodig van United Airlines voor je volgende gratis retour, dan heb je de keus:
4000 mijl bijkopen op de United website voor de idiote prijs van $150
Je eerste boeking doen via Rocketmiles en zo 4000 mijl verdienen + een hotelovernachting.

Of je zoekt een luxe hotel op van rond de $300: dat levert 7000 mijl op + de 3000 mijl bonus = 10000 mijl.
Als je die moet bijkopen op de United website mag je er $375 voor neertellen.

NB Ik heb geen aandelen in deze club en ik probeer hiermee ook geen referral-punten te verzamelen via het 'invite friends' programma. Met Rocketmiles kun je sparen voor de loyalty programma's van Alaska, American, AFKLM Paying Blue, JetBlue,  United, US Airways en Virgin America.
#59 - 15-11-2013, 00:08 uur
« Laatst bewerkt op: 15-11-2013, 20:39 uur door Bakvet »

Bakvet

Rocket Miles heeft momenteel een actie voor mensen die airmiles sparen bij een vliegmaatschappij: boek minimaal 3 aaneengesloten nachten en ontvang 5000 bonus mijl, bovenop de (minimaal) 1000 mijl per nacht die je normaal krijgt. Alleen: Rocket Miles is over het algemeen DUUR, het is het alleen waard als je nog een paar duizend punten nodig hebt voor een gratis retourvlucht. De miles worden pas enige tijd na het verblijf bijgeschreven.

***

IHG voorjaarsactie

Intercontinental Hotel Group (IHG) is een hotelketen waar sommige forumleden regelmatig verblijven als ze in de VS zijn. Ze zijn bekend van de diverse Holiday Inn merken, Crowne Plaza en InterContinental. Zelf kom ik er vrijwel nooit. Vandaag stuurden ze een gepersonaliseerde aanbieding om totaal 10000 mijl te verdienen in de periode 1 januari tot 30 april 2014. Ik weet niet of men zich hier ook zonder 'uitnodiging' voor kan aanmelden. Als je interesse heb zou ik zeggen: check na 1 januari hun website. Of neem contact op met hun klantenservice, misschien kunnen ze je account activeren voor deze aanbieding. (Je moet natuurlijk wel lid zijn/worden van hun spaarprogramma en je 'verdienmodel' op 'airmiles' zetten.)

Je kunt deze aantallen miles verdienen:
500 - na een verblijf in een (willekeurige) IHG hotel
1000 - na totaal 4 nachten
2000 - na verblijf bij drie verschillende 'merken' van de IHG-keten
500 - na tweemaal boeken op de IHG App of Website
2000 - na drie zaterdag nachten
2000 - na verblijf in twee Holiday Inn hotels
2000 - zodra je aan 5 van deze voorwaarden voldoet

Als alle eisen cumulatief zijn is dit volgens mij haalbaar in 4 weekend nachten. Dit moet te doen zijn als je in het voorjaar naar de VS gaat en het is ook makkelijk haalbaar in Nederland, België en grensregio's, want er zijn heel veel van die IHG-hotels in de grote steden.
#60 - 19-12-2013, 11:01 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2013, 12:31 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15