Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Langere wachttijden door nieuwe veiligheidseisen VS'

Discussie gestart

Ebelix

'Langere wachttijden door nieuwe veiligheidseisen VS'

11-08-2005

SCHIPHOL - Passagiers die een vlucht nemen naar de Verenigde Staten worden op Schiphol gedupeerd met langere wachttijden. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage in De Telegraaf. Volgens de krant bestaat er kans dat een instapkaart wordt geweigerd als ze niet over de gevraagde gegevens beschikken.

De Amerikaanse autoriteiten eisen vanaf 4 oktober van alle aankomende luchtreizigers tot in detail alle bijzonderheden van hun verblijfadres(sen), inclusief huisnummers en postcodes. De maatregel wordt als sterk overdreven en verlammend beschouwd, aldus De Telegraaf.

KLM-directiewoordvoerder Youssef Eddini heeft tegenover het dagblad bevestigd dat Amerika-passagiers extra informatie moeten afstaan. “We verwachten alleen al door de extra administratie en handelingen langere wachttijden”, zei hij.

Luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld worden gedwongen om de Amerikaanse veiligheidsautoriteiten de verlangde informatie nog voor de vlucht via e-mail te zenden.

Bron: luchtvaartnieuws.nl
#1 - 11-08-2005, 09:56 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Ik snap dat ze alles in het werk stellen om terroristische aanslagen te proberen te voorkomen. Ben ik het helemaal mee eens. Maar het wordt voor de gemiddelde toerist wel lastig, zeg! Vooral als je denkt lekker op de bonnefooi te gaan en dus geen adressen kunt overleggen.

Ik ben in elk geval blij dat ik een aantal nachten bij familie logeer!
#2 - 11-08-2005, 10:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Het adres dat je opgeeft moet corresponderen met het adres dat je op je groene formulier invult.

Eerste hotel dus altijd vastleggen.
#3 - 11-08-2005, 10:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

saskia

En als je nu gewoon een adres opgeeft van een hotel waar je niet verblijft? Wij hebben ook niets geboekt, ik ben dat ook niet van plan eigenlijk.

#4 - 11-08-2005, 11:15 uur

Bakvet

De strijd tegen de tourroristen is weer een nieuwe fase ingegaan.  ::)
#5 - 11-08-2005, 22:10 uur

Chiefram

Ach, gewoon zorgen dat je een adres met huisnummer en ZIP kode bi je hebt, dan hoeft het niet zo lang te duren denk ik. Jat anders een adres van het Internet af, hahaha...

Denk je nou werkelijk dat een terrorist door de mand zou vallen door deze nieuwe maatregel? Die hebben mer truukjes om het land binnen te komen dan wij met z'n allen bij elkaar kunnen verzinnen.
#6 - 11-08-2005, 22:51 uur

Pieter79

Ach, gewoon zorgen dat je een adres met huisnummer en ZIP kode bi je hebt, dan hoeft het niet zo lang te duren denk ik. Jat anders een adres van het Internet af, hahaha...

Denk je nou werkelijk dat een terrorist door de mand zou vallen door deze nieuwe maatregel? Die hebben mer truukjes om het land binnen te komen dan wij met z'n allen bij elkaar kunnen verzinnen.

Stel dat je een adres van het internet afhaalt dat net van zo'n zelfmoord gast is?  ;D

Wij zijn vóór 4 oktober al weer terug, net op tijd dus :)
#7 - 11-08-2005, 23:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

visuar

En als je nu gewoon een adres opgeeft van een hotel waar je niet verblijft? Wij hebben ook niets geboekt, ik ben dat ook niet van plan eigenlijk.

Waarom zou je niet boeken? Ik ben blij te weten dat ik na 20+ uur onderweg te zijn (huis -> schiphol (wachten) -> cincinatti (wachten) -> los angeles), als er niks tegen zit, ik zeker weet dat ik ergens kan slapen wat ik makkelijk en snel kan vinden.

Vind ik persoonlijk een erg fijne gedachte, zeker aangezien ik waarschijnlijk kapot ben als ik op LAX land. De rest v/d vakantie is bij mij ook op de bonnefooi!
#8 - 14-08-2005, 16:22 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweatbox

De strijd tegen de tourroristen is weer een nieuwe fase ingegaan.  ::)

Met een rugzak om kom je het land niet meer in.
#9 - 14-08-2005, 18:36 uur

Sammy


Citaat

Met een rugzak om kom je het land niet meer in.
Citaat

?? Da's een grapje neem ik aan?
#10 - 15-08-2005, 11:18 uur
Lived in Baltimore for 4 months, been USA crazy eversince.

Pieter79

De strijd tegen de tourroristen is weer een nieuwe fase ingegaan.  ::)

Met een rugzak om kom je het land niet meer in.

Hmmmm..... meen je dat?
#11 - 15-08-2005, 16:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Kinneret

Dit gaat dan ook vanaf 4 oktober als het al zo is?
Want wij konden gisteren voor onze tussenstop in Memphis gewoon met onze rugzak erin.
#12 - 15-08-2005, 17:04 uur

petratimmer

Hallo

Wij komen net terug uit NY JFK maar veel is er niet door veranderd. De douane verliep zelfs vlotter dan ooit. (wij vlogen voor de 3de x in 4 mnd) Dat adres moest al ingevuld worden op de visum (groen kaartje) dus ik zie het probleem eigenlijk niet. Ik kan de maatregelen best begrijpen. Ga eens een kijkje bij ground zero nemen en je begrijpt het veel beter.
gr petra
#13 - 09-10-2005, 22:58 uur

Emigreren USA

Citaat
Quote:
Met een rugzak om kom je het land niet meer in.
Quote:

?? Da's een grapje neem ik aan?


Uiteraard is dat een grap. Je kan gewoon je Postbank rugzakje meenemen in het vliegtuig, of een kleine weekend tas of een carry-on, of beide. Ze zijn echt niet zo moeilijk als de pers ons wil doen geloven.

Maak je geen zorgen. Geniet van je vakantie!
#14 - 10-10-2005, 00:48 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Jez

Inderdaad; met mijn 2 rugzakken als handbagage geen problemen gehad!
#15 - 10-10-2005, 02:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15