Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kortingen, pasjes, miles, lidmaatschappen: welke zijn de moeite?

Discussie gestart

Dirc

Nu ik een paar keer in de USA geweest ben en er ook nog regelmatig naar terug zal keren, raak ik steeds meer nieuwsgierig naar alle spaar systemen waar je mee dood gegooid wordt. Het eerste jaar heb ik hier niets mee gedaan. Dit jaar waren we een paar keer in een Best Western Hotel en heb ik deze punten maar op een account laten zetten.

Nu zullen er vast systemen zijn die interessant zijn voor personen die regelmatig terugkeren. ik ben benieuwd wat mede-forumgenoten allemaal sparen en wat de voordelen hiervan zijn? ik wil bijvoorbeeld best eenmalig betalen en aanmelden voor een mileage plus, maar natuurlijk niet als je pas voordeel hebt wanneer je 10 keer in USA geweest bent.

#1 - 10-09-2012, 10:44 uur

Hans B

Ik ben lid van SkyMiles (Delta) en MileagePlus (United), beide zijn gratis.
Je moet wel een keer of 15 v.v. met elke maatschappij vliegen om een gratis ticket (tax en kosten wel te voldoen) te kunnen 'verdienen'. Zo vaak heb ik nog niet gevlogen.

Hotel pasjes heb ik niet, wij verblijven in onze camper. De enkele keer dat ik in een hotel verblijf, kijk ik of ze ook aangesloten zijn bij SkyMiles of MileagePlus, laat ik daar de punten bijschrijven.

Ik heb wel een stuk of 15 pasjes van de verschillende supermarktketens. Lidmaatschap is ook gratis. Even laten scannen bij de kassa en enkele %% korting zijn meteen verdiend.
WalMart heeft geen kortingspasjes.
#2 - 10-09-2012, 12:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Ik ben lid van MileAge Plus (United), Flying Blue (KLM/AirFrance) en MyBA (British Airways).  Voor hotels/motels lid van Choice Hotels (oa Comfort Inn), Best Western en Priority Hotels (oa Holiday Inn). Ik laat mijn gespaarde punten voor alle hotelketens doorzetten naar MyBA. Dit loopt ongemerkt redelijk op en met een beetje mazzel kunnen we volgend jaar met BA gratis naar Miami vliegen.

Daarnaast heb ik regelmatig een gratis kamer upgrade gehad juist omdat men zag dat ik een lidmaatschap heb! Soms hebben ze leuke acties. Wij gaan in Oktober naar de USA en heb 2 niet op een volgende nachtjes geboekt bij een Choice Hotel....krijg ik 8000 punten bonus voor!

Ons gewaardeerde lid JEZ is dit jaar (of vorig jaar) op gespaarde punten naar Hawaii gevlogen!!!
#3 - 10-09-2012, 18:37 uur

Dirc

Begrijp ik goed dat alle punten tellen voor MyBA??
#4 - 10-09-2012, 19:23 uur

Dirc

Het nadeel is dat je ook niet 20 nutteloze pasjes wilt hebben.
#5 - 10-09-2012, 20:08 uur

Hans B

Het nadeel is dat je ook niet 20 nutteloze pasjes wilt hebben.
Beter een sleutelhanger vol kortingpasjes dan een koffer vol te veel meegenomen kleding  ;)
#6 - 10-09-2012, 20:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Hahaha ook true.
Maar goed als je dus 1 keer per jaar vliegt met de goedkoopste optie (wat niet steeds dezelfde maatschappij is) heeft het weinig zin om deze te gaan sparen. Een hotelketen is een ander verhaal omdat je tijdens een reis soms regelmatig dezelfde keten kunt boeken.
#7 - 10-09-2012, 20:48 uur

Chris RTA

Ik heb ook een kaart van klm en een van united.
United heeft betere voordelen dan klm. Ik vind klm toch al niet veel soeps. Elke andere maatschappij is bijna beter dan klm.

Ook heb ik Best western, dit heeft ons al een paar keer een betere kamer opgeleverd omdat ze overboekt waren. Daardoor kozen ze ons om geupgrade te worden naar betere kamers.
Er zijn wel nadelen ook. Er is vaak een actie in usa dat als je 3 nachten achterelkaar in een BW verblijft, je dan 1 nacht gratis krijgt. Maar ondanks dat al mijn punten in de usa verdient zijn mocht ik er geen gebruik van maken omdat ik geen Amerikaan was. Beetje jammer. Maar elke kamer prijs is onderhandelbaar.
Ik had een hotel app op mijn iPhone en kon dan indien ik op een netwerk kon de hotel prijzen checken in die app. Als ik dan naar binnen ging en de prijzen op vroeg waren ze altijd hoger dan in die app. Als ik dit dan liet zien, konden ze 9 van de 10 keer dit bedrag matchen.
Dus ga nooit akkoord met de prijs die ze noemen.
#8 - 10-09-2012, 21:11 uur

