Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LA duur ?

Discussie gestart

Amsterdam

Hey,

Ik weet dat NY city een hele dure stad is, bijv. de eettentjes de winkels en huizen huren enz.
Maar LA kan je wel vergelijken met NY, allebei heel bekend en de meeste immigranten willen in een van deze 2 steden gaan wonen.
Maar ik vroeg me dus af of LA ook zo duur is als New york city.
En dan zonder beverly hills bel air en zo maar gewoon het normale LA en gewone hollywood.
#1 - 29-12-2007, 13:37 uur

Yessica

Grote steden zijn altijd duur.
Waarom denk je dat zo veel mensen een roommate hebben?

Dit vind je vast een leuk draadje:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=3978.0
#2 - 31-12-2007, 10:50 uur
« Laatst bewerkt op: 31-12-2007, 10:53 uur door Yessica »



Amsterdam

Ben ik nou gek, of klopt er  iets niet aan die lijst.
Dit is veel te hoog voor 1 persoon, dit is voor gezinnen of groter.
In LA leven zoveel mensen in normale huizen die veel minder te besteden hebben dan die lijst , maar toch goed leven.
Sommige verdienen maar 20 000 per jaar en het laagst eis daar iets van 60?
Voor wie is die lijst dan bedoeld, voor miljonairs zeker.
#3 - 01-01-2008, 14:25 uur

Yessica

Ik weet dat je pas 16 bent en ik wil niet belerend overkomen, maar ja, dat is ook Amerika. Alles is erg duur. Natuurlijk zul je in South Central minder geld kwijt zijn dan in Mailbu, dat is logisch, maar over het algemeen zijn grote steden erg duur. Wat ik al zei, een roommate hebben is daar normaal. De economie hangt bovendien van geleend geld aan elkaar. Probeer je eens te verdiepen in de Amerikaanse economie voordat je jezelf dingen gaat beloven.
#4 - 02-01-2008, 09:32 uur



hollandranch

Als je alleen al de Amerikaanse series bekijkt dan weet je hoe het is in de grote stad, series als Friends , Joey laten allemaal jonge mensen zien die samen wonen omdat de huur te duur is. Hier in Texas op het platteland is het gemiddelde inkomen rond de 30.000 Dollar en kan je makkelijk van leven. Wij betalen geen inkomstenbelasting, onroerend goed belasting is 20 Dollar en we hebben 10 hectare grond en een flink huis. heb begrepen dat zelf mensen met een goed inkomen geen verzekering voor hun huis kunnen betalen in LA, welcome to the big towns
#5 - 19-01-2008, 03:33 uur

Amsterdam

10 hectare is niet niks nee, ik ben één keer in Tx geweest bij familie van vrienden, die hadden achter hun villa enorme stukken land om te jagen en wat ze maar wouden. Maar die mensen zijn allebei artsen dus verdien je ook goed. Maar er waren genoeg mensen met een normaal inkomen die ook een groot huis hebben met land, als Nederlander denk je meteen dat die mensen rijk zijn terwijl ze gewoon normaal leven. Het is gewoon zo goedkoop dat je vanzelf rijk lijkt.
#6 - 19-01-2008, 13:22 uur

J-P

Ik weet dat je pas 16 bent en ik wil niet belerend overkomen, maar ja, dat is ook Amerika. Alles is erg duur. Natuurlijk zul je in South Central minder geld kwijt zijn dan in Mailbu, dat is logisch, maar over het algemeen zijn grote steden erg duur. Wat ik al zei, een roommate hebben is daar normaal. De economie hangt bovendien van geleend geld aan elkaar. Probeer je eens te verdiepen in de Amerikaanse economie voordat je jezelf dingen gaat beloven.

Mja en dat is nu een beetje aan het instorten, mensen kunnen het niet meer betalen.
#7 - 19-01-2008, 21:34 uur

hollandranch

Ik weet dat je pas 16 bent en ik wil niet belerend overkomen, maar ja, dat is ook Amerika. Alles is erg duur. Natuurlijk zul je in South Central minder geld kwijt zijn dan in Mailbu, dat is logisch, maar over het algemeen zijn grote steden erg duur. Wat ik al zei, een roommate hebben is daar normaal. De economie hangt bovendien van geleend geld aan elkaar. Probeer je eens te verdiepen in de Amerikaanse economie voordat je jezelf dingen gaat beloven.

Mja en dat is nu een beetje aan het instorten, mensen kunnen het niet meer betalen.

Voordeel van het instorten van o.a. de huizenmarkt is voor nieuwkomers dat de huizen stukken goedkoper worden, in sommige grote steden 30% omlaag binnen een jaar.
#8 - 19-01-2008, 21:52 uur

wim put

Ligt eraan waar in LA?
Je heb verschillende plaatsen waar je wel goedkoop kun leven zoals in Simi Valley. Andere zijn wat duurder zoals Mission Viego, Pasadena,
Wim
#9 - 12-06-2008, 22:47 uur
usa.eigenstart.nl

ejbgrinder

Helaas moet ik beamen dat LA een dure stad is.  Ondanks het instorten van de huizenmarkt is het nog steeds moeilijk voor mensen/gezinnen met een modaal inkomen om een huis te veroorloven.   Toevallig heeft een van m'n werknemers vandaag opgezegd om naar een andere staat te verhuizen, terwijl hij toch bijna "six figures" verdient.  Andere kosten, zoals ziektekosten verzekering, scholing en nu brandstof, zijn in de laatste jaren enorm gestegen. 
#10 - 19-07-2008, 01:24 uur

Yessica

Ik ben net terug uit Florida waar ik bij vrienden ben geweest die beiden makelaar zijn. Zij vertelden dat steeds meer mensen uit Californie vertrekken omdat het daar zo duur is en bijvoorbeeld naar Florida gaan omdat het daar in verhouding stukken goedkoper is (en zelfs daar schrik ik van de woningprijzen).
#11 - 02-08-2008, 20:43 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15