Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kortingen, pasjes, miles, lidmaatschappen: welke zijn de moeite?

Discussie gestart

Bakvet

Er komt niet veel reactie op wat ik schrijf, maar ik wil toch nog een keer een lans breken voor het lid worden van zoveel mogelijk hotel programma´s. Ook al zit er een ontzettende inflatie in de punten die je kunt sparen met die lidmaatschappen.

Voorbeeld:
Ik spaarde altijd bij een hotelketen die 500 mijl (bij Virgin Atlantic zelfs 1000 mijl) opleverde per hotelbezoek. Een keer per jaar hadden ze een 100% bonus-actie. Ze zijn daarmee gestopt. Je krijgt nu alleen nog maar 1 mijl per uitgegeven dollar en in mijn geval mag je dan blij zijn als je gemiddeld 100 mijl per keer spaart.

Maar de keten van Holiday Inn is dit kwartaal in dat gat gesprongen. Effectief komt het er op neer dat als ik in Q1 2014 vier zaterdagnachten verblijf bij drie verschilende hotelmerken  uit de IHG portefolio, dan ontvang ik 10000 mijl. Die zijn (bij United in elk geval) bijna 100 euro waard.

Vorige week was ik bij Holiday Inn in de Europese wijk van Brussel. Een overnachting kostte dat weekend slechts 49 euro. Als lid van IHG kon je met 10% korting boeken. Dus 45 euro per nacht. Ik heb het over kamers die van maandag t/m vrijdag honderden euro's kosten. De Europese wijk is natuurlijk verder doods in het weekend, maar dat betekende wel: gratis parkeren voor de deur (waarde, vergeleken met andere delen van Brussel waar je wel moet betalen ongeveer  15 euro). En ik had de velo bij, dus lekker naar het centrum afgedaald. Maar anders was het met de Metro ook geen probleem geweest. Toen ik daar binnenkwam zei de receptioniste: "U bent lid van IHG rewards, daarom hebben wij u een upgrade gegeven naar een gerenoveerde verdieping." Als doorgewinterde reiziger weet je wat dat betekent, geen oud meubilair, geen naar tabak stinkende, maar een high tech kamer. Ook al heb ik bij IHG status 0.0. Sinds ik daar lid ben had er nog maar 1x overnacht. Die eerste keer kreeg ik trouwens ook al een gratis upgrade nar een kamer met een 'view' op een mooi park (in plaats van een view op de parkeerplaats, waarvoor ik betaald had.) Die upgrades zijn normaal gereserveerd voor mensen die er vaker komen, maar ik concentreer me op weekends waarin de prijzen het laagst zijn en het aantal door het hotel verwachtte bezoeker navenant is. Dus dan krijg je al snel een upgrade.

Hiermee wil ik maar zeggen: "het is zeker de moeite waard om lid te zijn van ELK hotel-programma. Het maakt niet uit hoe vaak je er komt. Lid zijn levert altijd voordeel op. Of zijn er mensen die andere ervaringen hebben?


#61 - 16-02-2014, 19:19 uur

Wop

Mijn ervaring? Dat mijn miles verlopen omdat ik of te weinig vlieg of (steeds) voor een andere maatschappij kies  ;D

Wat Hotels betreft..  De frequentie van verblijven is voor ons te laag en daardoor leeft het idee dat het sparen jaren en jaren gaat duren, te vergeefse moeite dus.
#62 - 16-02-2014, 21:58 uur

babarage

Ik vind het hebben van al die hotel pasjes al de moeite waard omdat het een hoop rompslomp scheelt bij inchecken.  Ik geef m'n pasje en ze hebben m'n naam en adres, scheelt een hoop moeizaam uitgebreid gespel van die zaken :). En en passant heb ik toch al een aantal nachten gratis geslapen, met name bij de choice hotels. De afgelopen 3 jaar minimaal 1 vaak 2 gratis nachten, ik koos dan wel bewust wat vaker voor choice maar das geen straf.
#63 - 17-02-2014, 01:26 uur

Cees A

Ik ben ook zo'n enthousiast gebruiker van die hotel-klantenkaarten. De redenen zijn hierboven al genoemd.
Bij alle juichverhalen over die kaarten moet je toch ook de opmerkingen van Wop in aanmerking nemen.
De meeste van die kaarten zijn vooral geschikt voor mensen die regelmatig reizen / vliegen en in hotels van dezelfde keten overnachten.
Je bij elkaar gespaarde punten vervallen bij de meeste hotelketens namelijk na een X aantal maanden inactiviteit.
Gunstige uitzonderingen zijn Marriott en IHG (Holiday Inn) die een onbeperkte geldigheid bieden.

