Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Ik ben benieuwd of de bezoekers van dit forum het eens zijn met de uitkomst van onderstaand onderzoek.

Ja
51%
26 (51%)
Nee
15.7%
8 (15.7%)
Ja, maar nog meer
11.8%
6 (11.8%)
Nee, maar wel
9.8%
5 (9.8%)
Niets irriteerd mij op vakantie
11.8%
6 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 48

Landgenoten belangrijkste irritatie op reis

Discussie gestart

Ebelix

Landgenoten belangrijkste irritatie op reis


DEN HAAG - Op vakantie kampen Nederlanders nog liever met slecht weer, dan dat ze tussen de landgenoten zitten. Dat blijkt uit een enquête van het tijdschrift Reizen onder zeshonderd lezers. De resultaten zijn dinsdag bekendgemaakt.

Het onderzoek leverde een reeks aardige lijstjes op over vakantie-beleving. Zo is Frankrijk niet langer favoriet als reisbestemming. Italië staat nu bovenaan, Spanje op de tweede plaats. Daarmee is Frankrijk gezakt naar de derde plaats. Verrassende vierde is Zuid-Afrika, gevolgd door de Verenigde Staten.

Arrogante houding

Frankrijk zakte weg door twee oorzaken. De inwoners van dat land hebben volgens de deelnemers aan het onderzoek een arrogante houding. Daarnaast zouden Fransen weinig behulpzaam zijn bij taalproblemen. Egypte (opdringerige verkopers en vrouwonvriendelijk imago) en Turkije (prijsdiscriminatie, opdringerige en onvriendelijke mensen) krijgen ook veel kritiek.

Italië scoort het beste in een reeks categorieën. Het land beschikt over de meest romantische stad (Venetië), de mooiste pleinen (Il Campo in Siena en Piazza Navona in Rome) en het lekkerste eten.

In die laatste categorie heeft Groot-Brittannië de slechtste naam. Rusland en de Verenigde Staten genieten eveneens een bedenkelijke reputatie als het gaat om de kwaliteit van de keuken.

Bang

Tijdens de vakantie zijn Nederlanders het meest bang om bestolen te worden. Daarnaast vrezen ze ziekte, betrokkenheid bij een ongeval, (terroristische) aanslagen en vliegangst.

Bron: www.nu.nl
#1 - 20-12-2005, 19:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Ja, Nederlanders tegen komen op je vakantie in het verre westen van Amerika is niet iets waar je tijdens je vakantie op zit te wachten.

Kijk, natuurlijk is het leuk als je een keertje een Nederlands gezin tegen komt en er een leuk praatje me kan maken en wat ervaringen kan uitwisselen. Een paar jaar geleden hebben wij het volgende met Nederlanders in het westen van Amerika meegemaakt, en dit is iets waar ik dus inderdaad direkt van wegloop:

- In een hotel hadden een paar luidruchtige mensen (bleken Nederlanders te zijn) alle aandacht van de overige gasten naar zich toe weten te trekken door (fake-dronken) op Nederlandse klompen op het terras te gaan staan zingen en stampen. Nou ja, zingen... het was meer luidkeels laten horen dat ze het heel erg naar hun zin hadden. Veel gasten (Amerikanen) irriteerden zich aan deze groep en wij hebben ons verre van deze groep gehouden. Het was een echte afgang om op dat moment Nederlander te zijn.

- Ergens in the middle of nowhere (Arizona) vonden we 's avonds een hotel, of beter gezegd een resort van Holyday Inn. Het was een prachtig resort met een supergroot zwembad in de hal, palmbomen binnen, echt super gaaf om na een hete en droge dag 's avonds eventjes een duik in het zwembad te nemen. Wat bleek: ongeveer 80% van alle hotelgasten was Nederlander! Wij zijn zo vaak in de US met vakantie geweest en je komt altijd wel een keer ergens een Nederlands gezin tegen, maar echt meer dan 100 gezinnen tegelijkertijd? Nee dank je. Ik wist de volgende ochtend dan ook niet hoe snel we weg moest wezen. Het hele gebeuren in dat resort was alsof je in Nederland met vakantie was. Niet echt waar wij naar opzoek waren. Als ik dit geweten had, was ik wel doorgeren naar een ander hotel.

