Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lachen mag niet meer in nieuwe paspoort

Discussie gestart

Wop

DEN HAAG - Mensen mogen op de pasfoto's voor het nieuwe paspoort niet meer lachen. Ze moeten neutraal kijken en de mond gesloten houden. Dat staat in de aangescherpte regels voor foto's op het nieuwe elektronische paspoort. Dat heeft een woordvoerster van het ministerie van Binnenlandse Zaken vrijdag bevestigd.

Eind augustus wordt het nieuwe reisdocument ingevoerd. Daarin komt een chip waarin behalve de persoonsgegevens ook de foto wordt opgenomen. Later komen er twee vingerafdrukken in de chip.

De foto's moeten recht van voren worden gemaakt, in kleur zijn en een neutrale lichtgrijze achtergrond hebben. Brillen mogen, maar de glazen daarvan mogen niet te veel reflecteren. Een hoofddoek mag ook, om religieuze redenen, maar het hele gezicht moet goed te zien zijn. Verder zijn er eisen gesteld aan de korrelgrootte en de grootte van de persoon op de foto.

Volgens Binnenlandse Zaken gelden al regels voor de pasfoto's maar waren die tot nu toe niet zo strikt omschreven. Afwijkende of onduidelijke foto's worden nu ook al geweerd bij de aanvraag.

Met de eerste generatie nieuwe reisdocumenten volgt Nederland Europese regels voor veiligheidskenmerken en biometrische gegevens.
#1 - 14-07-2006, 18:56 uur
« Laatst bewerkt op: 14-07-2006, 19:08 uur door Wop »

Anouk

Ik heb net m'n nieuwe paspoort opgehaald, en had er nog naar gevraagd, maar die ambtenaren hier in gemeente Deventer zijn net zo dom als ze eruit zien en wisten er helemaal niks vanaf.. Alles wat ik zei was nieuw voor ze ::)


Ze hebben trouwens ook mijn oude paspoort vernietigt :banghead: Nadat ik er nog specifiek naar gevraagd had of ik hem terug kon krijgen omdat ik 'n oude USA visums wou houden :banghead: Stelletje eikels.. Ik heb 2 uur op het stadhuis moeten wachten voordat ik aanvraag kon doen voor een nieuw paspoort, omdat het stadhuis propvol was en meneer en mevrouw de ambtenaren om de 5 minuten wegliepen om ff koffie te drinken en bij te kletsen over de aanvragen die ze net behandeld hebben.. En daarna nog een week wachten voordat ik hem kon ophalen, en dan flikken ze me dat!! Weg visums - "Oh ja, dat was waar.. Sorry maar het word dezelfde dag nog vernietigt" stupid Stommelingen..
#2 - 14-07-2006, 19:31 uur

PetraVS

Ik heb letterlijk een uur geleden onze nieuwe paspoorten (hoera, we zijn weer Nederlands  cheer nlvlag!!) opgehaald en we lachen er allemaal nog allervriendelijkst op.  En Anouk, ik kreeg mijn verlopen paspoort gewoon terug!  Ik kan me voorstellen, dat je razend bent!!
#3 - 14-07-2006, 20:00 uur

Anouk

Ja.. Ze hadden me ook gezegt dat dat gewoon kon, dat ik hem terug zou krijgen :'( Sukkels, echt waar ::) Weg visums :'(
#4 - 14-07-2006, 20:43 uur

EvertK

Mijn en Ingrid's (mijn vrouw) paspoort verloopt eind deze maand. We hebben bewust gewacht met verlengen omdat september de nieuwe komen. Ik hoop wel dat de fotograaf hier van de nieuwe regels afweet zodat ik goede foto's krijg... Tot nog toe heb ik alle oude paspoorten gelukkig terug gekregen en zal er zeker op toezien dat dat dit jaar ook weer gebeurd. Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje dus...  :D
#5 - 15-07-2006, 00:30 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

bgroeneveld

Welkom terug in de boezem van het vaderland, Petra.

#6 - 15-07-2006, 16:28 uur

Buba

Cartoon uit de Gazet van Antwerpen:



www.gva.be
#7 - 17-07-2006, 23:20 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


Anouk

oh hoh!! Wat een steek onder water.. Maar goed, waar was België op het WK? ;D Right back atcha Belgium ;D
#8 - 18-07-2006, 05:17 uur

Buba

Zo'n reactie had ik wel verwacht.
Maar ik vond de cartoon zo goed dat ik het niet kon laten hem te plaatsen.  :)
#9 - 18-07-2006, 12:09 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


PetraVS

Welkom terug in de boezem van het vaderland, Petra.



Dank je, Benno :).
#10 - 18-07-2006, 21:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15