Een oplossing voor de beperkte geldigheid van die hotel-spaarpunten zou kunnen zijn om ze om te zetten in vliegmijlen, maar ook veel luchtvaartmaatschappijen laten je vliegmijlen vervallen na een bepaalde periode van inactiviteit.
Als je niet regelmatig met dezelfde maatschappij vliegt schiet dat dus ook niet echt op.
Bij de airlines is Delta de maatschappij die een onbeperkte geldigheid biedt voor z'n Skymiles.

#64 - 17-02-2014, 10:14 uur

Yessica

Zojuist een weekendje Denver geboekt met mijn mijlen. Moest $ 12,50 bijbetalen. Heerlijk!  :)
#65 - 18-02-2014, 18:25 uur



Jez

Net terug van onze vakantie naar Hawaii, voor 2 retourtjes €11,50 betaald  ;)
#66 - 18-02-2014, 22:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Iemand bekend met Points.com? Hier zou je airmiles kunnen ruilen, overzetten van je ene account naar een andere en bij kunnen kopen. Ik ga dit eens uitproberen; als het goed is krijg ik binnen 2 maanden airmiles van Finnair (net lid geworden en de vliegmiles van vorige maand geclaimd) en die probeer ik dan over te zetten naar mijn MileagePlus-account. Ben benieuwd!
#67 - 05-07-2014, 15:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jhbechthum

Iemand bekend met Points.com?

Ik ben er niet mee bekend, maar wel erg benieuwd.
Ik spaar SkyMiles (Delta) en Flyingblue miles (KLM) en deze kunnen niet rechtstreeks overgezet worden, ondanks dat ze partners zijn.

Als het al kan via points.com, dan ben ik ook benieuwd wat de kosten zijn (ergens moeten ze verdienen).
Meestal moet je (grof) betalen om miles over te zetten van het ene account naar het andere, ook binnen hetzelfde spaarprogramma, en dan kun je beter geduld hebben en verder sparen.

Laat ons je ervaring weten.

Johan
#68 - 06-07-2014, 11:29 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Bakvet

Ik heb begrepen dat miles aanschaffen via points.com duurder is dan rechtstreeks bij de uitgevende instantie. En ruilen zou tegen een zeer slechte koers gaan van 5 mijl in 1 mijl uit. Al kan dat nog altijd gunstiger zijn dan de miles helemaal verliezen doordat ze verlopen.

Ander miles-nieuws:

Zowel Delta als United stoppen met het uitkeren van miles op basis van de gevlogen afstand. In plaats daarvan krijg je straks miles op basis van het aantal dollars dat je voor het ticket betaald hebt. Vooral voor goedkope verre vluchten pakt dit natuurlijk ongunstig uit. Vliegen met een omweg, omdat dit extra miles oplevert, heeft ook geen zin meer.

Voor Delta gaat de wijziging in op 1 januari 2015, bij United drie maanden later.
#69 - 11-07-2014, 21:42 uur

Jez

Zowel Delta als United stoppen met het uitkeren van miles op basis van de gevlogen afstand. In plaats daarvan krijg je straks miles op basis van het aantal dollars dat je voor het ticket betaald hebt. Vooral voor goedkope verre vluchten pakt dit natuurlijk ongunstig uit. Vliegen met een omweg, omdat dit extra miles oplevert, heeft ook geen zin meer.

Niet helemaal correct;

"Tickets for flights operated by a Star Alliance™ or MileagePlus partner airline that aren’t issued by United (ticket numbers that don’t start with “016”) will still earn award miles based on distance flown and the purchased fare class."

Voorlopig zit je nog goed als je niet rechtstreeks bij United boekt! (Gelukkig, want ik heb plannen om in 2016 čn 2017 op airmiles te gaan vliegen. Die ik eerst nog moet verdienen...)
#70 - 11-07-2014, 21:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Voorlopig zit je nog goed als je niet rechtstreeks bij United boekt! (Gelukkig, want ik heb plannen om in 2016 čn 2017 op airmiles te gaan vliegen. Die ik eerst nog moet verdienen...)
Ben er niet helemaal van overtuigd. Vorig jaar kocht ik tickets via Vliegt*** omdat zoiets 100 euro goedkoper was dan bij United zelf. Toch kreeg je United E-tickets, waarvan het nummer met 016 begint. Ik begrijp de formulering ook niet helemaal. Moet je dan bij SAS of Lufthansa boeken en moet je daarmee vliegen?