Dus ja, ik ben het inderdaad eens met dit onderzoek dat wij Nederlanders liever geen andere Nederlanders op vakantie tegen willen komen. Niet op de twee hierboven genoemde ervaringen in iedergeval.

Ook ben ik ruim 20 keer in Frankrijk geweest. De laatste keer was ongeveer 23 jaar geleden en tevens de allerlaatste keer dat ik ooit nog een voet in dit k*t land wilde zetten na hele vervelende ervaringen met de Franse mentaliteit. Iets onbeschofters dat hun gedrag heb ik nog nooit elders gezien. Wat een &%#@*&^$% volk is dit zeg!!! Het is bij mij voor eens en voor altijd over. Ik ga er met een grote boog omheen.

In islamitische landen kom ik zo-wie-zo al niet, maar dat heeft een persoonlijke reden.

Italie is schitterend en de mensen zijn er super en super vriendelijk. Heel erg lief volk, ook al ben ik persoonlijk niet gek op Italiaans eten, maar dat wil niet zeggen dat het eten dan ook slecht is. Ik lust gewoon geen Italiaan eten.

Daarnaast trekt Groot-Brittanie mij heel erg aan, maar <schaam> ik ben er zelf nog nooit geweest. Vraag me niet waarom, ik heb heel veel landen in de wereld bezocht, naar niet GB!!! Hier moet ik nog een keer heen. Rusland wil ik ook nog een keer bezoeken. Geen idee waarom, maar het 'trek' op de een of andere manier.

Waar ik het niet mee eens ben (met dat onderzoek), is om bang te zijn bestolen te worden (nog nooit bij stilgestaan overigens, maar dat komt misschien omdat die kans in de US nminder groot is dan in Frankrijk en/of Spanje), ziek te worden en al helemaal niet voor terroristische aanslagen of vliegangst. Als ik me hier zorgen om moet maken of bang voor zou moeten zijn, dan bleef ik wel thuis.
#2 - 20-12-2005, 20:00 uur

Wop

Ik heb ook voor jah gestemd.
Krijg al de kriebels als ik op Tv die zogenaamde vakantie programma's zie waarin je in Spanje een broodje bal van Piet kan halen met daar tegen over cafe amsterdam.
En 's avonds met ze allen gezellig bingoën...

Grrwwllll ..... :'(
#3 - 20-12-2005, 20:11 uur

Chiefram

Ik heb ook voor jah gestemd.
Krijg al de kriebels als ik op Tv die zogenaamde vakantie programma's zie waarin je in Spanje een broodje bal van Piet kan halen met daar tegen over cafe amsterdam.
En 's avonds met ze allen gezellig bingoën...

Grrwwllll ..... :'(

Wat dacht je van al die 'camping' onderbroekenlol vakanties in Frankrijk, waar hele groepen Nederlanders elk jaar weer 'knusjes' bij elkaar gaan staan, om zich vervolgens in een kleiner 'huisje' dan de schuur die ze thuis hebben staan te vermaken met alle primitieve handelingen van dien.

Sorry hoor, maar dan bleef ik liever thuis met alle luxe om me heen, of ging in een hotel zitten met ruimte om me heen, maar niet op zo'n..... nah ja, laat maar!  :P
#4 - 20-12-2005, 23:54 uur

Tekkel

Even een quote uit een mailtje van het reisburo, dat ik zonet op haalde.
Heimwee naar huis? Heeft u tijdens de vakantie wel eens last van heimwee. wij hebben de oplossing voor u , in hotel Orange County voelt u zich beslist thuis. In dit prachtige resort aan de Turkse Rivièravindt u alles wat uw Hollandse hart begeerd, van Amsterdamse grachtenpanden tot kroketten; genieten van Hollands glorie onder de Turkse zon!
Is het wat??