Bakvet

Ik ben lid van SkyMiles (Delta) en MileagePlus (United), beide zijn gratis.
Je moet wel een keer of 15 v.v. met elke maatschappij vliegen om een gratis ticket (tax en kosten wel te voldoen) te kunnen 'verdienen'. Zo vaak heb ik nog niet gevlogen.
Je hebt 60.000 mijl nodig voor een United ticket. Vorig jaar 30.000 UA mijl gespaard met alleen hotel-overnachtingen. Dit jaar worden het er maar 20.000, maar de andere 10.000 mijl heb ik via United zelf binnengehaald, door gewoon ouderwets te vliegen. Dat is één gratis ticket in twee jaar tijd met slechts 1x vliegen. Zo kan het ook, je moet alleen een beetje een hotel-junk zijn en doelbewust acties opzoeken die veel bonus-miles opleveren.

Update: Het is in 2003 toch 25.000 mijl geworden via hotelovernachtingen en 8000 mijl via "Fly United Air Lines". In 2014 gaat dat niet meer lukken vrees ik, omdat de keten waarbij ik die hotelmiles spaarde dan niet meer zo gulzig  miles uitdeelt.
#9 - 10-09-2012, 22:35 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 18:49 uur door Bakvet »

Bakvet

Het nadeel is dat je ook niet 20 nutteloze pasjes wilt hebben.
Er zitten ook voordelen aan. Zo ben ik opzettelijk van iedere hotelketen lid. Ik heb pasjes van IHG, Mariott, Choice, Wyndham, Best Western, Hilton, die dekken zo'n beetje alle bekende hotels-ketens. En anders wordt ik er alsnog lid van, voordat ik reserveer. Ik reserveer ook altijd op de websites van de hotels zelf.

Als je bij de receptie incheckt als bezitter van zo'n vaste klanten kaart - dan geeft dat toch een soort "wij kennen elkaar"- gevoel.  Als je dan ook nog een tikje enthausiast tegen de receptionist(e) doet geven ze je vaak de beste kamer die ze voor je kunnen vinden. Zeker als je er nog nooit geweest bent, krijg je vaak een upgrade.
#10 - 10-09-2012, 23:03 uur
« Laatst bewerkt op: 19-09-2012, 23:10 uur door Bakvet »

Yessica

Je krijgt wel een pasje van bijvoorbeeld UA, maar dat wil nog niet zeggen dat je die bij je hoeft te hebben. Gewoon nummer doorgeven bij boeking en klaar. Wat is de moeite? Het is gratis en je hoeft er verder niets voor te doen.

Ik ben met mijn mijlen al een keer gratis naar Honolulu gevlogen en een keer gratis naar Johannesburg, Zuid Afrika. Dat laatste was nog wel in het hoogseizoen, met Kerst.
Zeker de moeite waard dus!
#11 - 11-09-2012, 08:20 uur



Dirc

Eens kijken of ik met terugwerkende kracht mijn vluchten bij UA / Delta kan laten bijschrijven dan.
Ik snap alleen nog niet het door kopiëren van punten naar andere maatschappijen?
#12 - 11-09-2012, 08:40 uur

Yessica

Ik weet niet precies wat je bedoelt met kopieëren van mijlen, maar luchtvaartmaatschappijen zijn vaak aangesloten bij allianties. Dus ook al heb je een lidmaatschap van United, als je bijvoorbeeld met TAP air Portugal vliegt, krijg je toch gewoon de mijlen bijgeschreven op je UA account. Of andersom, ik had nog nooit met TAP gevlogen, maar heb wel al mijn gespaarde miles via UA bij hen ingeleverd om naar Zuid Afrika te kunnen vliegen. Stel je boekt een vlucht bij Air New Zealand, dan kun je gewoon je mileage plus account doorgeven en worden die mijlen daar bijgeschreven.
#13 - 11-09-2012, 08:54 uur



Hans B

Eens kijken of ik met terugwerkende kracht mijn vluchten bij UA / Delta kan laten bijschrijven dan.
Dat kan tot maximaal 12 maanden.
#14 - 11-09-2012, 16:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Eens kijken of ik met terugwerkende kracht mijn vluchten bij UA / Delta kan laten bijschrijven dan.
Dat kan tot maximaal 12 maanden.

Mits je de tickets nog hebt. Ik heb alleen mijn reserveringsnummer nog en mijn e-tickets.
Ik heb even gemailed met de vraag.
#15 - 11-09-2012, 19:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15