Helaas is de achteruitgang veel beroerder dan je zou willen. Vorig jaar verdiende ik met vliegen ongeveer 6700 mijl. Het vliegticket kostte bijna 600 euro. Je krijgt in 2015 alleen miles over de kale ticketprijs en de carrier toeslagen, niet over de 'government imposed taxes'. Mijn ticket was 200 euro en de brandstof+fantasiekosten toeslag van United zal 300 euro geweest zijn. Dus 500 euro, ofwel $680. Als je zoals ik geen 'status' hebt bij United krijg je daar in 2015, 5x$680=3400 miles voor. Dus je gaat van 6700 naar 3400 mijl terug. Op lange afstanden, bijvoorbeeld naar LA zal het nog erger zijn. Nu levert dat 10000 miles op, vanaf 2015 wordt het (bij een 'afgeroomde' ticketprijs van bijvoorbeeld 700 euro/$950): 5 x $950 = 4750 miles.

Wat nu als je United ticket onderdeel is van een pakketreis? In dat geval ontvang je nog wel miles op basis van de gevlogen afstand. Maar hoeveel je er krijgt hang af van je vlieg-klasse. Alleen Y, B en M tickets krijgen nog 100% gevlogen mijlen. Dit zijn de duurste economy tickets, die wel $2000 kunnen zijn. Wij toeristen vliegen meestal V of W, die krijgen straks nog maar 75% ervan. Bij de echte 'Ticket Spy-achtige' superdiscount tickets, bijvoorbeeld klasse S, ontvang je nog maar 50% van de gevlogen mijlen.

NB Ik sta voor 2014 op 21500 miles, zonder te hebben gevlogen. Heel veel meer zal het niet worden. Alleen al 17500 ervan zijn bonus-miles, die ik gespaard heb met in totaal 5 hotel overnachtingen. Je kunt je dus afvragen in hoeverre er nog sprake is van een loyaliteitsprogramma, als je met allerlei acties van derden veel meer miles spaart dan door te vliegen.
#71 - 12-07-2014, 16:20 uur

Jez

Ben er niet helemaal van overtuigd. Vorig jaar kocht ik tickets via Vliegt*** omdat zoiets 100 euro goedkoper was dan bij United zelf. Toch kreeg je United E-tickets, waarvan het nummer met 016 begint. Ik begrijp de formulering ook niet helemaal. Moet je dan bij SAS of Lufthansa boeken en moet je daarmee vliegen?

Misschien wel. Ik heb voor maart tickets liggen, geboekt bij WTC en we vliegen net geen 10.000 mijl met Lufthansa. De ticketnummers beginnen niet met 016, dus recht op miles per gevlogen mijl. Ik verdien ook miles met de cruise die we vervolgens gaan maken, 2 mijl per uitgegeven dollar.
#72 - 12-07-2014, 20:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Voor wie wel eens in Holiday Inns verblijft heeft de IHG hotel-keten weer een fijn najaarsaanbod. Wel moet je je eerst aanmelden bij de IHG Rewards Club. Daarbij kun je kiezen voor het sparen van airmiles of het sparen voor punten voor gratis overnachtingen. Momenteel zou ik iedereen aanraden om voor die laatste optie te kiezen, maar zelf spaar ik nog airmiles.

Nadat je bent aangemeld kun je naar de "Into The Nights" promo pagina gaan. Je krijgt dan een opgave, die voor iedereen anders kan zijn. Voor mij was hij:

1 Download de IHG App op je tablet of smartphone.
2 Verblijf ten minste twee zaterdag nachten in een hotel uit de IHG-portofolio (bv Holiday Inn (Express), Crown Plaza)
3 Verblijf ten minste in drie hotels.
4 Boek minimaal tweemaal via de App of via de IHG-website.
5 Verblijf in minimaal twee verschillende hotelmerken (bv HI en HIE).

Combinaties zijn toegestaan, dus je kunt in drie goed geplande losse nachten aan alle voorwaarden voldoen.

Hiervoor krijg ik 12500 mijl. Of eventueel 2 gratis overnachtingen.

Mensen die punten sparen krijgen een aanbod om bijvoorbeeld 50000 punten te winnen (ook goed voor minimaal 2 nachten). Het aanbod kan per persoon verschillen. Als je heel vaak bij IGH hotels slaapt, is het aantal eisen waaraan je moet voldoen hoger, maar krijg je ook veel meer punten.