Nee, wij hebben hier tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de Hollanders die we tegengekomen zijn.
Ook allemaal bruiloftsgasten  :)
En een stel dat 35 jaar geleden hier naar toe verhuisd is, heel aardige mensen en Nederlands sprekend met een haags accent :)

Bart (die niet aan apres skieen, met hollanders, in Oostenrijk, moet denken 

En dan vergeet ik nog te zeggen dat ik me hier in Orange county wel erg thuis voel :icon_wink:
#5 - 21-12-2005, 06:03 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2005, 06:06 uur door Tekkel »
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Oh, verschrikkelijk als je op vakantie Hollanders tegenkomt! Vooral in de populaire gebieden. Nou gaan we de laatste jaren alleen in het voor of naseizoen en dan kom je toch minder en andere Hollanders tegen dan in het hoog. Ook proberen we de supertoeristische plaatsen in (vooral) Europa te mijden. Dan valt het vind ik wel mee.

En wat tekkel quote; o gruwel! Turkije is het nieuwe Spanje aan het worden, volgens mij. Dat is ook een reden dat ik er nog nooit geweest ben en het me absoluut niet trekt.

Met de meeste punten uit het artikel ben ik het wel eens. Frankrijk: liever niet. Vooral mijn man heeft hele slechte ervaringen met die chauvinistische lui. Een voorbeeld: Drie jaar geleden moest hij er een vriend naartoe verhuizen. Op de terugweg stopte hij met de Hollandse vrachtwagen aan het begin van een benzinepomp. Je kent de Franse benzinepompen misschien wel: een hele ruime toerit waar je makkelijk even met je vrachtwagen kunt stoppen zonder andere mobilisten te hinderen. Hij stuurde zijn zoon naar binnen om even snel drinken te kopen. Hij stond nauwelijks stil toen er al een gendarme naast hem stond. Hij mocht daar niet parkeren. Okee, maar zijn zoon is alleen even drinken halen en kijk, hij komt er alweer aan. Niks mee te maken, boete betalen! Ja maar......... Nee, hij kon direct €130,- betalen. Mijn man gaf €150,- (hij had niet anders) maar dat geld werd door de gendarme terug gesmeten. Het moest gepast betaald worden. Kon zoonlief weer terug naar binnen om te wisselen.

Ik heb nog nooit zo beroerd gegeten als in Engeland! Het land is prachtig, maar dat eten.............. Daarom snap ik de populariteit van Jamie Oliver ook niet. ALs de Engelse keuken zó slecht is, hoe kan hij dan zo populair zijn? Nou heb ik nog nooit iets van hem gegeten, maar gezien mijn ervaringen vind ik dat ook niet erg.

We zijn al in best veel landen geweest, maar heel gek: Amerika is en blijft favoriet  :icon_wink:
#6 - 21-12-2005, 10:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Ik denk dat de Britse keuken in de laatste jaren, dankzij koks als Jamie Oliver en Nigella Lawson en alle kookprogramma's een stuk beter is geworden. Maar nog steeds bekend staat als bagger.

Er zijn inderdaad erg irritante Nederlanders die je op vakantie kunt tegenkomen. Mijn favoriete "ontmoeting" was in een supermarkt in het zuiden van Duitsland, waar een oudere Nederlandse vrouw bij de slager vlees stond te kopen. Ze wees naar een stuk vlees en vroeg:
"Varken?"
Meisje achter balie begreep haar niet zo goed en vroeg wat ze bedoelde. Dus mevrouw, ietsje luider van toon, nog een keer:
"Varreke?"
Meisje achter balie vroeg: "Värkel?" Maar dat begreep mevrouw nog steeds niet, dus ze gilde het uit:
"VARREKE?"
Meisje achter balie beaamde maar, want wat moet je doen? En mevrouw dacht dat ze eindelijk doorn had hoe ze zich verstaanbaar kon maken, namelijk door de schreeuwen. Want daarna schreeuwde ze nog dat ze er TWEE van wilde en van een ander soort vlees, waar ze naar wees, wou ze een POND.
Wij stonden van een afstandje te kijken en besloten onmiddellijk maar Engels tegen elkaar te praten. Maar het sneuste, voor de mevrouw dan, was dat je haar man ook met iedere schreeuw steeds een stukje verder van haar weg zag lopen...
#7 - 21-12-2005, 12:19 uur