Eerder dit jaar verdiende ik al 10000 bonus mijl met de IHG voorjaarsactie. Via Rocketmiles, dat ik nog nooit gebruikt had, kreeg ik 1000 mijl + 5000 mijl 1e boekings-premie + 1000 mijl omdat ik ze een ansichtkaart gestuurd had. Later boekte ik nog 4 nachten, dat leverde weer 4000 mijl op. Totaal eindig ik dit jaar waarschijnlijk op 30000 gespaarde airmiles van United Airlines, zonder dat ik met ze gevlogen heb. Dat is goed voor een enkele reis "Saver Award" ticket. Het probleem is alleen dat die tickets vroeger makkelijk te boeken waren, maar tegenwoordig kan je ze bijna niet meer vinden. Dus ik zit inmiddels met bergen aan airmiles, maar kan daarmee alleen de tweemaal zoveel mijl kostende "Standard Awards" boeken, dus 60000 enkele reis. (Tenzij je met Lufthansa vliegt, misschien ga ik dat doen, dan moet je alleen 100 euro enkele reis bijbetalen.) Het is dus daarom dat ik mensen momenteel zou adviseren om hotel-punten te sparen in plaats van airmiles. Die zijn makkelijker uit te geven. Tijdens mijn afgelopen vakantie heb ik zes nachten gratis kunnen slapen van die punten (die ik bij een andere hotelketen had gespaard via allerlei acties.)


Mensen die al lid zijn van IHG rewards kunnen zich hier voor de actie aanmelden: https://intothenights.ihg.com
Je moet voor 31 december 2014 aan alle voorwaarden hebben voldaan.
#73 - 01-10-2014, 22:25 uur

Skydriver

Een pasje wat ons al veel opgeleverd heeft, en elk jaar nog doet is mijn defensiepas!  ;)
#74 - 03-10-2014, 09:19 uur
The USA....What else?

Bakvet

Bedoel je dat je daarmee in de VS tegen 'government rate' kunt boeken?

Wat ik nog vergeten ben zie ik nu.... de reden dat ik mensen tegenwoordig adviseer om Hotelpunten te sparen is dat je dat met z'n tweeen doet. Airmiles zijn altijd maar voor 1 persoon, een hotelkamer kun je delen.

Het aanbod van IHG is zo goed, dat je als je alle opdrachten volbrengt, je volgens mij ook voor twee gratis nachten kunt kiezen in elk IHG hotel wereldwijd. Ik kan alleen niet garanderen dat je hetzelfde 'eenvoudige' aanbod krijgt als ik. Ik moet dit jaar nog minimaal 2 keer in een Holiday Inn slapen en 1 nacht in een willekeurig IHG hotel. Er moeten twee zaterdagnachten bij zitten. Dat is zo gepiept.

Holiday Inn Leiden (leuk hotel voor familie uitjes met kleine kinderen) kost sommige weekends maar 54 euro. Holiday Inn Mechelen is ook ongeveer die prijs. Holiday Inn Ratingen (bij luchthaven Dusseldorf - denk aan de Kerstmarkt) is ongeveerd dezelfde categorie. Holiday Inn Brussel: soms erg voordelig in het weekend. Keus te over om voor minder dan 60 euro (ontbijt is ongeveer 12 euro voor max 2 pers) drie nachten door te brengen. Of anders Hotel Indigo in Dusseldorf: super modern gerenoveerd hotel voor zo'n 80 euro, centrum op loopafstand.

Neem je allebei zo'n IHG Rewards kaart, dan heb je kans dat je tweemaal het 'Into the nighs' aanbod kunt bijeensparen door in 6 hotels te overnachten. Ze zijn erg gul voor nieuwe leden. Als prijs kun je per deelnemer keizen voor 2 gratis overnachtingen in (volgens mij) ieder IHG hotel wereldwijd. Dus ook Intercontinental, Crown Plaza enz. in New York, London, noem maar op.

Stel je wilt bijvoorbeeld begin december kerstinkopen doen in New York. Intercontinental en Crown Plaza Times Square kosten meer dan $500 per nacht. Als je die met zo'n bijeengespaard certificaat gratis kunt boeken... (er zal best 'capacity control' op zitten, maar het zijn enorme hotels die in het weekend vaak half leeg staan)
#75 - 03-10-2014, 19:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15