Verelle

Ik heb nog nooit zo beroerd gegeten als in Engeland! Het land is prachtig, maar dat eten.............. Daarom snap ik de populariteit van Jamie Oliver ook niet. ALs de Engelse keuken zó slecht is, hoe kan hij dan zo populair zijn? Nou heb ik nog nooit iets van hem gegeten, maar gezien mijn ervaringen vind ik dat ook niet erg.
De keuken van Jamie Oliver is vaak gebaseerd op de italiaanse keuken, dus verse produkten en eenvoud in het bereiden van de gerechten. Bovendien heeft hij jarenlang bij een italiaanse topkok in London gewerkt. De favoriete engelse fish & chips vind ik niet te eten, maar ik ben een aantal keren uit eten geweest in Edinburgh en moet zeggen dat daar plenty goede restaurants te vinden zijn.Ik mis Marks & Spencers enorm, dat warenhuis mogen ze van mij meteen weer neerzetten in Amsterdam. Want ze hadden een hele goede food afdeling.
 
Het liefst kom ik zelf helemaal geen Nederlanders tegen tijdens mijn vakantie, maar misschien vind ik het wel leuk om het komende jaar Nederlanders tegen te komen, anders spreek ik geen Nederlands meer als ik in Amerika zit.
#8 - 21-12-2005, 21:47 uur
In april terug naar Amerika

Jez

De favoriete engelse fish & chips vind ik niet te eten, maar ik ben een aantal keren uit eten geweest in Edinburgh en moet zeggen dat daar plenty goede restaurants te vinden zijn.

Wij waren 3 jaar na onze Engeland-reis nog zó geschrokken van het eten daar, dat we tijdens een weekendje Edinburgh alleen maar pizza hebben gegeten  :icon_mrgreen: Bij New York Pizza; Amerikaans, en zeker goed te eten...........

Weet je wat ik zo gek vond van de Engelse keuken? De borden zagen er heel mooi en smakelijk uit, maar zodra je een hap nam........ Blèèèh! En ik ben echt niet kieskeurig, ik probeer alles en lust het meeste. Later hoorde ik dat je in Engeland het beste Indiaas kunt eten. Dat moet jou ook aanspreken! Oh, 1 dag zijn we bij de Italiaan gaan eten. Ze hadden er alleen pasta, geen pizza. Geeft niet, ook lekker! Tenminste, dat dachten we...... Bleek die Italiaan zich aangepast te hebben aan de Engelse smaak. Ik ben dol op pasta's, maar niet als het in melk gekookt is  :o

Verelle, misschien wil je wat Nederlandstalige cd's meenemen? Borsato ofzo; het kletst niet gezellig, maar brult wel lekker mee in je moerstaal. Of je plant (hoe schrijf je dat eigenlijk ??? ) een route langs onze Hollandikanen  :icon_wink:
#9 - 21-12-2005, 22:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Heel herkenbaar hoor!

Wij daalden af in de Grand Canyon en kwamen onderweg allerlei aardige mensen tegen. "Hey folks, it's beautiful down there!" "Enjoy" en ook de hi's and how are you's zijn niet van de lucht. Op die smalle paden zie je ook dat iedereen zich smal gaat en voor elkaar aan de kant gaat. Amerikanen zijn echt veel galanter dan Nederlanders en andere Europeanen. Op een gegeven moment draaiden we weer om naar boven, er kwamen tegenliggers aan die gewoon rechtdoor liepen, niet een stukje uitweken en ons gewoon opzij beukten. We keken verbaasd om en hoorden ze nog net Nederlands tegen elkaar spreken. Nederlanders zijn zo lomp.

En als je ze hoort, gaat het altijd over geld. Wat dit heeft gekost, hoe goedkoop of duur het hier of daar was, echt zeer vooroordeelbevestigend.

En klagen, almaar klagen.... (vooral over het anti-rookbeleid in Californië, gna gna)  ;D

 

#10 - 22-12-2005, 10:01 uur



Mrjn

Ik heb eenzelfde ervaring met Franstalige Canadezen. In Ogunquit, Maine is een wandelroutetje langs de rotsen aan zee met ook een smal paadje, waar je wel met 2 man naast elkaar kunt lopen, maar als er tegenliggers komen, moet je toch echt even achter elkaar gaan lopen. Ik ben daar een week geweest en heb die route bijna elke dag gelopen. Op een dag viel mij op dat er veel Frans gesproken werd, mensen minder aan de kant gingen dan anders en dat die mensen ook alleen maar Frans spraken. Het bleek een Canadese feestdag te zijn en er was een invasie van Frans-Canadezen in het plaatsje. Amerikanen gingen allemaal achter elkaar lopen, de Frans-Canadezen vertikten het. SIndsdien heb ik het niet meer zo op Frans-Canadezen. Toen ik het thuis vertelde kreeg ik als opmerking: "Tja, het blijven Fransen, hè..!"
#11 - 22-12-2005, 11:28 uur

Verelle

Wij waren 3 jaar na onze Engeland-reis nog zó geschrokken van het eten daar, dat we tijdens een weekendje Edinburgh alleen maar pizza hebben gegeten  :icon_mrgreen: Bij New York Pizza; Amerikaans, en zeker goed te eten...........
Cultuur barbaar! :icon_rolleyes: New York Pizza in Edinbugh er moet toch wel wat meer te eten zijn dan dat. Ik heb zo'n hekel aan die deep friedpan pizza's van ze. Nee, voor mij moet een pizza dun en knapperig zijn. En vooral Italiaans.
Oh, well each to their own.
Ik denk dat mijn partner het niet zo leuk vindt als ik Marco Borsato opzet.........., hij houdt niet zo van Nederlandstalige muziek. Ik luister zelf vaker naar Italiaanse muziek dan naar Nederlandse, dat vindt hij ook niet leuk, maar goed. Het is maar goed dat we hebben elk een eigen MP3 speler hebben.
#12 - 22-12-2005, 12:01 uur
In april terug naar Amerika

Frank S

Als wij in Florida zijn komen we bijna geen Nederlanders tegen. Àls het al gebeurt dan is het in SeaWorld en in de Ralph Lauren Outlet Store (daar stikt het echt altijd van de Nederlanders, het lijkt wel of er ergens een nest zit...)
#13 - 22-12-2005, 14:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

(daar stikt het echt altijd van de Nederlanders, het lijkt wel of er ergens een nest zit...)

Hahaha, geweldig uitgedrukt, Frank!  :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Maar hoe zijn jouw ervaringen daarmee dan? Baal je dat je ze tegenkomt, of is het wel gezellig?
#14 - 22-12-2005, 14:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Ik heb eenzelfde ervaring met Franstalige Canadezen. In Ogunquit, Maine is een wandelroutetje langs de rotsen aan zee met ook een smal paadje, waar je wel met 2 man naast elkaar kunt lopen, maar als er tegenliggers komen, moet je toch echt even achter elkaar gaan lopen. Ik ben daar een week geweest en heb die route bijna elke dag gelopen. Op een dag viel mij op dat er veel Frans gesproken werd, mensen minder aan de kant gingen dan anders en dat die mensen ook alleen maar Frans spraken. Het bleek een Canadese feestdag te zijn en er was een invasie van Frans-Canadezen in het plaatsje. Amerikanen gingen allemaal achter elkaar lopen, de Frans-Canadezen vertikten het. SIndsdien heb ik het niet meer zo op Frans-Canadezen. Toen ik het thuis vertelde kreeg ik als opmerking: "Tja, het blijven Fransen, hè..!"

Ik vind Canadezen, even heel generaliserend gesproken, over het algemeen veel te veel overeenkomen met Europeanen. Daarom trekt Canade me absoluut niet en Amerika wel!
#15 - 22-12-2005, 14:52 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15